Bersama Berjuang

Wednesday, May 18, 2011

RON 95 - PEMANDU ADA FIKIR PASAL RAKYAT TAK?


Minyak RON 95 akan meningkat harganya?  

Janganlah begitu.  Dengarlah denyut nadi rakyat terutamanya di peringkat pertengahan dan bawah.   GT faham, ini satu lagi dugaan untuk kementerian yang dikendalikan oleh Ismail Sabri.  

Namun, GT mahu pembaca tahu bahawa ia diluar bidang kuasa Ismail Sabri.  Ini adalah tanggungjawab PEMANDU.  

GT pernah berada di Kerdau, membuat liputan Ismail Sabri bersama rakyat.  Beliau cukup mesra dan dikenali rakyat setempat.  Kemesraan yang wujud menunjukkan sikap ambil beratnya.  Hilang segala protokol pak menteri apabila beliau turun padang menemui rakyat.  

Ismail Sabri kena bantu rakyat untuk kali ini.  Beliau kena muncul untuk mempertahankan harga petrol dari dinaikkan oleh PEMANDU.  

Dan tiap kali PEMANDU membuat keputusan, pastinya menimbulkan kemarahan rakyat!

1 comment:

  1. memang pada dasarnya kenaikan harga RON95 akan menambahkan sedikit bebanan pada keseluruhan perbelanjaan bulanan saya, tapi pada satu sudut lain saya rasa ianya memberi maksud yang tersembunyi, yang Allah ingin tunjukkan pada kita semua, dan kita hampir atau terlupa terus untuk merenungkannya.

    ramai yang berjubah, berserban dan berjanggut di Malaysia ni berhujah seolah-olah Islam itu statik, tidak berkembang mengikut masa (sehingga pencacai2 PAS dan PKR meroyan tak habis2 kat blog2 pasal harga minyak naik), sedangkan dalamasa yang sama mengakui Islam itu sesuai untuk sepanjang zaman. apabila berlaku sesuatu perkara, mereka akan berpegang apa yang tertulis dalam Al-Quran sahaja tanpa memandang sekeliling yang Islam itu telah pun berkembang seiring dengan masakini.

    contoh mudahnya, ada tertulis dalam Al-Quran tentang kereta, kapalterbang, lebuhraya, senjata nuklear, senapang, meriam, dan bermacam lagi yang ada dizaman ini?

    mengapa pak2 lebai ni tidak saja naik unta, keldai, kuda drp melalak pasal harga minyak naik?

    ringkas cerita, naik saja kuda tapi jangan guna lebuhraya kerana ia tidak ada dalam zaman Rasulullah. kalau nak keluar negara, jangan naik kapalterbang, naik kapal sptmana terdapat pada zaman dulu yg pakai dayung, jadi tak guna minyak pun ...

    kalau dapat apa yg ingin saya sampaikan, tak perlu puak2 pembangkang bercerita berbebel meroyan pasal harga minyak naik, gunakan saja apa jenis kenderaan yg digunakan dizaman Rasululah saja.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...