Bersama Berjuang

Monday, October 31, 2011

Strategi Anwar: Nurul Izzah Bakal Perdana Menteri???


Strategi Anwar.

Anwar membiarkan dirinya menjadi "punching bag".  Dia tahu bahawa kes liwat akan menghadiahkan pakej percutian ke Bamboo River.  

Lebih2 lagi setelah mengarut dan melalut di mahkamah, dengan strategi pengecut apabila tidak mahu disoalbalas oleh pihak pendakwa.  

Sedar tak sedar, Anwar sebenarnya sedang memikirkan siapa yang harus dijadikan "proksi" perdana menteri at all cost, seandainya dia ke Bamboo River.  

Lim Kit Siang?  Tak boleh.. dia akan tikam belakang sebab chauvinist terbukti tidak boleh dipercayai.

Hadi Awang?  Tak boleh.. sebab dia tahu Anwar hanyalah liabiliti kepada PAS.  Sudah berada di puncak kuasa, mana mungkin diserahkan kepada saki baki kaum Luth.. tgk pattern si Nicky sudahlah, berjawatan MB untuk dulu, kini dan selamanya... kot!

Wan Azizah?  Tak boleh, perempuan nih jenis menggelabah dan emo tak tentu pasal, waima sekadar menjawab soalan media.  

Akhirnya Nurul Izzah yang terbaik, kerana tanpa disedari, dia mendapat protection dari papa hebatnya.  Adalah satu dua isu, apabila dia membuka mulutnya, tetapi jarang.  

Berita yang dibawa oleh angin lalu, Kit Siang sudah bersetuju untuk mengangkat Nurul sebagai PM in the making.  

PAS?  Apa lagi yang perlu GT katakan.  Sedang berkhalifahkan Lim Guan Eng dan Ambiga harbi laknatullah pun mereka sanggup, inikan pula Nurul Izzah!  

Dan Anwar sedang mencari kerusi selamat untuk barbiedollnya.  Tekaan GT, Kelana Jaya ataupun Pematang Pauh.  

Dan pabila barbie doll nya menjadi Perdana Menteri, pastinya segala usaha akan dibuat untuk memendekkan percutiannya di Bamboo River... 

2 comments:

  1. tiada kesepakatan dalam pakatan rakyat untuk memilih pemimpin..setiap kepimpinan parti akan menuding jari jika terbit satu2 isu..tapi akhirnya diam seribu bahasa..tanpa penyelesaian jelas..inikah kepimpinan yang ingin kita lihat mentadbir?

    ReplyDelete
  2. kok ye minah ni jd pm alamat hancur lebur la negara ni.tapi xmungkin dia akan jd pm.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...