Bersama Berjuang

Thursday, July 21, 2011

PANASSS.. Pesuruhjaya PAS Selangor Sudah Mula Keluarkan "Fatwa" Songsang??? Mula Daaahhh...

Klik untuk besarkan imej
YB Dr Rani sudah mula "berfatwa" ikut sedap mulutnya.  Standard PAS, "melacurkan Islam" bukanlah sesuatu yang asing.  Dan GT tidak sangka, sifat keji tersebut mula muncul dari dalam diri YB Rani sendiri!

Ku harap dahan tempat berpaut, dahan tiada tunjangnya reput! 

Demi Ambiga, YB kesayangan warga Meru ini berkata:
"If something is haram, it remains haram for all time, it cannot change...but the Bersih rally is not haram, it is halal by syarak (Islamic laws)." “For the Islamic pilgrimage (Hajj), millions of Muslims gather at one place in worship of Allah (God). The same as Friday prayers... We gather together, all Muslims in one area in pursuit of religion,” he told reporters today.

Mgkin beliau punya ilmu tentang Islam.  Tetapi, soal mengambil "qias" ini bukanlah semudah seperti memberi panadol kepada ahli PAS yang sedang fening-fening langau.  Andai beliau memberi panadol, itu mungkin benar, kerana kredibilitinya sebagai seorang doktor harus diakui.  

Tapi atas dasar apakah beliau mengeluarkan "fatwa" sedemikian rupa?  Pesuruhjaya PAS Selangor???  Hey dude!!!  Islam is not exclusively yours!!!  Berhentilah "melacurkan" Islam!!!

Tahukah YB Meru bahawa demonstrasi pertama dalam sejarah Islam juga yang mana dianjurkan oleh seorang Yahudi bernama Abdullah Saba, telah menyebabkan kematian sahabat empat Rasullullah, iaitu Khalifah Uthman Bin Affan?

Apa persamaan Abdullah Saba dan Ambiga? Jawab sendiri.  Janganlah jadi buta sejarah Islam, seperti Tuan Presidennya.

Rasullullah S.A.W bersabda:  
Sabda Nabi S.A.W. lagi yang maksud nya : “Sesungguh nya Allah benci kepada orang yang keji dan membuat perkara yang keji dan memekik mekik di jalanan.” (Riwayat Ibnu Abi Dunya dari Jabir)

Kepada YB Dr. Rani, bawa-bawalah beristighfar banyak-banyak, mohon petunjuk dan pandanglah dari perspektif Islam yang murni, bukan Isle PAS.  

Tetapi kalau memang jenis yang gila kuasa, apa lagi yang boleh GT katakan... matlamat menghalalkan cara!!! 

Sementara itu, mari kita lihat dan dengar, pendapat dari seseorang yang mmg ahli dalam bidang ini, dan semestinya bukan berbidang doktor kejururawatan yang mahu berlagak "mufti"!


4 comments:

  1. ini dia dapat dari POk NIk Ajis...sembahyang jumaat, sembahyang 5 waktu, g haji umrah semua tu demonstrasi....tak hairan laa kalau dia ni keluar fatwa gila dia ...

    ReplyDelete
  2. apa nak heran..dia tu bukan ulamak bertauliah pun..bukan juga ulamak biasa ..bukan juga mursyid..hanyalah seorang penyokong yahudi yang otaknya bengap dan bacol..so apasal kena percaya dan dengar cakap dia???jangan sampai jadi murtad..
    nanti kalu mati..tak payah mandikan..humban je dalam kubur..

    ReplyDelete
  3. KALU DAH PALA HOTAK KUNING, BARU KENA KENTUT BABIGA PANDIKUTY SEMUA KAUM HAMPAS DAH HURUHARA DARI PRESIDEN KAYU, APA LAGI BARUAH LANGAU-LANGAU.

    AKU SIKIT PON TAK HERAN KALU SI RANI TURUT SASAU KONON BAGI FATWA ENTAH APA-APA. ZAMAN RASUL DEMONTERASI BUKAN DESAKAN BABIGA PANDIKUTY ITUPON ENGKAU NAK MAIN FAKTA, KAUM HAMPAS BOLEHKAN ENGAKU PUSING2///

    ReplyDelete
  4. Depa memang sudah songsang. Memalukan orang Islam saja.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...