Bersama Berjuang

Wednesday, May 16, 2012

BERSIH 3.0 Serang Perdana Menteri Di London! 2 Perusuh Dikenalpasti!


Sukar untuk memastikan budaya sopan santun dan budi pekerti yang baik, yang ada pada orang Melayu untuk diterimapakai oleh seluruh rakyat Malaysia.  

Kita faham, sesungguhnya Malaysia ini unik, dan majmuk, yang akhirnya membawa kepada satu ruang yang sangat "fragile" atau mudah pecah, apatah lagi masing-masing (merujuk kepada kaum) dipengaruhi oleh sentimen dan sumber masing-masing.  Ruang ini seringkali dimanipulasi oleh pihak-pihak tertentu, sehingga ia mewujudkan jurang. 

Apa yang berlaku kepada Perdana Menteri baru-baru ini, dalam majlis An Evening With Prime Minister di London benar-benar menyerlahkan lagi sikap melampau yang wujud pada pendemo BERSIH.  Majlis yang sepatutnya bersifat ramah mesra antara rakyat dengan pemimpin, digunakan untuk melakukan provokasi.  

Cukup-cukuplah dengan pelbagai aksi ganas dari pendemo, sehingga ke tahap menceroboh Ambulans untuk menyerang anggota keselamatan yang cedera!  

Mungkin kerana mendapat maklumat kurang tepat, apatah lagi sekiranya kedua individu ini hanya merujuk kepada DAP dan Majlis Peguam yang secara terang-terangan berbohong dan tidak bersikap adil kepada kerajaan dalam laporannya berkenaan BERSIH 3.0.  

Mungkin inilah punca mengapa kedua-dua individu ini bertindak sedemikian rupa.  Sudah menjadi amalan murni orang Melayu, iaitu menghormati tuan rumah. Dan dalam perkara ini, tuan rumah merujuk kepada Perdana Menteri, yang menjemput rakyat Malaysia di perantauan untuk beramah mesra, atau bertukar-tukar pendapat.  

Mungkin budaya menghormati tuan rumah tiada di dalam kamus hidup kedua-dua individu ini. Lantas, sebagai kapasiti sebagai tetamu, "menyerang" pula si tuan rumah!  

Sungguh tidak malu, hadir ke majlis orang untuk membuat kacau.  Andai tidak sehaluan dengan sekalipun, rasanya tindakan untuk tidak hadir adalah lebih baik dari apa yang telah berlaku.  

BERSIH didukung kuat oleh DAP dan fahaman komunis menebal di dalam parti itu.  Dan fahaman komunis adalah cara kekerasan, dan melampau.  Merujuk kepada 2 individu berkenaan, Maka tidak hairanlah kedua-dua perusuh BERSIH ini berperangai buruk dan tidak beradap.  



Teruskan bersama GT, kerana pkul 10 nanti, satu video yang berkaitan hukuman pada jenis-jenis manusia seperti ini akan GT upload.

1 comment:

  1. eden mintak korajaan agar mengambil tindakan yang extreme-tarik ablik kerayatan perusuh ni. jangan renew passport dio oran sobab dio buet kacau dilondon. kalo borani balik lah dan cubo.
    bagitu jugo yang buet haru biru dikota suci Makkah dan Madina. tarik balik kerayatan mereko. jangan kiro melayu ,cino India. kalo beut kacau tarik kerayatan. itu jo. kito tak bolih biorkan monyet ni lagi. sudah sampai maso nyo korajaan bertindak keras. tak kirolah kalo tindakan tu tak populor. yang mustahaknyo negaro mosti aman. dio oran lari dan menetap dinegaro oran tapi nak kacau kito yang akan mati disini.
    KORAJAAN MOSTI AMBIK TINDAKAN DRASTIK> TARIK BALIK KERAYATAN.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...