Bersama Berjuang

Friday, April 15, 2011

PILIHANRAYA SARAWAK: RM 2 JUTA JUGA TRANSIT DARI DANUK, THAILAND???


GT mendapat berita ada durian runtuh dari lelaki Y yang bernilai RM 2 juta untuk pilihanraya Sarawak kali ini!!! 

Wow!!!  Byknya duit!!!  Untung betul masyarakat Bakalalan terutamanya kawasan Bario!!!  

Betul ke nih???  

GT tidak hairan andai perkara ini berlaku kerana budaya ini mmg permainan lelaki Y.  Tanyalah Ummi, betapa ketika menjawat jawatan tinggi Negara, berbeg-beg duit disusun oleh Assmin di kediaman keluarga mereka untuk diagih-agihkan.  

Adakah wang ini juga melalui sumber yang sama seperti yang pernah didedahkan oleh YB Radzhi ?  


3 comments:

  1. salam bumi kenyalang bro!

    syukur alhamdulillaaaah semua dah selamat, tahniah dari kamek di srraawaakk!!!

    walaupun u takde dgn kamek kali nie tapi semangat juang kita mase di kerdau, tenang dpt dirasakan kat sini

    ReplyDelete
  2. “Kemasukan Sarawak dalam Malaysia adalah satu keputusan yang baik” kata Temenggong Jugah. “ Sejak itu ekonomi berkembang. Bank mulai banyak tumbuh. Dulu hanya ada WATAT Bank di Sibu. Kemudian naik Maybank, Hock Hua Bank dan lain-lain.” Saya dan Jaraw tersenyum kerana Chartered Bank disebutnya WATAT bank. Katanya dia baru balik dari luar negeri. Peperangan berlaku di Black Nam antara tentera kerajaan dengan Black Kong. “Bagaimana negeri mau maju jika terus ada peperangan seperti itu?” katanya lagi. Saya menjeling kepada Jaraw seolah-olah bertanya di mana negeri Black Nam dan Black Kong itu. Jaraw berbisik “Vietnam dan Vietcong”.
    Perbualan kami terhenti sebentar kerana Pembantu Peribadinya datang membawa surat penting untuk ditandatangani segera. Pembantu berbisik detlinganya agaknya menerangkan isi surat itu. Temenggong Jugah tidak pandai membaca dan menulis. Dia mengangguk faham. Sebelum membubuh tanda tangan pada surat tersebut dia menyinsing lengan baju panjangnya dan mengamati tattoo di pergelangan tangannya. Dia mengikuti lukisan tatoo itu dengan berhati-hati di atas kertas tadi dan memberikannya kepada

    ReplyDelete
  3. MIK,
    GT mmg benar2 nak blasah Baru Bian dan keldai2nya. Namun kewajiban harus didahulukan.

    Selamat berjuang, para sahabat!

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...