Bersama Berjuang

Saturday, August 21, 2010

"HUDUD? NO WAY!!!" - KARPAL SINGH


KUALA LUMPUR 20 Ogos - Pengerusi DAP Karpal Singh berkata hari ini beliau tidak bersetuju dengan cadangan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa cara terbaik menangani masalah jenayah dan sosial ialah meminda undang-undang sivil dan digantikan dengan undang-undang hudud.

Karpal berkata, partinya tidak dapat menerima sebarang bentuk pelaksanaan hudud di negara ini.

"Adalah silap bagi orang seperti Nik Aziz bercakap sesuatu yang tidak boleh diperkenalkan di negara ini. Perlembagaan Persekutuan hanya membenarkan Kanun Keseksaan dan undang-undang sivil lain dan tidak ada ruang untuk undang-undang hudud,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Karpal mengulas kenyataan Menteri Besar Kelantan itu semalam bahawa adalah wajar untuk berbalik kepada hudud oleh kerana beliau dakwa undang-undang sivil sekarang gagal mengawal jenayah dan penyakit sosial. 

Sumber - Bernama

GERAKAN TIMUR :
N.Ajis kena lagi.  Dalam isu Hudud (termaktub dalam cita2 negara Islam), Karpal Tunda menentang keras usaha itu.  Dah berkali-kali N.Ajis kena libas dalam isu ini.  Kali ini, kita ingin melihat sejauh mana N.Ajis akan mempertahankan pendiriannya.  Ataupun, N. Ajis akan berkata bahawa itu adalah cadangan, atau pendapat peribadi dia.  Malang pejuang2 Islam dalam parti amPAS, Gerakan Timur percaya semua akan menikus untuk berdebat dengan Karpal Tunda.  Andai pemimpin UMNO yang mengeluarkan statement anti-islam ini, pasti berdoyong-doyong lembu berkopiah akan cabar untuk berdebat!!!  Hai, malang sungguh Islam dan Melayu di Malaysia, berani lawan bangsa seagama, namun dayus dan pengecut untuk menentang musuh yang terang - kafir harbi!!!  Kena hina pun hinalah, janji dapat kuasa memerintah.  Jadi keldai pun keldai lah, janji dendam kesumat terbalas!!  SAH... INILAH PARTI KASTA PARIAH DALAM FUCKATAN HARAMMMMM.....

3 comments:

  1. KEHKEHKEH ADE IDEA BAIK PUNYE NI BRO..TQ2!! >|D

    ReplyDelete
  2. Bro Jeffry,
    hehehe.. kasi hantam sama diaaaa..

    ReplyDelete
  3. HENTAM JANGAN TAK HENTAM...HEHEHE

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...