Bersama Berjuang

Tuesday, August 9, 2011

PANAS... MESTI BACA: Agenda Pertemuan Sulit 8 Ogos 2011 Antara Khalid Gagap Dan Pemimpin DAP Selangor Didedahkan???


Mengikut maklumat yang GT terima, semalam, 8 Ogos 2011, satu perjumpaan telah diadakan antara Khalid Gagap dengan pemimpin-pemimpin DAPigs Selangor di Bangunan SUK.

Antara yang dilaporkan hadir ialah Khalid sendiri, Tang Kok Wai, Roonnie Liu, Ean Yong Hiang uWek, V. Ganabat dan Senator S. Ramakrishna.  

Khalid telah dikatakan bersetuju untuk membina satu pusat kebudayaan Cina dan India di kawasan Klang.  Lokasi masih belum ditetapkan, akan tetapi, Khalid diberitakan telah berjanji untuk MENGAMBILALIH TANAH YAYASAN SELANGOR untuk tujuan membina pusat kebudayaan tersebut.  

Dalam mesyuarat tersebut, GT dimaklumkan bahawa kerajaan negeri telahpun memperuntukkan beberapa bidang tanah kepada kerajaan pusat untuk membina sekolah tamil dan cina di Selangor.

2 perkara untuk renungan bersama.

Selama ini mereka menuduh BN dan UMNO sebagai rasis, mengapa mereka masih tidak dapat menerima konsep satu sekolah untuk semua agar persefahaman dapat dipupuk dari peringkat awal dan mengurangkan jurang perbezaan antara kaum? 

Mengapa perlu membina pusat kebudayaan di atas tanah Yayasan Selangor?  Tanah itu adalah milik Yayasan Selangor, dan Yayasan Selangor bukan ditubuhkan untuk tujuan kebudayaan!!!

Padanlah Asrama Yayasan mahu dipindahkan, rupanya Khalid ingin gali lubang tutup lubang.  Tanah di sana boleh dijual dengan harga yang tinggi, sekaligus berharap dapat cover harga tanah yang bakal "didermakan" kepada sesuatu yang dipanggil "kebudayaan"..

Opsss....  Jangan kita bersifat seperti PAS si pelancap politik.

Kita tunggu pula kenyataan rasmi dari Khalid Gagap, beri peluang dia menjelaskan.  Harap-harap jangan tergagap-gagap!!!

Andai benar maklumat yang diterima ini, Khalid lu mmg.........  (takleh sebut.. puasa..hehehe.)

Selangor menangis...

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...