Bersama Berjuang

Wednesday, July 17, 2013

Isu NG MUN TATT: Siapa Yang Terhina? Penghina Agama Atau Pihak Berkuasa?


Setelah PAS bersekongkol dengan DAP, kedudukan Melayu dan Islam di Malaysia semakin lemah. Walaupun kerajaan masih lagi diterajui UMNO, perpecahan Melayu menyebabkan UMNO juga seolah-olah tidak begitu mampu menahan asakan perpaduan kaum Cina.

Ditambah pula dengan sikap pemimpin yang ‘segan’ untuk membela Melayu kerana bimbang dituduh rasis sedangkan kaum Cina pula langsung tidak segan untuk mendesak dan menuntut apa saja atas dasar rasis.

Bermula dari Namewee yang biadap tetapi akhirnya dijulang sebagai ikon oleh kerajaan, orang-orang Melayu terus memendam kemarahan.  Walaubagaimanapun, orang Melayu tetap memberi sokongan kepada UMNO dalam PRU-13 yang lalu kerana bimbang keadaan yang lebih teruk menimpa Melayu di tangan pembangkang.

Bertitik-tolak dari Namewee, semakin ramai kaum Cina yang secara terbuka menghina Islam dan Sultan-sultan di laman-laman sosial mereka.  Namun, apa yang berlaku ialah, hari ini mereka dilaporkan, esok mereka disoal-siasat, dan lusa mereka lepas bebas.

Kitaran ini berulang-ulang menjadikan mereka semakin hari semakin melampau dan benar-benar percaya yang undang-undang tidak mampu mengapa-apakan mereka.   Kemarahan yang diluahkan oleh rakyat terhadap mereka di laman-laman sosial menjadikan mereka bertambah teruja.

Sememangnya, itulah matlamat mereka iaitu membuat orang-orang Melayu/Islam marah.

Dalam keterujaan, mereka menjadi semakin lupa diri maka terjadilah kes mengajak orang Islam berbuka puasa dengan Bak Kut Teh.

Namun, orang-orang Melayu sudah tidak lagi mengharapkan apa-apa dari kerajaan untuk membela Islam dan mempertahankan maruah orang-orang Melayu.  Orang Melayu tidak lagi menjangkakan yang pasangan Bak Kut Teh Alvin dan Vivian akan dikenakan tindakan.

Oleh yang demikian, nama dan alamat mereka kini disebarkan di internet, pastinya dengan niat menunggu adanya seorang Melayu yang berani menjalankan hukuman ke atas mereka.   Khabarnya, mereka juga sudah menerima ancaman bunuh.

Dalam penantian itu, dengan tidak disangka-sangka rupanya sudah ada yang menerima hukuman atas kesalahan menghina Islam.  Beliau dikenalpasti sebagai penjaga cybercafé, Ng Mun Tatt 24 tahun, yang diculik, dibogelkan dan ditinggalkan di tepi jalan dengan tubuhnya diconteng “Saya Hina Agama Islam”.

Beliau bagaimanapun tidak cedera dan barangan peribadinya juga diserahkan kepada teman wanitanya.

Kejadian ini membawa dua pengertian iaitu 1.  orang Melayu itu ada kesabaran dan hanya memberi amaran walaupun kes penghinaan terhadap agama Islam dan Melayu sudah berpuluh kali berlaku, dan 2. kesabaran itu pasti ada hadnya.

Cara orang Melayu melepaskan kemarahan juga boleh terjadi dengan dua kemungkinan iaitu 1.  mengamuk terhadap sesiapa sahaja yang berani menghina Islam dan Melayu lagi selepas ini, dan 2. menolak UMNO yang dilihat lemah dan tidak mampu membela Islam dan Melayu lagi.

Justeru, apa yang terjadi kepada Mun Tatt sebenarnya bukan sahaja merupakan amaran terhadap kaum Cina yang biadap, tetapi juga amaran terhadap kerajaan dan pihak berkuasa agar lebih tegas.  Tidak mustahil keadaan akan menjadi lebih buruk jika semua yang menghina agama Islam tidak dikenakan tindakan.

Apapun, kes ini tidak harus dipandang remeh atau diketepikan sebagai ‘kes orang Melayu yang emosi’. Sesungguhnya hanya orang yang paling bodoh dan tidak bermaruah sahaja yang sanggup mengangkat orang yang menghinanya sebagai ikon!

Oleh itu, atas dasar cinta kita pada UMNO dan BN, inilah diingatkan bahawa kemarahan orang-orang Melayu terus memuncak dan mungkin akan meletup menjelang PRU-14 nanti.  Pada waktu itu, pemberian BR1M berjumlah RM5000 seorang juga tidak akan mampu melembutkan hati mereka lagi.    

9 comments:

  1. jika orang melayu termasuk pemimpin2 melayu tidak tahu menjaga kesucian agama Islam dan menunjukkan sifat2 serupa seperti org2 bukan Islam maka tidak hairanlah org bukan Islam boleh menghina Islam pada bila2 masa. Kita sendiri juga tidak menunjukkkan tauladan yg kurang baik dan tidak menghormati agama sendiri.Jadi selama ini ramai diantara kita berpura2 menjadi pembela agama semata2 minta untuk dihormati,politik , kuasa tanpa had,dan kekayaan dan bukan keredaan Allah..

    ReplyDelete
  2. Bukankah si SAMSENG CINABIAWAK ini yang buang bangkai babi kat surau? Kenapa dia tidak ditangkap atas jenayah tersebut - sebab itukah dia TAKUT buat lapuran polis? Polis kena MENYIASAT ni dan dedahkan sepenuhnya- bukan hanya bertumpu pada pemukul Melayunya. Lepas itu, apakah polis akan siasat dengan segera semua jenayah yang berlaku pada Melayu/Islam seperti jenayah di atas?

    Yang hairannya dua hari lepas, peniaga Melayu dan anak kecilnya nya ditembak, dan seorang Ibu tunggal Melayu dari JPA dibunuh dengan kejam; dan seolah, hari-hari, sekurangnya 2 orang Melayu, terutamanya yang muda dan menunggang motosikal, akan meninggal dengan ngeri , terutamanya akibat kemalangan dengan lori GANAS – tapi ganjilnya, tiada pula lapuran, bangsa apa semua penjenayah ini? Tapi kalau bangsa Cina atau India jadi mangsa jenayah, terutamanya oleh orang Melayu/Islam, apalagi polis, bukan main lagi melalak DAP/PKR! Dan tidak lama dulu, 3 pekerja Myanmar Islam miskin mati tertimbus dalam kemalangan industri, tapi juga tak tahu bangsa apa syarikat pemaju perumahan itu – dan berita itu terus lenyap; apa terjadi kepada pembelaan mereka dan kelurga mereka yang miskin

    Ini amat ganjil dan adalah malang sekali, kerana bangsa Melayu/Islam makin menjadi mangsa jenayah dan kemalangan – itu baru berhari, belum lagi jumlah yang meninggal akibat jenayah atau kemalangan ini dalam setahun! Maka, kita risau jika bangsa Melayu/umat Islam, termasuk pemimipin/para cerdik pandai Melayu/Islam kita yang asyik meninggal mengejut dengan segala jenis kanser (boleh disebabkan suntikan atau makanan/minuman yang mengandungi racun kimia) sengaja disasarkan! Maklumlah si-benci-Melayu/Islam dari CINABIAWAK SAMSENG DAP yang amat jahat, serta sekutu kuatnya CIA-Mossad-MI6 tidak boleh dipercayai sama sekali!

    Sila lihat juga lapuran penyerangan samseng pada pekerja Melayu semalam – macam biasa, tidak dilapurkan bangsa apa samseng-samseng tersebut, dan apakah jenis pembelaan yang mereka dan keluarga mereka, yang miskin, akan dapat dari syarikat dan K’jaan BN? Apalagi mereka bekerja keras mencari rezeki halal.
    http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20130717/je_02/Dua-diserang-lapan-samseng, Dua diserang lapan samseng, Oleh MOHAMMAD YASIR JAAFAR:

    SEREMBAN 16 Julai - Dua pekerja sebuah syarikat mengorek pasir cedera parah selepas diserang sekumpulan samseng bersenjatakan parang di sebuah tapak projek mendalamkan sungai dekat Sungai Gadut di sini petang semalam.

    Dalam kejadian kira-kira pukul 3 petang itu, mangsa, Mohd. Yussri Rahim, 28, retak tulang lengan kiri selain bengkak di muka manakala rakannya, Ahmad Hiswan Ahmad Hassan Safri, 26, parah di tapak tangan.

    Menurut Mohd. Yussri, ketika kejadian, dia bersama rakannya itu baharu hendak memulakan operasi hari pertama di tapak berkenaan.

    "Tiba-tiba semasa saya sedang sibuk bekerja bersama Ahmad Hiswan di hadapan tapak projek, kami didatangi lapan lelaki bermotosikal lalu mengugut kami supaya membayar wang perlindungan jika tidak mahu dicederakan........

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    (PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)




    ReplyDelete
  3. masalahnya parti mana lagi yg kita boleh harapkan? kalu tak ngundi lagi jelas cinabengbi akan pegang kuasa.
    pemimpin umno ni mungkin mengharapkan pru lepas mereka yg kalah tak payah dah nak peduli dgn masalah ni sbb tu jadi mangkuk ayun sekarang, ketua bhg umno pun sama dah buncit perut dgn projek, senang lenang tak payah la nak susah2 fikirkan bab org hina bangsa ke, hina ugama ker, penting aku dah senang cucu cicit.

    hancur lebur dah org melayu dan agamanya.

    org pas tak rasa apa2 malah bersorak dgn kes ni sbb seolah tak da kaitan dgn jemaah mereka, sbb mereka rasa cina2 tu dok menghina parti umno.

    ReplyDelete
  4. Dosa si cinabeng mantat yang hina Melayu dan Islam serta mencemarkan masjid dengan babi takkan nak dilepaskan saja? Kalau pihak berkuasa tak ambil tindakan, takut habis lunyai budak ni nanti dikerjakan oleh pejuang-pejuang Melayu tak mustahil!

    ReplyDelete
    Replies
    1. anda puasa atau lbh elok sy tnya, anda org Islam?? atau hnya agama melayu. Jika ya pd soalan pertama kedua, insaflah krn anda memfitnah.

      Delete
    2. Rasulullah dulu dilempar apa?apa yg baginda balaskan trhdp org yg melempar tu?

      Delete
  5. Pencacai... Indonesia, singapore, vietnam, thailand makin ke depan. Mesia makin ke belakang. Ekonomi makin teruk. Currency exchange makin jatuh. Semua kaki sebat duit dn projek. Rakyat yg kena byr. Lu mmg bagang sial.

    ReplyDelete
  6. FDI lari ke negara lain. Xsanggup msk ke Mesia byk sgt politik. Rakyat yg letih. Dah menang buatlah kerja. Ni tak... Bising sampai ke sudah. Rakyat yg makin tersepit. Letih. Patut student yg grad kt oversea malas nk blk. Keje sana lg aman. Dah kumpul duit baru blk. Malas nk kecoh dgn pilituk Msia yg xsudah2.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...