Bersama Berjuang

Friday, May 27, 2011

MAT SABU: SAYA BUKAN ERDOGAN... SAYA DAPigisme?


Pemilihan PAS bulan depan bakal menyaksikan persaingan sengit di antara golongan erdogan dan golongan ularmak.  Semua sedia maklum bahawa dua golongan ini bersaing kuat untuk menentukan hala tuju PAS dalam senario politik negara.  

Namun yang paling menarik perhatian, adalah Mat Sabu.  Mgkin ramai yang meletakkannya dalam kumpulan Erdogan, yang tidak mustahil akan berlaku jua.  

Namun seakan ada sesuatu yang lain tentang Mat Sabu.  Kita tahu bahawa DAP sudah mula pening kepala dan jelek dengan Anwar Ibrahim yang kerap kali tak habis-habis dengan masalah moralnya yang memberi impak yang cukup negatif kepada pembangkang.  

DAP tahu bahawa mereka tidak boleh selamanya bergantung kepada kumpulan Erdogan PAS, yang dikuasai oleh Anwar.  GT melihat Mat Sabu adalah "permulaan" untuk menyusup masuk ke dalam PAS, stail yang sama digunakan oleh Anwar suatu masa dulu.  

Mat Sabu dilihat cukup rajin bekerja untuk "tuannya" di Penang untuk ceramah, mgkin juga kerana jawatannya di PBA yang menyediakan elaun untuknya.  Secara tiba-tiba pula Mat Sabu membuat kenyataan bahawasanya anak muda lebih berminat menyertai DAP berikutan sikap "kebertanggungjawaban" DAP dalam mentadbir, satu level pemikiran yang sama dengan si Khalid Gereja. 

Dan yang paling best, Mat Sabu bertanding pula jawatan no. 2 dalam PAS.  Andai menang nanti, setahap lagi menguasai PAS, dan DAP bakal bergoyang kaki kerana "boneka"nya sudah memimpin hala tuju PAS ke...... 

.....NERAKA!

1 comment:

  1. PENGUMUMAN PENURUNAN HARGA MINYAK:

    BARISAN PEMBANGKANG AKHIRNYA BERJAYA TUNAIKAN JANJI UNTUK TURUNKAN HARGA MINYAK DI LIMA BUAH NEGERI BERKUATKUASA HARI ESOK:

    KEDAH : MINYAK GAMAT

    PENANG : MINYAK BUAH PALA

    KELANTAN : MINYAK LINTAH

    PERAK : MINYAK KELAPA MAMAK

    SELANGOR : TAIK MINYAK

    DENGAN SEGALA KUASA YANG ADA HANYA ITU SAHAJA YANG DAPAT KAMI LAKUKAN!

    SYABAS PAKATAN RAKYAT!!!

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...