Bersama Berjuang

Tuesday, August 17, 2010

Pak Ali berani!!! UMNO Penang Tidoq!!!


Pak Ali adalah warga emas berbangsa Melayu , berdarah Melayu di bumi Pulau Mutiara yang mempunyai keberanian yang luar biasa yang sayangkan bangsa dan tanah airnya . Mengapa PB mengatakan Pak Ali ini mempunyai keberanian yang luar biasa ??

Hanya ihsan yang mempunyai keberanian luar biasa sahaja mampu bertindak demikian dan melawan arus yang deras . Siapa sangka warga emas yang berumur 63 tahun ini mampu pergi berdepan dengan Guan Eng berseorangan lalu menampaq muka pemimpin dari kaum pendatang ini . Walaupun Guan Eng menuduh dalam media2 menyatakan Pak Ali ini keliru dan mungkin hilang kewarasan , tetapi sebenarnya dalam diri insan yang pernah hidup di zaman Tunku Abd Rahman dan peristiwa 13 Mei 1969 ini sebenarnya mempunyai semangat pahlawan Melayu sejati yang sayangkan bangsanya dan tanahair .

Tindakan Pak Ali adalah sebagai manifestasi kemarahan kepada kerajaan DAP sosialis yang dilihat semakin rakus dan zalim menindas dan memperkotak katikkan bangsa Melayu di PP . Beliau sudah tidak boleh pendam lagi perasaan " tak pa " , biar pi la " dalam dirinya selepas melihat anak-anak bangsanya sendiri di tanah nenek moyang ini tidak lagi boleh mencari rezeki dek kerana kegilaan Guan Eng merobohkan gerai2 melayu , dan menghapuskan terus tempat tinggal orang Melayu di kampung di sebelah pulau .

Pak Ali juga sudah tidak boleh melihat dan mendengar rintihan orang melayu Pulau Pinang iaitu penjawat awam di SUK , KOMTAR turut dilayan bagaikan hamba abdi dan diperlakukan sehina hinanya. Daripada level pemandu hinggalah ke peringat pegawai atasan dalam kerajaan negeri.

Menurut sumber Pisau yang berada ketika kejadian,muka dan pipi Guan Eng merah akibat sentuhan 'manja' malah rambut Brielcream Guan Eng turut berserabut akibat belaian Pak Ali. klik di sini

Insiden Pak Ali menampaq Guan Eng berlidah biawak ini merupakan satu cara untuk kita ajaq kepada pemimpin yang kurang ajaq dan lupa asal usul dirinya adalah kaum pendatang . Dulu zaman darurat , Cina Komunis ini bermaharajalela dan ingin menguasai Tanah Melayu ini tetapi gagal . Hari ini nampaknya anak dan cucu-cucu mereka meneruskan agenda perjuangan datuk nenek mereka dan menindas orang Melayu yang merupakan penduduk asal tanah Jawi ini .

Orang tua dulu-dulu selalu sebut kepada anak2 mereka " Jangan main api , jangan jolok sarang tebuan" ... kini nampaknya sudah ada gerombolan yang telah berani buat benda ini secara senyap mahupun terang-terang.

Orang Melayu merupakan bangsa yang bersopan santun , berbudi bahasa , peramah yang mengikut sentiasa adat budayanya . Tetapi harus diingatkan bangsa ini bertukar menjadi marah jika bangsa dan agamanya dihina , dipijak dan kedudukannya terancam. Ini yang berlaku pada diri Pak Ali iaitu seorang Melayu sejati yang tidak rela masa depan anak cucu bangsanya gelap dek kerana takutnya beberapa pemimpin Melayu sekarang ini berkuasa baik dari UMNO mahupun PKR-PAS yang menjadi alat merangkap pencacai Guan Eng .

Pak Ali telah membuktikan walaupun usianya sudah melebihi separuh abad , tetapi semangat perjuangan agama , bangsa dan negara ini masih lagi hidup dalam darah Melayu yang mengalir dalam dirinya . Ini lah Pejuang Bangsa yang sebenar yang menjadi inspirasi kepada Generasi Pejuang Bangsa seperti PB .. Terima kasih Pak Ali !!

Pak Ali sebenarnya Pencetus Kebangkitan Melayu PP

Sumber: PEJUANG BANGSA

GERAKAN TIMUR:
Masih ada lagi semangat Melayu yang turun padang untuk tunjukkan betapa jangan dipermainkan maruah Orang Melayu.  TAHNIAH PAK ALI!!! BRAVO!!!  Tindakan dibuat di medan tempur, bukan  berkokok dari bilik aircond... hehehehe...  Kengkawan Gerakan Timur belah Penang habaq UMNO Penang dok melalak kat media, tapi tak turun padang pun...  pi mai pi mai tang tu jugaklah!!!  Awatnya?  Mai jawab sat UMNO Penang....

2 comments:

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...