Bersama Berjuang

Thursday, May 2, 2013

MESTI TONTON: Sumpah Laknat Kedua Saiful Bukhari Di Depan Kaabah!!! Anwar Bagaimana Pula?

29 comments:

  1. Taniah buat Saiful. Bersabarlah dalam menghadapi dugaan moga kesilapan anda dahulu diampunkan oleh ALLAH itulah sebaik-baiknya. Buat Anuar berani kerana benar takut kerana...Yang batil pasti runtuh dan yang pasti tegak. Buat penyokong-penyokong Anuar di Permatang Pauh anda masih ada masa utk lakukan yang sepatutnya... jangan diakhirat anda disoal Allah nanti. Ini kebenaran yang pihak Pakatan doakan dahulu untuk ditunjukkan siapa yang benar siapa yang salah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Video palsu. Mengunakan teknik layar hijau.
      Tiada yg lebih adil melainkan hukum Islam. Bersumpah dihadapan kaabah macam Abu Jahal. Manusia jahil.
      .m.youtube.com/watch?v=p6XIepLVurA.m.youtube.com/watch?v=p6XIepLVurA

      Delete
  2. Sesungguhnya pembuktian bagi tuduhan zina adalah dengan mendatangkan empat orang saksi, dan saksi-saksi ini hendaklah saksi yang adil, bukannya saksi yang fasik! Inilah yang disyaratkan oleh Islam.

    ‘Sumpah’ tidak ada nilainya sama sekali di dalam membuktikan tuduhan zina. Di dalam kes yang memerlukan sumpah sekalipun, sumpah hendaklah dilakukan di hadapan qadhi/hakim (di dalam mahkamah) dan bukannya di hadapan Kaabah! Sekiranya benar bahawa si penuduh ingin menegakkan kebenaran, maka kebenaran itu hendaklah mengikut Islam, dan bukan mengikut hawa.

    Dan kebenaran hanya akan dapat dicapai sekiranya kita berhukum dengan hukum Islam, bukannya hukum taghut sebagaimana yang ada sekarang. Mengikut hukum Islam, sekiranya si penuduh gagal membawa empat orang saksi, maka dialah yang wajib dihukum. Oleh itu, janganlah terlalu berani bersumpah sembarangan yang menyalahi Islam, takutlah akan azab Allah atas sumpah yang dilakukan. Firman Allah,

    “Mereka menjadikan sumpah-sumpah mereka sebagai perisai, lalu mereka menghalangi (manusia) dari jalan Allah, kerana itu mereka mendapat azab yang menghinakan” [TMQ al-Mujadilah (58):16].

    www.mykhilafah.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi logiknya,anwar mestilah nafikan dengan sumpah laknat bahawa dia tak lakukan,kenape mesti elak untuk bersumpah?tak susahkan,kadang2 kputusan mahkamah dpngaruhi susana politik yg menekan mereka unruk buat sesuatu keputusan yg meragukan,saya tidak mahu memfitnah anwar,tapi demi meyakinkan irg ramai,logik dia perlu berbuat macam mana saiful lakukan,kalau betul dia tak lakukan

      Delete
    2. Macai mesti kuarkan nas ngn dalil.semua blog pro bn mesti ada macai copy paste jawapan dari kepala macai.....kesian

      Delete
    3. “Kalau dengan sumpah sahaja boleh membebaskan saya, saya pasti ramai orang yang mencuri, merogol dan membunuh akan mengangkat sumpah menafikan kesalahan mereka, ia adalah salah. Sepatutnya dibawa bicara di mahkamah syariah. Jadi adakah saya perlu mengikut nasihat ulama-ulama besar atau mereka yang minum dan memiliki saham dalam syarikat arak?" - Datuk Seri Anwar Ibrahim

      Delete
    4. Fairuz Rahman, kesian pada diri kamu sendiri sb xtahu kepentingan dalil dalam kehidupan. belajar dari sekarang sebelum terlambat. jgn pulak nanti sb xbelajar kamu menghina dalil dan nas.

      Delete
    5. Aku tau nas dan dalil.tp macai menggunakan nya untul kepentingan membelit.contoh terbaik seprti di atas.alahai kami tu cakap mcm kamu terbaik.aku cakap untuk meluahkan pandangan aku macai. X payah la nak reply macai
      Nama aku mmg fairuz rahman.aku bersumpah bersedia bertemu dgn macai2 termasuk kamu katbpadang maayar.no regret

      aku

      Delete
  3. Saiful dah mintak azab pun. Tak payahlah nak menakut2kan dia....

    ReplyDelete
  4. sabo dik saipulll....insyaAllah azab Allah akan dtg binasakan nuar jubo tu....abg dan kuga doakan dik sepull....

    abg bob
    klia

    ReplyDelete
  5. anon 8.21

    4 saksi?...kamu ada anak?contohlah...kalo anak kamu di aniaya kene liwat rogol...kamu rasa 4 saksi mana yg kamu nk bawa kalo perkara tu berlaku di tempat yg org ramai x dapat melihat??...cakap pandailah. ..kena batang hidung sendiri baru tau...ingt saiful lakukan sumpah laknat tu suka2 ker?...halo bro sila tolak tepi lah sikap berat sebelah ok...ni skang soal menyatakan kebenaran...berani kerana benar!!...pegi suruh si nuor tu bersumpah dulu baru tau siapa berani siapa salah...ingat!! islam itu bukan menyempitkan pemikiran...renung2kanlah jika berlaku pada anak kamu....depanbkaabah beb...lu berani ker??....

    up

    ReplyDelete
  6. puak pakatan kalau kene puak dia mestikene di bawa 4 orang saksi yang benar, video yang ade pun cume besi, tapi bila buat tuduhan kepada najib bunuh org memadailah dengan sekeping gambar photoshop najib minum bersama altantuya oleh kafir harbi. Maka melolong semua percaya... itu lah tahap pikiran puak pakatan. Saudara Saiful bersumpah laknat adalah untuk menyatakan kepada manusia bahawa beliau berkata benar dan pertaruhannya lanat dari Allah jika beliau berdusta. Kenapa ? semasa kejadian itu berlaku bukannya ditempat awam tapi dlm bilik dalam sebuah kondo yang ada hanya beliau berdua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.aku dah kaji.jam pertama pas blog pro bn update post saiful sumpah dpn kaabah..xda macai jub coment.jam ke 2 pun xda.pas 3 jam baru ada coment dr macai jub.jawapan plk standard je copy paste dlm smua blog pro bn.dorang nyer macai pakai skema jawapan gak.kesianacai

      Delete
  7. Mesti pas nih dalam ceramah kata super immposed

    ReplyDelete
  8. Syabas kepada Saiful kerana berani menyatakan kebenaran. Teruskan usaha anda untuk menyatakan kebenaran itu. Kita penyokong Saiful tak payah dengar komen Pakatan Rakyat kerana mereka telah menutup segala pintu kebenaran, mereka sendiri tak percaya kepada kebesaran dan keagungan Allah.
    sismus

    ReplyDelete
    Replies
    1. TRue indeed... bagi mereka2 ini telah hitam pekat hati mereka tertutup rapat untuk menerima sesutau kebenaran yg kebenaran itu tidak memihak kepada pakatan yg mereka sokong.... saya juga berpegang kepada prinsip berani kerana benar dan takut kerana salah ....Saiful sanggup menerima azab dari Allah SWT jika dia berbohong...dan kita tak perlu layan minda songsang mereka2 yg tidak mahu menerima kebenaran dan kenyataan hany kerana berbeza politik yg didukung...semoga negara kita dirhamati Allah SWT dan dijauhi daripada mereka2 yg songsang dari memerintah negeri ini.Amin Ya Rabbal 'Alamin....

      SEcara direct, jauhkanlah negara ku yg tericnta ini daripada dipimpin oleh mereka2 yg berperangai spt Kaum Lut..dan yg setaraf dgnnya.

      Delete
  9. Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata "mubahalah" atau bersumpah dengan menjunjung al-Quran adalah cara untuk menentukan kebenaran dan juga sesuatu yang dituntut dalam Islam.

    Sambil menyokong cadangan Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin berhubung perkara itu, beliau berkata melalui cara demikian, Allah SWT boleh melaknatkan mana-mana pihak yang bersalah.

    "Dalam Quran sudah menyebut, setelah sudah tiada ikhtiar lagi dalam menyelesaikan kemelut yang memalukan itu, siapa yang tidak bersalah Tuhan tolong," katanya kepada pemberita ketika ditemui di sini, hari ini.

    Cadangan Mufti Perlis

    Beliau yang juga Mursyidul Am PAS berkata demikian sebagai mengulas cadangan Mohd Asri supaya kedua-dua individu yang dikaitkan dengan kes liwat iaitu Penasihat Parti Keadilan Rakyat Malaysia (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan "bermubahalah" atau bersumpah.

    Dalam kenyataannya semalam, Mohd Asri berkata isu liwat yang membabitkan Anwar sudah semakin rumit dan rakyat pula menjadi keliru.

    Komen Mufti Perak

    Manakala Mstar Online melaporkan Mufti Perak, Datuk Seri Dr Harussani Zakaria berpendapat Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu mengemukakan bukti di mahkamah sekiranya beliau tidak bersalah seperti yang didakwa oleh bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

    Dr Harussani berkata demikian ketika diminta pendapat beliau tentang cadangan mubahalah (bersumpah) yang dicadangkan oleh Mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abdin semalam.

    Katanya lagi, "Setiap keterangan yang diberikan perlu dibuktikan. Jika tiada keterangan untuk dijawab, barulah beliau (Anwar) perlu bersumpah."

    Sebelum ini, Dr. Asri telah menggesa Anwar yang dituduh meliwat kali kedua dan pembantu khasnya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan supaya bermubahalah’ atau bersumpah.

    Katanya lagi,"Kedua-dua pihak (Anwar dan Saiful) hendaklah bersumpah. Kalau tidak puas hati lagi, bermubahalah seperti ini... 'Jika dia tidak melakukan kepada saya, laknat Allah kepada saya, jika saya melakukannya laknat Allah kepada saya' dan hendaklah bersumpah dengan Wallahi, Wabillahi, Watallahi... saya tidak melakukannya."

    Ketika ditanya samada beliau bersetuju atau tidak untuk meminta Penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim bersumpah berhubung dakwaan liwatnya, dia berkata,"Keterangan mesti diberikan oleh orang yang didakwa (Anwar). Apabila sesuatu perkara itu dizahirkan, ia mesti ada bukti.

    "Sekiranya tidak ada bukti, barulah diambil pendekatan bersumpah ini,” tambah Dr. Harussani ketika dihubungi mStar Online hari ini.

    Kata Dr. Harussani lagi, Anwar perlu memberi bukti di mahkamah sekiranya beliau tidak terlibat dengan dakwaan tersebut.

    Namun apabila diminta pandangan lanjut, Dr. Harussani berkata, "Saya tak nak komen lagi sebab tak nak terlibat tentang hal ini."

    Pertelingkahan parti politik

    Beliau menganggap isu liwat ini timbul disebabkan pertelingkahan antara dua parti politik yang berlaku sekarang.

    Difahamkan terdapat perbezaan pendapat tentang hukum liwat di negara ini. Ada ulama yang mengatakan sebatan 100 kali rotan dan ada yang berkata tidak pasti. Ini adalah kerana undang-undang Islam di Malaysia hanya merangkumi kes zina sahaja dan bukan kes liwat.
    sumber :-http://jasindaily.blogspot.com/2008/07/sumpah-dengan-junjung-al-quran-untuk.html
    anihnya selepas saiful bersumpah laknat nik aziz kekal mempertahankan nwar berahi bahkan sampai ketahap menjamin nwar berahi masuk surga dan orang umno perlu mencium kaki nwar berahi ...

    ReplyDelete
  10. sila baca komen ustz zambri... cerahkan mata dan minda semua. sumpah jg di buat mainx . tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya Allah yg tau dia main atau betul.

      Delete
  11. Dulu, sewaktu Saiful bersumpah laknat 'Siri Pertama', beliau lakukan di Permatang Pauh tidak sampai 24 jam menjelang hari Penamaan Calon PRK Permatang Pauh di mana DS Anwar mahu bertanding. Kebetulan, katanya. Hahahahaaaa.....
    Mungkin tidak percaya dengan 'Sumpah Laknat' di Permatang Pauh atau pun merasakan seperti 'tidak sah' sumpahnya di Permatang Pauh, kali ini beliau kononnya bersumpah laknat 'Siri Kedua' di depan Kaabah pula, kononnya. Hahahaha......

    Kali ini Siri Kedua 'The Sumpah Laknat ReTurn" juga menjelang beberapa hari saja untuk kita semua mengundi di dalam PRU 13. Kebetulan, katanya!! Hahahahaaaaa....
    Korang lihatlah video itu dan buat kajian sikit untuk melihat betapa lemahnya pembuatan filem terbaru "Sumpah Laknat Siri Dua" yang aku rasa sudah cukup untuk kita beritahu sememangnya Umporno bermula dari "lubang dubur' dan akan berakhir di "lubang dubur" jua.......Hahahaaaaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gelak, gelak.....2 hari lagi tau ler langit tinggi ke rendah....jgn suka sangat nanti kut mati melekat kat tgh menjolok jubur org...malu tujuh keturunan

      Delete
  12. Nuor pegi hantuk kepala kat wailing wall jer kut......

    ReplyDelete
  13. kepada penyokong2 pr.. nape korang plak nak kecoh2.. saiful sumpah laknat utk diri sndiri.. bukannya dia doa laknat anwar kesayangan hangpa tu.. hangpa takut tu kenapa? sepatutnya saiful la yg takut ditimpa laknat.. ish.. tak faham aku ngan hangpa ni..

    ReplyDelete
  14. PENDAPAT DAN HURAIAN OLEH PROF MADYA DR MOHD. RADZI TENTANG MUBAHALAH
    Dalam Surah al-Imran Ayat 61 Allah berfirman yang bermaksud: “Kemudian sesiapa yang membantahmu (wahai Muhammad) tentang kisah Isa sesudah datang ilmu (yang meyakinkan ) kamu, maka katakanlah (kepadanya): “Marilah kita memanggil anak-anak kami serta anak-anak kamu, dan perempuan-perempuan kami serta perempuan- perempuan kamu, dan diri kami serta diri kami, kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang yang berdusta. Ia memang janji Tuhan. Melalui Ayat 61 Surah al-Imran itu juga pada perenggan yang terakhir, dinyatakan “kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang yang berdusta.”Apabila kita bermubahalah, Allah akan memberi balasan buruk kepada mereka yang berdusta. Apabila kedua-dua belah pihak bermubahalah, mesti ada salah satunya benar dan salah satunya tidak benar. Melalui ayat itu, Allah menjanjikan balasan buruk kepada pihak yang tidak benar. Daripada kes-kes sumpah yang berlaku, ulama-ulama hadis ada merakamkan beberapa kes. Kata Ibn Hajjar, akibatnya tidak melebihi tempoh satu tahun. Tidak melebihi tempoh dua bulan pun ada. Namun di kalangan pengikut Ahli Sunah Wal Jamaah, mubahalah dilafazkan hanya pada kes-kes yang serius dan pada kes-kes yang besar sahaja. Itu pun selepas dirujuk dengan pelbagai cara lain yang perlu diusahakan untuk menyelesaikan perbalahan dua pihak tadi. Jika ia masih tidak selesai, akhirnya barulah dirujuk kepada cara mubahalah. Antara yang mungkin boleh berlaku seperti kematian secara mengejut atau sakit berpanjangan atau lain-lain. Sumpah biasa sekalipun, kalau tidak benar, ia sudah merupakan satu dosa besar dan orang yang berdusta perlu bertaubat. Mubahalah tentunya lebih serius kerana ia bermaksud laknat Tuhan iaitu dijauhkan daripada rahmat Tuhan. Jadi bila kita dijauhkan daripada rahmat Tuhan, rahmat siapa lagi yang kita harapkan? Dalam mubahalah, kita dijanjikan dengan balasan laknat. Ia boleh berlaku dalam pelbagai bentuk iaitu laknat Allah, laknat Nabi dan laknat para mukminin. Maknanya sumpah itu meminta pihak yang berkenaan dijauhkan daripada rahmat Tuhan.Manusia dinaungi rahmat Tuhan dan Tuhan memberikan rahmat kepada sesiapa yang dikehendakinya, tidak kira Islam dan bukan Islam. Dalam sumpah laknat, rahmat itu akan dijauhi daripada orang yang berdusta. Apabila kedua-dua pihak bersetuju untuk bermubahalah maka pihak yang berkenaan perlu bersumpah dengan lafaz Waallahi, Wabillahi dan Wataallahi dan kemudian terus menyebut masalah yang dimaksudkan dan pada akhirnya dengan menyatakan laknat Allah kepada mereka yang berdusta atau laknat Allah terhadap dia yang bersumpah andai kata dia berdusta.
    Baca Hayati dan renungkanlah kenapa seseorang itu bermubahalah

    ReplyDelete
  15. Seriously ade org percaya lagi video ni?

    1. Saiful lebih tinggi dr majoriti org arab. Seriously?
    2. Org berjalan 'menembusi' saiful, 0.45-047. Seriously?
    3. Seorang lagi saudara lost balance dan terlanggar Saiful, 1.03-1.05, tp Saiful tidak terkesan walau sedikitpun. Seriously?

    Saya sejujurnya neutral, dan sengaja memilih utk tidak memihak kpd mana2 parti. Dan saya perlu akui bahawa ada kebrangkalian bahawa Anuar meliwat Saiful. Tp, there is still yet to be any evidence to prove the claim. Even the High Court has ruled against the case.

    Having said that, the video is a blatantly made lie. And to make things even worst, kita dgn sewenang2nya menyebarkan video ni.

    Its entirely yours and your choice whether or not to continue to believe and spread the video. Ive done my bit, and hopefully we can stop this nonsensical lie from spreading and dividing us Muslims even further.

    salam

    ReplyDelete
  16. Tak sabar nak tunggu komen atau analisa pru13 dari gerakan timur. Saya sungguh tak sangka calon paling berwibawa dan winnable macam Tuan Haji Sukaiman boleh kalah ..pastu dengan majoriti yang agak besar jugak la ...kat mana silap ..nak kata kempen memang bendera biru lagi banyak kat meru ni ...biasa nampak bilik gerakan kat simpang jalan iskandar tu sangat aktif ..cepat la bagi analisa ...cepat la ...:)

    ReplyDelete
  17. ORANG MELAYU ...ISI MINYAK DI PETRONAS SAJA

    ReplyDelete
  18. bila nak aktif balik blog ni ..lepas kena titik 9000 lebih majoriti terus senyap la pulak ..nak jugak dengar komen duta bn meru ni Adlin Aman Ramli ...hehehehehe

    -orang bukit kapar-

    ReplyDelete
  19. Hm..si di liwat lebih tinggi dari orang arab..tahniah buat saiful di liwat singh....

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...