Bersama Berjuang

Tuesday, May 3, 2011

LIABILITI KEPADA FUCKATAN, HUSAM MUSA PERANGKAP ANWAR IBRAHIM ???

Husam Musa seakan tidak mahu mengiktiraf sumpah laknat yg dibuat oleh Datuk Eskay.  Dia menyerlahkan sikap liberalnya.  Demi untuk berpaut di bahu Anwar, Husam mengorak langkah untuk menjadi hero.  Apakan daya telahan bijaksana baginya rupanya perangkap kepada Anwar.  

Datuk Eskay telah menyahut cabaran Husam untuk membuat ujian poligraf.  Malang bagi Husam, dia kini terpaksa menelan kepahitan akibar mencabar kebenaran!  Bukan sahaja maruah Anwar yg dipertaruhkan, namun perkara yang lebih berat untuk kita fikirkan bersama, adakah Husam Musa RAGU-RAGU MEMPERCAYAI ALLAH?

Mgkin agak keras bagi GT berkata sedemikian, namun apa lagi yang boleh dikatakan apabila bersumpah dengan nama Allah tidak lagi mahu dipercayai.  Tidak semua perkara harus dilihat dalam bentuk syariat semata-mata, kerana Islam juga mengajarkan kita tentang tauhid.  Dan proses tauhid (kepercayaan) itulah perjalanan kita mengesakan Allah, Tuhan sekelian alam.  Lantas apakah tidak wajar untuk seorang ummat Islam bersumpah atas nama Tuhannya, selaras dengan kepercayaannya?

Baca petikan dari blog GAP ini berhubung dengan sms yg diterima dari Datuk Eskay:

'Saya menyambut dengan lapang dada dan hati yang terbuka berkenaan dengan cabaran untuk melakukan ujian poligraf sepertimana yang diminta oleh husam musa. Panggilkan kesemua pakar sepertimana yang disarankan oleh husam musa.'

'Mungkin dengan cara islam (bersumpah laknat) nampaknya mereka masih tidak berapa yakin, namun atas dasar kebenaran dan menyampaikan yang HAK saya bersedia untuk menyahut cabaran poligraf ini .'

TETAPI..

'Saya meletakkan syarat untuk melakukan ujian poligraf tersebut. Pertama ujian poligraf tersebut hendaklah disertai oleh anwar ibrahim .Saya mencabar anwar ibrahim untuk turut serta melakukan ujian poligraf tersebut. Kedua, ujian ini hendaklah dilakukan/disiarkan  secara langsung di media utama seperti TV3,RTM,ASTRO dan kesemua media antarabangsa. Biar rakyat seluruhnya menilai keputusan tersebut !'.

Husam terperangkap.  Gertak yang dilaungkan disambut dengan hati terbuka demi membuktikan kebenaran.  Dan kebenaran yang mahu dibuktikan oleh Datuk Eskay ingin dikongsikan bersama dengan rakyat, sejajar dgn tujuan utamanya mendedahkan video karya agung xxx omega itu.  

Pada ketika ini, Husam telah berada di level yang sama dengan Rafizi yg terperangkap dengan isu twitternya, dan Nik Nazmi yang menjawab isu video ini walhal belum menontonnya lagi?

Mereka telah menyebabkan Anwar terperangkap atas "kebijaksanaan" masing-masing.

Ataupun, adakah ini taktik Husam untuk me"nyah"kan Anwar dari dunia politik tanahair kerana Anwar menjadi liabiliti utama yg menghakis kenyakinan rakyat terhadap Fuckatan???

2 comments:

  1. panass baru dilancarkan, undi di sini http://mari-mengundi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. aku rasa husam cuba cara halus untuk membenamkan nuar. stail sokong bawa rebah. hehehe

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...