Bersama Berjuang

Tuesday, August 17, 2010

MUHYIDDIN - AMARAN UNTUK MCA

 

Muhyiddin beri amaran MCA kekal dengan semangat BN

KUALA LUMPUR, 16 Ogos — Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin memberi amaran kepada MCA hari ini agar tidak memperlekehkan semangat Barisan Nasional (BN) apabila memperjuangkan kepentingan komuniti Cina. 

Muhyiddin yang juga Timbalan Pengerusi BN mengingatkan Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek agar sensitif kepada keperluan kaum-kaum lain.

- Sumber:  The Malaysian Insider KLIK SINI

GERAKAN TIMUR:
Bagi rakyat yang mengikuti perkembangan politik tanahair, anda pasti tahu bahawa suara yang dibawa oleh MCA adalah senada dengan DAPigs.  Inilah permainan politik bijak kaum kiasu yang cuba menghiris hak istimewa orang Melayu.  Gerakan Timur merasakan bahawa bagi UMNO, sakitnya bukan kepalang, kerana hirisan-hirisan ini dilaksanakan dari dalam, bukan dari luar.  Sedang DAPigs menyerang dari luar sambil dibantu oleh dua parti kasta bawahan bertaraf keldai tunggangan  iaitu PAS dan PKR.  MCA menjadi duri dalam daging, yang menyerlahkan betapa "semangat setiakawan" Barisan Nasional adalah lakonan semata.  Gerakan Timur masih teringat membaca rencana tulisan Dr. Ridhuan Tee Abdullah yang menyatakan bahawa MCA dibawah pimpinan Ong Tee Kiat lebih bertolak ansur, dan memahami semangat setiakawan, yg berasaskan perlembagaan.  Tapi apakan daya,  MCA telah memilih pelakon filem XXX untuk menjadi president mereka.  Jadi, lupakan tentang tatamoralisasi ya!!! 

Mohon pada TS Muhyiddin, perkara sebegini, tanganilah sebaiknya.  Gerakan Timur faham bahawa undi mereka diperlukan, tapi kalau undi mereka ditukarkan dengan hak istimewa Melayu, maka lupakan sahaja permintaan melampau kaum immigran itu.  Apakah jaminan kemenangan jika meletakkan calon UMNO di kawasan MCA?  Atau UMNO masih terpaksa memilih calon MCA di kawasan majoriti Melayu, atas semangat setiakawan yg jelas pada akhir2 ini dikhianati oleh MCA sendiri?  Barisan Nasional sedang menghadapi gelora yg paling mencabar, namun diharap pada para pemimpin, jgnlah sampai "kera di hutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan".

2 comments:

  1. SLM BRO...AKU X CAYE KT SOI LEK SI BINTANG FILEM BLUE TU!. SKANG NI DH TRANG2 TUNJUK BLANG SAPE DIA SEBENARNYA..SOCHAI KM JAMBAN PENANG!..DAN AKU PECAYA MASE PRU13 NANTI KITA AKAN DI KHIANATI OLEH SI BINTANG BLUE & PARTI NYE!..HARKK PTUIHHH!! >:(

    ReplyDelete
  2. Ada satu yang aku tak setuju dengan kenyataan TPM ni.

    "Ianya tidak wajar kerana penguasaan orang Melayu masih rendah"

    Bagi aku rendah atau tinggi bukan isu tetapi hak keistimewaan orang Melayu dan bumiputra wajib di PERTAHANKAN! Sekiranya kenyataan itu digunakan terus menerus maka bukan Melayu/bumiputera akan kembali menuntut apabila penguasaan orang Melayu menjadi tinggi atau setara dan Perlembagaan/Kontrak Sosial sudah boleh diubah!

    Aku yang Bingai
    Dinar Emas - Bukan Idea Tun Mahathir? di Tendang Terajang

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...