Bersama Berjuang

Thursday, February 23, 2012

TERKINI: Hadi Awang Semakin "Tenat", Kini Perlu Ditempatkan Di ICU???



Setelah membuat "market research" tentang samada dirinya masih lagi "marketable" atau tidak, Hadi Awang kembali lagi dengan siri kegilaannya.  Seperti gila "isim" barangkali.  Ia mengingatkan kita tentang amanat Hadi Awang yang telah memberi sumbangan besar dalam perpecahan umat Islam di Malaysia.  

Akhirnya, tanpa berlindung, Hadi Awang mengarahkan agar kesemua calon PAS harus berbai'ah dan barangsiapa yang melanggar bai'ah tersebut, maka akan celaka dunia dan akhirat.  

Andai diperhatikan secara halus, tindakan terbaru oleh Hadi Awang tidak ubah seperti mana tindakan Anwar apabila mengetahui Saiful Bukhari membuat laporan polis.  Gubra. Akhirnya mengambil tindakan terdesak,  selari dengan dirinya selaku Presiden PAS paling lemah dalam sejarah parti itu.  Umum mengetahui bahawa Hadi Awang sudah tidak boleh mengawal apa yang berlaku di dalam PAS.  Hilang taringnya, kejantanannya dijentik-jentik oleh Anwar dan proksi-proksinya.  Kenyataan melampau ini dilihat cara terakhir bagi mengukuhkan pengaruh dirinya, yang semakin sirna dek kekhilafan sendiri.

Anehnya, Hadi Awang masih bersifat "munafik" dengan cubaan kononnya mempertahankan Islam.  GT percaya, anda masih ingat sorotan atau kronologi bagaimana kesucian Islam diragut dan "diliwat" oleh ramai pimpinan PAS, sehingga membawa kepada penyingkiran Hasan Ali.  

Kalimah Allah, penjualan arak secara berleluasa, pemurtadan, pengharaman HIMPUN, dan sebagainya, sehingga membawa kepada isu terbaru, iaitu sokongan terhadap Israel, berdasarkan hitungan "Anwar sokong Israel dan PAS sokong Anwar" membuktikan bahawa PAS sekadar menggunakan agama Islam sebagai muslihat politiknya.  

Hudud, bagaimana?  Sekadar dijadikan modal politik basi, yang disuapkan kepada pengundi pada tiap kali pilihanraya.

Apakah rakyat buta kepada liPASrasit seperti Khalid Gereja, Dr. Runny, Zul Ahmad ?  Itu belum dikira "syaiton-syaiton kecil yang membisu" dek kerana "playsafe" karier politik mereka!

Bagaimana bai'ah yang dibuat itu kononnya mempertahankan Islam, sedangkan penyelewengan yang jelas, nyata dan terang dari kepimpinan PAS sendiri?  Hadi Awang telah gagal secara total.

Mungkin Hadi Awang perlu bermuhasabah, membezakan di antara Islam dan PAS.  Islam adalah agama tauhid, sedangkan PAS adalah parti politik, yang mana doktrinnya "mentauhidkan" pengikut mereka kepada pemimpin semata-mata.  

Pendekatan melampau ini dikategorikan sebagai fanatik dan taksub, yang membawa kepada kejumudan dan pembekuan otak untuk berfikir.  Akhirnya, ahli mereka tertutup kepada pendapat orang lain yang berbeza, serta gagal membuat perbandingan pendapat dalam mencari kebenaran atau solusi terbaik, berdasarkan dalil aqli dan dalil naqli.  

Tidak hairanlah, ramai yang beranggapan, dalam istilah sufi, bahawa manusia jenis ini amat kaku hatinya, dan keras perwatakannya gara-gara enggan menerima pendapat orang lain.  Kekerasan dan sifat melampau terhasil daripadanya, kerana percaya bahawa mereka sahaja yang benar sebenar-benarnya.  Kewarasan tidak berguna lagi.  

Mungkin Hadi Awang perlu pendekatan "wassatiyah" untuk membuka semula mindanya, dan pengikut-pengikut PAS yang telah jauh terpesong, bertitik tolak dari amanatnya suatu ketika dulu.  

Hadi Awang semakin "tenat", karier politiknya kini berada di ICU, menanti waktu "gol".  Maka, kenyataan berbai'ah itu hanyalah medium terakhir, kerana tiada apa lagi yang ada padanya untuk membuat ahli dan kepimpinan PAS "samikna wa atokna" kepadanya!

Baca juga hukum tentang bai'ah kepada bukan pemerintah, DISINI.

2 comments:

  1. ilmu yg tak digilap mcm tu laa.. berkarat...ucapan merapu meraban.Jika niat tidak kerana Allah, maka Allah tarik balik nikmat ilmu yg dipelajari. Lihatdan saksikan sendiri kata2 yg diucap bagai org yg tak berilmu.

    ReplyDelete
  2. Yang tenat adalah seluruh jentera PAS yang lemah atas perbuatan ANWAR dan bukannya Hadi Awang seorang. Merapu tak sudah-sudah.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...