Bersama Berjuang

Friday, July 15, 2011

BERAPI!!! Macam Mana Nak Islam Dan Melayu Bersatu Kalau Pemuda PAS Berotak Tongong!!!


Cukup menghairankan apabila Pemuda PAS masih lagi berotak tongong apabila mengeluarkan kecaman kepada UMNO dan PERKASA dalam isu larangan 13 jenis hiburan di bulan Ramadhan di Kedah.

Ia merujuk kepada sikap MCA yang mempersoalkan larangan itu, tanpa sebarang kenyataan dari UMNO mahupun PERKASA.

Itulah mentaliti ahli PAS, yang asyik mencari kesalahan orang lain.  Tapi, di manakah pemuda PAS sewaktu kalimah Allah digadaikan?  di manakah pemuda PAS sewaktu Bersih yang ditunjangi IFC mencetuskan huru hara?  Di manakah pemuda PAS sewaktu DAP ingin campurtangan dalam urusan hal ehwal Masjid?  Di manakah pemuda PAS sewaktu DAP menzalimi peniaga-peniaga Melayu?

Dan mengapa Pemuda PAS tidak pula menegur DAP yang dilihat bersungguh-sungguh membantah larangan ini ?  Ini dikuatkan lagi dengan fakta bahawa Lim Kit Sial telah menghubungi Pengerusi DAP Kedah dan akan membawa perkara tersebut ke mesyuarat pemimpin-pemimpin Fuckatan peringkat nasional minggu hadapan!

Mengapa Pemuda PAS diam tentang fakta ini?

Yang jauh nampak pula buruknya, sedang yang didepan mata tidak pula dipandangnya!  Betapa singkatnya kecekapan otak Pemuda PAS berfikir.

Adakah Pemuda PAS faham dengan kata orang dulu-dulu yang bermaksud "Diam tandanya setuju"? Mengapa masih mahu melaga-lagakan kita sesama Islam dan Melayu?  

Perkara yang baik, takkan pula hendak ditentang?  

Kalau perkara asas sebegini pun tidak mampu untuk Pemuda PAS faham, bagaimana pula untuk "berpegang kepada tali-tali Allah" demi menjayakan penyatuan Islam dan Melayu?  

Tongong betul!

1 comment:

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...