Bersama Berjuang

Tuesday, August 17, 2010

DR RIDHUAN TEE DICABAR SERTAI UMNO!










KUALA LUMPUR, 17 Ogos: Pemuda PAS mencadangkan agar Dr Ridhuan Tee menyertai Umno dan mengishtiharkannya secara terbuka ekoran tuduhan penulis itu terhadap PAS.

Timbalan Ketua Pemuda PAS, Azman Shapawi Abd Rani dalam satu kenyataannya sangat kesal dengan tulis Ridhuan yang mendakwa "PAS menuduh Perlembagaan Reid ini perlembagaan kafir kerana kerjanya suka mengkafir".  Sehubungan itu, Azman  berkata, "inilah akibat apabila belajar Islam dengan Umno yang memisahkan politik dengan agama yang mengakibatkan ramai yang kabur dengan Islam sebenar termasuk Dr. Ridhuan Tee sendiri."

Ridhuan Tee adalah pensyarah di Universiti Pertahanan Nasional. Semasa menjadi pelajar di UKM, beliau adalah pemimpin pelajar di sana. Selepas belajar, beliau pernah bertugas di Harakah sebagai pegawai kawalan kredit akhbar PAS itu.

Kata Azman, kenyataan Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah dalam tulisannya dalam akhbar Umno, Utusan Malaysia, tidak mencerminkan tahap pencapaian pendidikan yang beliau perolehi.  Beliau yang merupakan seorang yang berkelulusan BA(Hons)Political Science (UKM), MA Strategic Studies (UKM), PhD Politics and Government (UPM), Dip. Islamic Studies (UIA) sepatutnya agar lebih berhati-hati dalam mengeluarkan sesuatu kenyataan, katanya.

Beliau merujuk kepada artikel yang ditulis oleh beliau yang bertajuk ‘Jangan terlalu berani mencabar’ yang dikeluarkan dalam Mingguan Malaysia yang bertarikh 15 Ogos 2010.  Antara isi kandungannya berbunyi ‘Walaupun PAS menuduh Perlembagaan Reid ini perlembagaan kafir kerana kerjanya suka mengkafir, ruang untuk Islam dan pribumi berkembang begitu besar, dengan tidak menafikan hak bukan Islam’.
"Ini merupakan satu pertuduhan yang serius yang boleh mencemarkan nama baik PAS sebagai parti yang berjuang menegakkan Islam di bumi Malaysia ini. Atas dasar apa kenyataan ini dikeluarkan?" katanya.
 
GERAKAN TIMUR:
bAhlul pas semakin tertekan dengan hasil penulisan Pensyarah ini.  Ternyata, mereka merendahkan intelektual Dr. Ridhuan.  Fakta yang jelas nyata ditolak mentah2 oleh bAhlul pas, yang lebih minat kepada fitnah dan spekulasi.  Fikirlah ungkapan bAhlul pas ini "belajar islam dengan UMNO".  Apa maksud mereka?  Satu Malaysia tahu bahawa puak2 ini mmg suka mengkafirkan orang UMNO, mengapa perlu tegakkan benang yang basah?  Apa perlu diberitahu amanat hadi awang, surau dua imam, suami isteri bercerai disebabkan fahaman mengkafirkan orang lain oleh PAS.  

Apa nak heran, dah bebal tu tetap bebal jugak.  Tu yang bersekongkol dengan PKR, siap ciommolot dgn DAPigs plak.  Mmg layak mereka ini diletakkan sebagai parti kasta bawahan tahap keldai tunggangan dalam fuckatan.  Samada Dr. Ridhuan masuk UMNO atau tidak, itu tidak menjadi isu kerana penulisannya bernas dan berpijak dibumi yang nyata.  

"Berpesan-pesan dengan kebenaran, berpesan-pesan dengan kesabaran."

12 comments:

  1. Salam Gerakan Timur.

    Kalau hati sudah kaku dan tertutup begitulah jadinya. Mata melihat tetapi masih buta, manakan nampak.

    Apa yang kumpulan lain buat semuanya salah. Hanya PAS sahaja yang benar. Semuga Allah membuka mata-hati orang-orang PAS yang selama ini sudah hanyut, kembali kepangkal jalan.

    DS Najib jangan berlengah maju terus jangan tangguh-tangguh. Semuga kejayaan Mu di sanjung dan menjadi sejarah. Rakyat pasti dapat melihat yang mana kaca dan permata. Mereka hanya retorik semata-mata. Jangan jadi Pak Pandir menang sambung kampong pula tergadai.

    "Betulkanlah Yang Biasa
    dan Biasakanlah Yang Betul".

    Saat Jais
    www.treat-cure.com
    www.velocitu4u.com/tcure
    http://saatjais.wordpress.com

    ReplyDelete
  2. KLU NK DI BANDINGKAN INTELEK ANTARA WALLY SLIPOR DGN DR RIDHUAN BAGAI LANGIT DGN BUMI BROO!. WALLY SLIPOR KAYA DGN FATWA MERAPU TP DR RIDHUAN LEBIH KAYA DARI SEGI INTELEKTUAL DAN KEFAHAMAN TERHADAP ISLAM! HUHUHU

    ReplyDelete
  3. Yang heran tu KENAPA PERLU MESTI MASUK UMNO untuk menghentam PAS?

    Hanya orang UMNO sahajakah yang diiktirafkan untuk menghentam PAS?

    hehehehe

    Rakyat bukan UMNO pun boleh maaaa.....

    Aku yang Bingai
    Dinar Emas - Bukan Idea Tun Mahathir? di Tendang Terajang

    ReplyDelete
  4. Belajar Islam dengan PASpiss lagi bagus:-

    - Ada wally slipar yang boleh konar baring fatwa mengikut keadaan, pemegang kunci pintu syurga

    - Take beers! Take Beers! Take Beers!

    - Oink! Oink! Oink! - Besar & Canggih

    - Halal untuk 'main' dgn laki orang

    - Model kangkang

    - Si kulup 'baca' Qur'an dlm masjid berpolitik disama tarafkan dgn ustaz

    - Peluang utk menyokong Perjuangan Komunis

    - Sultan menunggu pembaringan tengah jalan

    - Dapat idola peliwat tegar

    sila tambah....

    Mangu Islam bersama PASpiss

    ReplyDelete
  5. Apa yang PAS perjuang islam hari ini.Auta sahaja>Cuma guna islam untok jadi kuda tunggangan sahaja.PAS telah lari terlalu jauh dari matlamat awalnya.PAS telah gadai maruah dan melacur dirinya demi dapat undi dengan pelbagai putarbelit macam tali tambat gajah.Dalam sehari pelbagai resepi politiknya di adun dan dihidangkan pada umum.Hari ini kekanan esok kekiri.Yang peliknya pemimpin PAS tak boleh dikeritik langsung.Macam lah mereka itu sempurna dan hebat sangat.Tapi kalau dalam kelambu mereka PAS/DAP/PKR semuanya suci bersih dan betul belaka.Mana Islam yang PAS junjong selama ini.PAS pun dah main hukom logik dan akal drp hukom Islam.Itu lah PAS kini dan selamanya.

    ReplyDelete
  6. Salam assaad,
    totok pas takut kalau keluar parti nanti bala turun kat diorang , dan tak masuk syurga derhaka pd wali selipar..

    bro jeffry,
    ostad KEMAS vs pensyarah! hahahaha... hanyut wali selipar..

    YBB,
    Pas xde modal nak serang Dr. Ridhuan, tu yang suruh masuk UMNO!! Senang nak cabar dan kuar fatwa...

    antupasspiss,
    tak terkira, sebab apa yang wali selipar cakap, jadi fatwa.. kek blackforest pun kira fatwa gak lah.. hahahaha...

    serban merah,
    Pas adalah sebuah parti politik, spt DAPigs. dan Pas bukannya pejuang islam.

    ReplyDelete
  7. hahaha siapa kutuk pas disuruh masuk umno atau ejen umno..tetapi dap dok kutuk pas napa tak cakap suruh masuk umno atau ejen umno?

    pas ni bodoh atau bangang?

    ReplyDelete
  8. memang dah ajaran parti songsang nak cam mana lagi! Kalau orang semua tak betul! Hakikatnya pas sudah jauh menyimpang dari perjuangan asal..mana dia negara islam? Kalau setakat cakap je berdegar-degar semua orang boleh! Kena sergah dengan dapigs je dah kecut telur. Wahai ahlul-ahlul pas sedar lah bahawasanya parti kamu tu tak lebih dari seekor keldai!

    ReplyDelete
  9. PAS paranoid.. mereka ingat yang sokong umno jer menentang mereka. Kumpulan Lembu berkopiah ni sebenarnya hanya tahu pertikaikan kritikan orang, tidak mahu menerima kritikan dan menganggap diri sudah terlalu sempurna.

    ReplyDelete
  10. Tinta Emas,
    Biar mereka tahu bahawa atas pagar sudah mula mendapat hidayah kebenaran.

    Anon,
    bukan stakat keldai, merangkap juga si pelacur agama!

    Apai Ngelai,
    Biarkan lembu itu dengan talinya; yg ditarik oleh DAPigs! hahaha...

    ReplyDelete
  11. Apahal pulak pas nak sentap?Apa tak betul ke dr ridhuan cakap?Pas kan memang suka mengkapirkan orang umno sebab diorang kan ahli syurga firdaus yg dijamin oleh nik ajis.

    Purak2 lupa pulak puak2 pah ni

    ReplyDelete
  12. Bijak sangat dah ke Timbalan Ketua DPPP tu dalam hal ehwal agama sampai berani mempertikaikan apa yang orang lain kata?
    Ni masalah terasa pedih kena penampar kat pipi tu. Nak sorok tak tau macam mana, jadi salah kan orang lain. Bila kena hentam balik, mula menangis.
    Apa punya bodoh la dia bagikomen macam tu? Tu pun masuk surat khabar? Pelik.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...