Bersama Berjuang

Wednesday, February 15, 2012

PANASSS... Inilah Pemimpin PAS Yg Dihalau Oleh Anak Kariah Gara-Gara Berpolitik Di Dalam Surau!


Ustaz Azrul Hakim Suradi, telah dijemput oleh AJK sebuah surau di Meru untuk menyampaikan ceramah sempena Maulidur Rasul.  

GT difahamkan segalanya berjalan dengan baik selama 45 minit, sebelum dia mula melalut lalu menyentuh hal-hal politik.  Tipikal PASrasit, yang suka menjadikan rumah ibadah umat Islam sebagai gelanggang politik.

Azrul bermula dengan usaha memperkecilkan usaha kerajaan untuk menyediakan harga barangan berpatutan melalui KR1M.  Kemudian, ostat PAS ini menyerang pula pemberian RM500 BR1M.  Aiii.. goyang nampak...

Hasan Ali tidak terlepas dari bahan ceramahnya, dengan segala tuduhan.  Mmg Azrul menunjukkan ciri-ciri PASrasit sejati.  Apakah si Azrul Hakim ini "sedang gila talak" kerana Hasan Ali enggan bersama dengan PAS semula? 

Sesi ceramah politik berlarutan melalut-lalut, sehinggalah satu detik waktu.

Mungkin sudah tidak tahan dengan Ustaz yang tidak sedar diri bahawa kehadiran ini DIBAYAR oleh pihak surau, dengan tidak semena-mena, seorang ahli kariah di syaf depan berkata dgn nada sopan "Ustaz, kempen ke?".  

Azrul pula dikhabarkan menjawab " Saya sentuh bab rasuah tak boleh ke? ".  

Anak kariah membalas " Ustaz, kalau nak tuduh orang rasuah, tak payahlah sebut nama dia, nama parti, ini tak bagus, itu tak bagus.  Cuba kemukakan bukti, jangan hanya cakap sahaja.  Lagipun ini program Maulidur Rasul, bukan politik".  

Azrul kemudian membalas "Kalau tak berminat, awak boleh keluar dari surau ini".

Anak kariah, dengan tegas memberitahu " Kenapa saya perlu keluar?  Ini kariah saya, tempat saya. Ustaz lah KELUAR"  

Seraya dengan jawapan itu, escort-escort si Azrul cepat-cepat mengajak keluar.  Si Azrul dilihat mencapai mikrofon mini yang tersemat di bajunya dan menghempaskannya ke lantai sambil bangkit dan terus berjalan keluar!

AMEKAW...!!! Muahahahaha... kene uppercut sebijik!!!

Ahli kariah yang ada semuanya terpinga-pinga, mengenangkan betapa tidak sabar dan kakunya hati seorang yang bergelar Ustaz.  Tidak mampu menjawab, atau menangani masalah ini dengan berhemah.

Azrul Hakim Suradi adalah bekas calon PAS 2008 yang bertanding di DUN Air Tawar tetapi tewas kepada calon BN.  


Beliau juga merupakan AJK Pemuda PAS Selangor.  

GT ucapkan tahniah kepada anak kariah yang berani itu, kerana bertindak selaras dengan titah Tuanku Sultan Selangor yang melarang surau atau masjid dijadikan tempat berpolitik.  

Dan kepada Azrul Hakim, jangan ingat Meru kawasan Pesuruhjaya PAS Selangor, maka tiada siapa yang berani cantas sifat PASrasit yang anta miliki.  

Begitulah cerita yang dimaklumkan kepada GT pagi tadi.

Kepada pembaca di Meru yang tahu akan cerita ini, boleh tambah apa yang terkurang di ruangan komentar. 

26 comments:

  1. Tahniah kepada anak kariah surau ini. Semoga dimana-mana surau dan masjid akan ada pejuang agama yang berani menegur para ostat-ostat yang sesat seperti ini.

    ReplyDelete
  2. Wajib dilaporkan kepada JAIS supaya diambil tindakan kerana berkelakuan biadap didalam rumah Allah dan melanggar arahan Sultan.

    ReplyDelete
  3. Ini baru permulaan.. diharap selepas ini ramai lagi yang berani tampil menempelak kemungkaran PAS..sekarang nie orang kampung dah tak buta ilmu, maklumat boleh dicapai dengan segera.

    PAS IS DEAD

    ReplyDelete
  4. amek ko!!!! padan muka!!!

    ReplyDelete
  5. JANGAN JADI USTAZ LEMBU

    ReplyDelete
  6. sekarang ni semakin galak PAS berkempen di surau, dan saya personally telah mendengar sendiri ucapan kempennya yang sememangnya pro-pembangkang hatta DAP si kafir harbi dan PKR pendokong zionist itu...

    ReplyDelete
  7. Ini lah beza nya diantara pemimpin PAS..ulamak PAS dengan Pemimpin Umno serta Ulamak selain daripada PAS. Ulamak ataupun pemimpin mereka akan merebut peluang untuk berceramah..dengan maki hamun serta menjatuhkan puak yang tak sehaluan mereka pabila berkesempatan didalam kelompok ramai..tak kira tempat masjid..surau ataupun tepi longkang. Ini berbeza dengan pemimpin Umno serta ulamak selain daripada PAS pada mereka masjid ataupun surau hanya untuk tempat beribadah sahaja. Contoh paling nyata pada Jummat 10/2/12. Najib mengadakan lawatan dikawasan Seremban. tengah hari beliau bersembahyang jummat di Masjid sikamat dan malamnya bersembahyang diMasjid Ampangan..walaupun ramai yang hadir ingin mendengar beliau memberikan ucapan sepatah kata tetapi..selesai sahaja sembahyang dia cuma bersalaman dengan semua jemaah tanpa memberikan sebarang ucapan..begini lah contoh yang baik yang seharus nya dilakukan oleh semua pemimpin..iaitu surau dan masjid adalah tempat ibadah..kalau nak berpolitik adalah dipentas politik..

    ReplyDelete
  8. la...dia rupanya...kenalah buku dengan ruas...

    mamat ni dulu senior aku masa belajar dulu..bab cakap salah orang memang dia je betul..

    orang lain salah sokmo...dahsyat, dah jadi ahlul politik...AJK negeri lagi...pernah jadi calon rupanya...

    ReplyDelete
  9. menghalang kemungkaran dengan lisan...hebat tu bro..syabas

    ReplyDelete
  10. ok bro daku tumpang sharekan cerita ini supaya semua tau.. baru fadan nan muka dia.. ye minta izin ni... hehehe

    ReplyDelete
  11. kesian kat depa nie bertaubat la ... politik semua ni bukan boleh bawa masuk lubang kubuq pun

    ReplyDelete
  12. KALAU USTAZ CAP BULAN NI KENA KAT KARIAH AKU CONFIRM GENG AKU TUNGGU KAT LUAR SURAU...
    SUH AJK SURAU FON AMBULANS SIAP2...

    CONFIRM LAUK ATAS IZIN ALLAH SEBAB MENGHINA SESAMA UMAT ISLAM.
    SEPATUTNYA DALAM RUMAH ALLAH KITA BERSATU...

    USTAZ NI TERLEBIH TGK MELODI KOT???

    PEJUANG HAMAS...

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah..SYABAS buat saudaraku di Surau trsebut.Anta berani kerana benar!!

    Tak sedar diri dan angkuh punya ustaz PAS. Datang tempat orang tiada akhlak. Lepas tu halau ahli qaryah. Biadabnya!

    Inilah perjuangan sebenar melawan puak2 Munafiq PAS!
    Mereka berpura2 di depan manusia bercakap tentang kebaikan dan Islam. Sebaliknya mereka menipu Allah dgn matlamat dan kerja jahat mereka bersama org2 Kafir!!

    PAS akan hancur dgn izin Allah! terlalu lama dan banyak mereka perkudakan Islam utk keuntungan politik jahat mereka!

    ReplyDelete
  14. Bdk ni satu kampung dgn aku di Tebuk Mufrad, Sg ayer Tawar. X lyk nak panggil ostat sbb dia sendiri x buat amal makruf nahi mungkar di kalangan keluarga sendiri. Kakak kandung dia sendiri telah melakukan hubungan luar nikah sehingga melahirkan anak luar nikah. Kalau nak tahu kebenarannya tanyalah sendiri dgn org2 kg tebuk mufrad..

    ReplyDelete
  15. Mamat ni banyak hal nye.... dulu bertapak di seksyen 23... sekolah KAFA dalam surau di pindahkan ke Bangunan kedai.. last2 jadi sekolah KAFA dia.. peruntukan sekolah KAFA RM 20,000 dirembat utk sekolah KAFA dia.. alih-alih sekolah KAFA pun tutup.. Pengurusan surau yang baru teraba2 nak buat sekolah KAFA baru.. Terima Kasih Dato' Nawawi dan UMNO kerana memberikan dana untuk membina KAFA sementara yang baru... Mamat dgn puak2 Pasrasit ni yang memecah belahkan org kampung sek. 23... Akhir-akhirnye.. Berambus juga engkau dari Seksyen 23.. Kini penduduk seksyen 23 Kembali ceria seperti sedia kala.. Belajar pon tak abis mamat ni.. apa pon tak de... cam mane lah boleh org panggil di ustaz.. harap janggut je panjang..

    ReplyDelete
  16. Surau Meru yang mana yang kenakan Ustaz Azrul kita ni?

    ReplyDelete
  17. Dah elok sangat le tu.... Lepas ni kalau ada yang berani berpolitik dalam masjid/surau lagi... Halau jer!!!!

    ReplyDelete
  18. oinesudah sampai masanya ajar oztaz2 sombong Pas ni....

    dalam Pas gelaran oztaz ni boleh dikutip tepi longkang jee.. bersepah2 oztaz pasang siap dalam Pas

    diorg ni kalau bercakap 2 minit saja yg betul dan selebihnya merosakan ummah dan islam...

    ReplyDelete
  19. Aku sokong....Nak jadi OSTAZ senang jer..Masuk PAS, pakai kopiah,simpan janggut sejemput,celak sikit mata kompem jadi OSTAZ..silap2 panggil Pak Sheikh..hahahaha

    Pengikut puak2 ni kan buta tuli..tengok luaran jer, dalaman ada dia org kisah?....

    Rata2 OSTAZ2 PAS ni belajar pun tak lepas pasal tu Hukum Hakam dia orang berterabur. Halal Haram digasak jer. Bab2 caci mencaci ni dah jadi ulaman mereka, ibarat orang Kelantan makan nasi tak ada budu mana ada kick..hahahaha

    Aku tak nampak seorang pun ulama,ustaz2 dikalangan parti Kerajaan yang mengeluarkan perkataan2 yg menghina. Mereka menjaga adab dan kesopanan mereka semasa memberi ceramah.lANGSUNG tidak ada perkara2 yg menyentuh atau mengaibkan keperibadian seseorang. Kalau mengajar, mereka akan mengajar dengan kebenaran dan tuntutan yg disuruh oleh agama.

    Nama sangat perbezaan Ulama Politik ngan Ulama Sejati.

    ReplyDelete
  20. Dia tu bukan USTAZ tapi OSTAZ PAS, patutnya dia pi ceramah kat padang bukannya di surau/masjid, tempat memupuk perpaduan sesama islam.

    ReplyDelete
  21. salam, memang elok sangat ahli kariah yg berani besuara. makin lama pemimpin pas n pengikutnya jd semakin kasar. ckp maki org dh jd perkara biasa. dlm kga sy pun ada pengikut pas yg fanatik,tudung lingkup tp mulut, ckp perkataan betina syaitan,mampus,ah.. byk lg. ada juga yg buat x tau dgn kemungkaran yg berlaku dlm family. mcm ni ke org2 pas?keja fitnah n ckp maki hamun aje?

    ReplyDelete
  22. Tahniah!!.. semoga ramai lagi anak2 muda yang bangkit dan bersikap asertif seperti ini..

    ReplyDelete
  23. tahniah bro atas niat anda yang dapat mengelakkan suarau kariah anda dari dicemari politik. bagi pemuda yang alim di masjid sungai nibung pulau pinang bila lagi nak menegur macam bro ni , takkan nak biar kan politik menguasai masjid sebab pengasas masjid dulu nakkan anak kariah bersatu dalam islam bukan panggil ustad untuk memecahkan islam dalam masjid tu...

    ReplyDelete
  24. TAHNIAH KEPADA SEDARA YANG BERANI TU!!

    MEREKA MEMBELA PAS YANG MENGKAFIRKAN SESAMA UMAT ISLAM TETAPI MEMBELA DANM MEMPRTAHANKAN MUSUH ISLAM.

    BAGI SAYA OSTAT YANG MACAM NI SEBENARNYA MUSUH ISLAM YANG JELAS LAGI NYATA.

    ReplyDelete
  25. Saya ada di sana masa kejadian ini berlaku...
    senang cerita lah kan... kalau ceramah maulidur rasul...

    tak payah la asyik nak kutuk aje la kan... dia memang la banyak duit... takat 500 tu takde la nak heran... tapi jangan la kutuk org yang dapat rezeki tu kan...

    lepas tu asyik cerita pasal hassan ali... kutuk memanjang la kan... rasanya ada dalam 10 kali la ulang pasal hassan ali... boring bebenor dah takde topik lain kot rasanya...

    rasanya yang paling extreme... pasal polis makan gaji haram la kot... hari hari makan duit saman... kalau org kerja polis ada kat situ mesti panas laa dengar...

    patutnya sebagai org islam ni, cuba la mengeratkan silaturrahim sesama islam... bukan la nak menimbulkan kebencian kepada individu lain... lain la kalau malam tu event ceramah politik... lantak la dia nak kutuk apa kan...

    walau apa pun, ajk dan imam surau Hj Kamaruddin tu berjaya handle situasi dengan baik, walaupun penceramah tu cabut macam takde adab kan...

    hairekahfi.com

    ReplyDelete
  26. kat tempat aku di enstek nilai, surau sudah dikuasai oleh puak2 PAS, menyambah betul. kalau nak berpolitik buat la di luar. ni kalau surau dah dipolitikkan jadi punca pecah belah. sedih betul la. macamana la umat islam nak maju.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...