Bersama Berjuang

Tuesday, August 9, 2011

PANASSS.. PAS Nak Cari Keadilan Untuk Gereja? Isu Saiful Dan Video Datuk T Kenapa Diam..? Jawablah..


GT nak tergelak melihat perkembangan terbaru isu Gereja Methodist. 

PAS menyatakan keinginan untuk bertemu dengan pihak JAIS dan gereja sebelum menyatakan pendirian mereka.  Ini bertujuan untuk mencari KEADILAN yang sebenar dalam kemelut ini. 

Mmg PAS ini dasar pelancap politik, yang syok sendiri tanpa punya konsistensi dalam segala tindakan yang diambil.  Bagi PAS, tiada standard modus operandi dalam menilai segala isu.  Dan paling lucu, KEADILAN yang kononnya cuba dicari sebenarnya mencerminkan ketakutan yang amat terhadap DAP.

Kenapa GT katakan ketakutan yang amat sangat kepada DAP?  Mari kita nilai senario ini. 

Di mana KEADILAN yang PAS cari seandainya mereka tidak mahu bertemu dengan Saiful yang mendakwa diliwat oleh Anwar?  PAS sebaliknya hanya mendengar dari si peliwat, kemudian mengeluarkan "fatwa" dan bermacam kutukan kepada Saiful!

Di mana KEADILAN yang PAS cari seandainya PAS sendiri yang takut untuk berjumpa Nallakarupan yang bersedia menjelaskan siapa Anwar sebenarnya?  Jangankan penjelasan, untuk berjumpa pun PAS mengelak. 

Di mana KEADILAN yang PAS cari seandainya PAS sendiri tidak pernah mahu bertemu dengan Datuk T untuk mendapat penjelasan sewajarnya tentang video belalai tua bernafsu muda.  Bahkan, PAS terus sahaja menyerang setelah tahu kemunculan video itu? 

Perhatikan isu-isu yang lain, terutamanya yang melibatkan kerajaan, pastinya PAS akan menghentam, tanpa memberi peluang kepada kerajaan untuk menjelaskan. 

Tetapi, PAS dilihat cuba berhemah dalam isu yang melibatkan gereja ini. 

Sejak bila pula PAS tidak membabi buta?  kehkehkehkeh...

Mengapa? 

Yaaa.. sebab undi, kuasa dan selaku penjilat tegar DAP, PAS harus bertindak sedemikian.  Apatah lagi "kerandot zakar" pemimpin mereka "dipegang" oleh Al Jub dan Kit Sial, PAS hanyalah keldai politik berstatus pariah dalam Fuckatan.

Itulah PAS, si pelancap politik terhebat masakini.

2 comments:

  1. Assalam Bro

    Setuju sangat dengan fakta yang diutarakan... Mereka takan berani jawab sebab sebagai boneka mereka hanya ikut skrip yang dah ditulis... PAS pun sekarang ni bukan berjuang untuk Agama, tapi menggunakan Agama untuk kepentingan kuasa politik mereka. Keadilan apa yang PAS cari... adakah mereka pernah bersikap adil pada orang yang tidak sehaluan dengan politik sempit mereka.. Abis semua orang di kafirkan... Adilkah?

    ReplyDelete
  2. Ketua2 dlm PAS ni dah termakan budi DAP, tu la terpaksa gadai body dan tak berperinsip langsong!!!Maruah mereka telah dibuang dlm longkang, pasai tu la isu gereja ni tak berani nak buka mulut celupar mereka tu bila kata kat UMNO! Memang la tadak akai.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...