Bersama Berjuang

Wednesday, August 3, 2011

Mat Sabu Mahu Selamatkan RM200 Billion? Kohilal Dan Tabung Memali Pun Hancur...


Kasihan mengenang saudara kita nun di sebelah sana.  

Mereka terus dibuaikan dengan janji dan mimpi indah yang dipelopori oleh Anwar.  Dan bagi pihak Anwar, Mat Sabu merupakan komander terulung untuk terus melalaikan penyokong Pakatan.  

Mudahnya bercerita tentang selamatkan 200 billion sedangkan berapa banyak yang telah dilarikan oleh Al Jub suatu ketika dulu?

Enaknya angka yang besar itu sedangkan PAS sendiri gagal dalam mengurustadbir Kohilal? 

Indahnya janji manis yang diberikan sedangkan PAS tidak mampu menjawab persoalan ke manakah dana kutipan Memali?  Ingat, kematian Ibrahim Libya dijadikan modal besar untuk kutipan itu, tetapi sampaikan kepada yang hak?  

Bangsatnya apabila mempermainkan nama yang telah meninggal dunia.  Anak yatim yang berhak ke atas kutipan itu, bagaimana pula?  Jangan lupa yang Allah melaknat barangsiapa yang memakan hak anak yatim.  

Kalau perkara yang jumlahnya tidak mencapai 1 billion seperti di atas pun tidak mampu diuruskan, hari ini PAS melalui kitab sucinya Haramkah meneruskan strategi merendahkan kemampuan ahli mereka untuk berfikir.

Janji manifesto 2008 pun banyak yang belum tertunai. Sebenarnya, mereka cuba meletakkan diri mereka sebagai hero rakyat, maka diceritalah apa pun, yang penting rakyat akan terpedaya.  Ia tidak lebih sekadar penciptaan isu untuk dijadikan modal politik.

Ini pula dok cerita nak uruskan RM 200 billion?  Muahahahahaha..

3 comments:

  1. Tabung Memali pun mereka 'selamatkan' ... janji selamat ... masuk poket sendiri & kroni kut !

    ReplyDelete
  2. Patut laa..aku dah lama tak nampak sticker Kohilal pada kereta jiran jiran Pas aku...ketinggalan betol aku.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...