Bersama Berjuang

Friday, July 15, 2011

Pelajar Yang Membuat Airmata Orang Tuanya Berderai Gara-Gara Dibuang Dari Universiti?

Setiap ibu bapa pastinya mahukan masa depan yang cemerlang untuk anak-anak mereka.  Oleh itu, ilmu pengetahuan adalah jaminan yang kukuh untuk menghadapi hari muka, sedang harta semata akan berkurangan.

Luluhnya harapan mereka, tatkala gemilang yang diharapkan sewaktu menghantar permata hatinya mendaftar di gerbang menara gading, berakhir dengan episod duka; dibuang dari universiti, gara-gara terbabit dengan Bersih 2.0!

Seharusnya ibu bapa peka, bahawa setiap pelajar universiti dilarang terbabit dalam segala bentuk pergerakan politik dan demonstrasi, seperti mana yang termaktub di dalam AUKU.  Suka atau tidak, itulah peraturannya.  Ambil perumpamaan mudah, sekiranya lampu merah, si pemandu yang tidak memberhentikan kenderaannya tetap bersalah, walaupun pada ketika itu, tiada sebarang kenderaan dari simpang yang lain!

Baca seterusnya DISINI.

5 comments:

  1. Mangkuk2 nie namanya saja belajar agama tp hati berkarat lebih drpd org jahil lg.Patutlah Nabi dah bgtau, di akhir zaman nie byk org agama yg gadaikan agama demi dunia.Tak sangka aku dpt tgk golongan nie.

    Time 'kecut teluq' masa rusuhan kat Mesir ari tu, sapa yg tlg hangpa semua???Mcm melepaskan anjing tersepit.La nie dah selamat,pakat2 nak tunjuk berani plak.Igt mcm tu blh dabik dada kata hangpa semua berani ka?Chicken...

    ReplyDelete
  2. balaci2 ni kepala otak bukan setakat kat lutut tapi dah kat pungkuq...itu sebab jadi macam tu.

    ReplyDelete
  3. LEPAS NI BOLEH LER PERGI MINTA KERJA BANCOH KOPI,CUCI MANGKOT ATAU POTONG RUMPUT RUMAH AMBINGAI.

    ReplyDelete
  4. apa nak kisah ...
    kan Khalifah LGE boleh tanggung ...
    tiket Syurga pun dah confirm ..

    ReplyDelete
  5. Status nya saja mahasiswa ...tapi kurang bijaksana dan cerdik. Tidak ada jati diri sebagai pelajar/mahasiswa...justeru itu senang di pengaruhi oleh anasir2 yang berkepentingan sendiri.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...