Bersama Berjuang

Friday, August 27, 2010

KJ KELUAR UMNO???


Ketua Pemuda UMNO semenjak Mac 2009 berkata, dia akan keluar dari UMNO sekiranya majoriti ahli UMNO menyokong sebuah badan bukan kerajaan, NGO iaitu PERKASA. Khairy berkata begitu ketika berforum bersama-sama Khalid Samad, wakil kontroversi PAS yang dilihat sangat condong kepada agama kafir di dalam Forum Ramadan 2010 yang dianjurkan oleh majalah The Leaders di Kuala Lumpur, malam tadi. (Baca Di Sini)

Perbalahan antara Khairy Jamaluddin dengan Ibrahim 'the Katak' Ali bukan lagi perkara rahsia. Kemuncak daripada perbalahan mereka ialah apabila Ibrahim menghentam Khairy yang dilihat menyebelahi Wee Ka Siong dalam isu pemberian biasiswa. Khairy telah didesak oleh Ibrahim Ali agar melepaskan jawatannya sebagai wakil rakyat setelah menyokong tuntutan Wee Ka Siong agar biasiswa turut diberikan kepada pelajar-pelajar berbangsa Cina, meskipun Perlembagaan memperuntukkan biasiswa hanya untuk pelajar-pelajar Melayu-Bumiputera.

Khairy yang merupakan PENGANGGUR TERKAYA di Malaysia, sekalipun bapanya hanyalah seorang diplomat, turut melontarkan pandangannya bahawa kerajaan perlu bersikap adil dan telus dalam sebarang pemberian projek pembangunan bagi menarik minat pelabur swasta.

Pastinya ramai yang menyambut baik hasrat Khairy untuk keluar dari UMNO. Bahkan ramai yang akan buat moreh kalau tidak pun doa selamat, seandainya benar Khairy ingin keluar dari UMNO.

Yang soheh, ramai yang sudah bersedia untuk melondehkan Khairy Jamaluddin yang begitu berkuasa pada zaman pak mertuanya dahulu dengan pelbagai skandal dan penyelewengan, termasuklah pembekalan monopoli Radicare ke atas hospital-hospital kerajaan, penjualan Syarikat Telekom Malaysia kepada Temasek Holding yang kemudian terpaksa dibeli semula dengan harga tinggi oleh Khazanah, perampasan dan penjualan Pantai Medical yang juga dibeli balik dengan harga tinggi, penjualan Agusta dengan harga 1 Euro yang mana syarikat itu kemudiannya dijual dengan 348 juta Euro, pembangunan Penjara Pudu yang tidak telus...

Pendek kata, terlalu banyak yang perlu diselesaikan oleh Khairy Jamaluddin, termasuk jugalah hubungannya dengan Si Mundeliar, Kalimullah Hassan!!!
 
Sumber - The Flying Kick

GERAKAN TIMUR:
HAHAHAHAHA....  SIAPA YANG SETUJU??? KOMEN SKIT....

18 comments:

  1. Saya amat setuju, the sooner the better !

    ReplyDelete
  2. Setuju sgt2... cepatlah dia berambus dari UMNO. Sape lah yg vote dia nie sampai jadi Ketua Pemuda UMNO.. Ketua Pemuda yang menyemakkan lg menyeksakan..!!!

    ReplyDelete
  3. Alhamdulilah selamat UMNO tanpa Khairy Jamaludin (KJ). Jangan KJ ugut nak letak jawatan tapi letak sekarang dan kembalikan kepada pemuda yang bersemangat melayu dan berjuang mempertahankan hak bangsa, negara dan agama. Berlambak lagi anak-anak muda melayu yang graduate kat Oxford, Cambridge, Harvard, Princeton dan Yale yang boleh ganti KJ yang bodohsombong lagi pengkianat bangsa. Bikin malu melayu dan UMNO.Dari: Panglima sentak-pelepak.

    ReplyDelete
  4. dengan ini aku istihar aku sokong PERKASA 100% walaupon aku bukan ahli UMNO!!! nak sangat tgk si KiJol nie berambus dari UMNO!!!!....

    Nak menang pilihan raya atau tak???!!! kalau nak cepat2 halau si KiJol dari UMNO!!

    ReplyDelete
  5. Sesuatu yang dinantikan oleh ramai dari dulu lagi.

    Cepat-cepat sikit. Pemuda UMNO perlu bangkit semula setelah sekian lama hidup segan mati tak mahu.

    Nak harapkan PM bertindak utk memulihkan Pemuda? Maaflah, PM bukan dari jenis yang tegas dan berani. Beliau hanya menyerahkan kembali isu Pemuda kepada Pemuda sendiri yang sudah begitu lembik untuk menyelesaikan isu.

    ReplyDelete
  6. kj keluar umno ! aku rasa ramai buat kenduri kesyukuran.

    ReplyDelete
  7. Keluar saja...Mesti UMNO diterima semula...

    ReplyDelete
  8. Apa ? si kitol KJ nak keluar UMNO ? ye ke ? bila dia nak keluar ? ..

    bkn apa , supaya aku dapat bersedia nak buat kenduri kesyukuran , bagi tau awal2 ...boleh standby bagi makan anak2 yatim !

    Kj nak kluar Umno ? syukur syukur ya Allah ! alhamdulillah !

    selagi Kj ada dalam kerajaan , selagi itulah pelbagai beban dan kata nista dilemparkan pada kerajaan , Kj adalah modal utama kempen dan ceramah PR dimana2 ,

    kalau Kj tak mahu keluar macamana ? takkan dia sanggup tinggalkan lubuk permata yg ada ,kalau dia keluar bermakna penembak2 tepat sudah bersedia dengan hujah dan fakta untuk didedahkan ! bermakna Kj sengaja cari nahas ! silap2 hubungan family Kj berantakan ,

    paling baik , Kj harus sedar diri ..orang dah tahu siapa dia , segala kejalangan yg dia lakukan semua dalam poket , cuma tunggu masa utk dipublishkan ! paling selamat ialah Kj kena undur diri secara terhormat ,

    ReplyDelete
  9. satu berita gembira..semoga dipercepatkan..

    ReplyDelete
  10. Aku orang pertama setuju KJ berambus dari UMNO. Dulu pun dia menang Ketua Pemuda bukan cara gentlemen, kalau perwakilan tak di "beli" aku ingat meniarap KJ nie keluar dari PWTC.

    Sepatutnya KJ nie, vokal dalam isu-isu membabitkan kepentingan melayu, itulah yang diharapkan oleh presiden UMNO sebab itu tak di bagi sebarang jawatan tujuannya senang bersuara dan lagi berbisa kerana tidak terikat dengan akurjanji tapi malangnya si bedebah nie tak tahu guna kesempatan maklumlah naik pun bukan cara yang sihat. Macam pengantin lelaki yang bergantung pada ubat kuat, habis stok bini pun lari.

    ReplyDelete
  11. SALAM...Khairy nak keluar UMNO sebab Perkasa ke sebab lain...dimana janji perjuangan bangsa kepada pemuda yang dilaungkan semasa nak jadi KP.Bukankah Perkasa itu didokong oleh bangsa Melayu.Jangan menilai dari persepsi politik..tentu dah Perkasa itu NGO..nak keluar..keluarlah,ramai lagi yang layak menggantikan KP yang tiada semangat patriotik.

    ReplyDelete
  12. Niat tu aje dah tujuk tidak ada kesetiaan.

    agbr47: Dah tak macam UMNO pun.

    ReplyDelete
  13. Are you really in complot with AnuWar KJ?.

    ReplyDelete
  14. mamat kitol ni nak juga aku pelempang kalau aku jumpa kat tepi jalan. Lu boleh blah, pasal kau le UMNO ni jadi susah... aku harap kau dpt message yg kami semua kat sini dah buat ke?
    Aku rasa dia ni jadi Ketua Pemuda bukan pasal beli undi tapi beli pengira undi.
    kau ingat kau nak ugut ke? lu ni mmg paria la.
    klu kau dah baca message2 ni jgn le buat mcm tak tau baca pulak, pandai le nak angkat kaki.... nak merajuk konon... dah lama kami nak dgr perkataan ni dr mulut kau.
    baik kau blah cepat sebelum kau kena londeh...

    ReplyDelete
  15. pencinta kebenaranAugust 29, 2010 at 2:56 AM

    aku pon sokong..aku nazar baca yasin 4 kali klau mangkuk ni kluar umno..berambooos la cepat kj ooi..

    ReplyDelete
  16. Kenapa tak BERAMBUS aje dari negara ni. Pergi duduk rumah bapak mertua dia kat PERTH yang berharga Rm600 juta tu kalau tak silap (Kalau silap sori le sebab kisah rumah kat Perth pernah tersebar dalam internet dulu).

    ReplyDelete
  17. Biasiswa hanya ytk org melayu?? biar betul....

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...