Bersama Berjuang

Monday, July 11, 2011

SELEPAS BEERSHIT: Saifuddin Sungguh "Intelligent" - Putar Belitnya Tahap Anwarista!!!

Kadang-kadang lucu melihat karenah ahli politik.  Dan yang paling best, tentunya melihat tingkah putar belit, cakap tak serupa bikin.  

Cukuplah GT menjadi saksi pada PRK Kerdau tempohari, betapa cakap mmg murah, lafaz semahunya, cukup masa, nafikan di akhbar, kaca TV dan membuat pertemuan speSIAL untuk kononnya menjelaskan kemelut.  

Saifudin berkata yang dia faham tentang BeerShit kerana dialah si pemuja "politik baru", konsep yang dimasukan di dalam fahaman Anwarista.  Namun, politik baru Saifudin tidak pula menyokong BeerShit, walaupun faham tentang BeerShit!  Kalau dia faham tentang BeerShit, mengapa tidak dia menyokong BeerShit?  Apa yang dia faham tentang BeerShit sehinggakan tidak menyokong BeerShit?  Kalau dia bersetuju dengan salah satu tuntutan BeerShit, itu tidak bermakna dia menyokong BeerShit?

Berbelit-belit... faham tapi tak sokong.  Setuju tapi tak sokong. Ntahapahapahapantah... Mgkin blogger macam GT tak "intelligent" nak dibandingkan dengan jawatan Pak Menteri...

Apa pun yang dia sampaikan, kita harus baca, faham dan letak di tepi. Kerana politik baru yang dibawanya berbelit-belit, saling tak tumpah seperti yang diamalkan oleh pengamal Anwarista, dan Anwar sendiri.  Dan hubungannya dengan Anwar, bukanlah sesuatu yang baru!

Dan mengapa bersusah payah untuk memahaminya?  Asal nampak dia, ingat tong sampah.  Nampak dia, ingat tong sampah.

Kenapa tong sampah?  

Sebab kata-katanya hanya layak dicampak ke dalam tong sampah!

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...