Bersama Berjuang

Thursday, January 12, 2012

TERKINI... PM Naikkan Elaun Sara Hidup (COLA) RM500 Untuk Kakitangan Awam !!!


Kerajaan bersetuju memberikan Elaun Sara Hidup (COLA) tanpa mengira pangkat dan tempat bertugas semua pekerja awam dan swasta sebanyak RM500.00 sebulan berkuatkuasa Januari 2012 bagi menampung kenaikan harga minyak dan barang-barang. Langkah yang serupa disarankan kepada pihak swasta bagi menjamin keharmonian rakyat. 

Elaun COLA ini boleh dituntut di semua Pejabat Pos dan BSN di seluruh negara mulai jam 1 pm hingga 4 pm pada setiap hari kecuali hari Jumaat, Sabtu dan Ahad serta hari-hari kelepasan am. ... Kakitangan awam & swasta perlu menunjukkan kad pengenalan diri Jabatan untuk mendapatkan borang permohonan dan wang akan dibayar selepas penyerahan borang yang lengkap beserta dengan syarat2 berikut :-

1. Surat Perlantikan Kerja - Original
2. Surat Pengesahan Kerja- Original
3. Surat Akuan Majikan - (tempat terakhir masih brtugas)

dan... 

... 80 Penutup Botol Coca-Cola... Baru sesuai dengan namanya Elaun Cola !

Haaaahahaha! !!! Dah baca! Pergi sambung kerja ... kalau pasal DUIT semua besor bijik mata!! kalo rasa menyampah dgn status ni sila minum coca cola ek !!

" SENYUM....TAK PERLU KATA APA-APA" !!

23 comments:

  1. Lu perkena sama gua beb.Lebih lebih lagi penjilat tegar Al juburi hampas.Duit mereka sapu licin caci maki Nombor ONe.

    ReplyDelete
  2. hahaha.... wa sudah kena... nasib baik hari ni cuti rehat... kalau time kerja malu muka aku..... Lu best Bro!!

    ReplyDelete
  3. cilake...kne aku hahahaha

    ReplyDelete
  4. :-)

    "Swasta" pun dapat bukan Gomen saja.
    "PejabatPos"..cola masuk dlm gaji.

    Ini yg nyaris-nyaris Maut..
    "Penutup Botol Cola"..

    Keep up the good work Bro:-)

    ReplyDelete
  5. cadangan yang baik,
    teman pun setuju dari RM500 sekali sahaja elok dapat naikkan cola . Belanja rumah bukan setahun sekali.
    Nampaknya rakyat dan kakitangan awam kena harap pada Pakatan rakyat sahaja bila PR memerintah. nak dapat dari UMNO memang hampes, tanjung Pagar terlepas, Pulau Batu Puti habis , Projek Iskandar ntah sapa yang kandar tak tau lah.
    Hidup pakatan rakyat

    ReplyDelete
  6. anon 3:56

    kalau PR perintah bukan setakat tanjung pagar yang terlepas Malaysia ni pun boleh hilang dari peta dunia kalau ko tak tau. puak PR kalau kedarah duit bukan nak ingat cam ner susahnya nak cari duit. sama je bebalnya penyokong dan pemimpin2 PR. ada hati nak COLA RM500 masyuk setiap bulan, malah tak bersyukur plak dapat bantuan RM500 tu dasar mangkuk kufur nikmat. hampas tanah punya puak.

    ReplyDelete
  7. siut lu.... nampak itu panyapu????

    ReplyDelete
  8. hahaha

    musti talibarut fuckatan dalam kerajaan frust bila tau ini cuma lawak miker semata-mata.

    ReplyDelete
  9. hahaha......kuajak !!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. ambo pernah dapat sms ni masa mula2 kakitangan awam dapat cola dulu..masa tu diberitahu dari RM100 jadi RM300!!! bengang gilo ambo ngn sing ambo!! he he he !

    ReplyDelete
  11. hehehe...

    saje nyakat kawan2. Dok riuh sgt pasal si Nuar, biaq pi dia.

    Yg penting, lawan tetap lawan, dan liwat tetap liwat.. hahahah

    ReplyDelete
  12. Tak de kerja jangan suka-suka pekena kan orang tak baik. Banyak lagi kerja lebih berfaedah yang baik dilakukan sesuai dengan orang berpelajaran. Kalau ada pelajaran le!!.

    ReplyDelete
  13. hahahahahaha...hahahaha....aku pun heran bila baca..bila pulak nih

    ReplyDelete
  14. hahahahahaha...hahahaha....aku pun heran bila baca..bila pulak nih

    ReplyDelete
  15. Nasib baik aku baca dua tiga kali,kalau tidak hancur harapan.Memang tangan menulis engko tu tak ada insuranlah !Kah...kah...

    ReplyDelete
  16. Bro pandai pasang jerattt, wa pun terperangkap.

    :-)

    ReplyDelete
  17. shiyall..aku dah terkena haha..

    ReplyDelete
  18. Loyar buruk bodoh. Kalu nak pekena pun biarlah bersistematik.

    Kakitangan kerajaan mana ada kena gi tuntut elaun kat pejabat pos, hatta bank sekalipun. Bodoh, bangang!!!!

    Org kerja gomen dapat gaji, imbohan, elaun, bahkan tuntutan perjalanan terus melalui akaun bank. Semuanya diuruskan oleh kerani bhg kewangan ....

    Lain lah kalu gomen ditadbir oleh Pakatan Haram. Semua kakitangan perlu beratur di pejabat pos.

    ReplyDelete
  19. inilah dajjal mata sebelah. Ciri2 MUNAFIK terserlah.

    ReplyDelete
  20. pejuang bersama pejuangFebruary 21, 2012 at 1:58 AM

    hhaha...memula baca, tertanya masa bila lak nih..xdak riuh pn kt opis..teruskan pembacaan..haa..gurauan semata..

    bagi yg caci maki psl gurauan nih, relek..tenang2 le..ap ada hal..yg terus baca sampai habis sapa suruh?psl duit laju benor,duk maki2 xpk ke dosa ke?

    berjuanglah demi agama,jgn berjuang demi duit..

    ReplyDelete
  21. siott aje aku kena...hahaha..

    ReplyDelete
  22. wow.. utk pesara kerajaan . bagilah 50 % gak.. RM250.00.. kami pun hadapi kos hidup yg tinggi gak....

    ReplyDelete
  23. ini mesti dah tunggu lama sangat ni....IDD

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...