Bersama Berjuang

Saturday, March 19, 2011

PANASSS... PAS BERPERANG DGN PKR DI SELANGOR!!!

PANASSS...  GT difahamkan Fuckatan Haram sedang bergolak di Selangor.  Arus penolakan PAS terhadap kerakusan PKR sememangnya tidak boleh lagi dibendung.  

Punca utamanya ialah pembahagian kerusi untuk ditandingi pada PRU yang akan datang.  Pada PRU yang lepas, PAS telah berjerih perih mempertahankan kerusi yang majoritinya Melayu dari PKR.  PAS mendabik dada bahawa sokongan orang Melayu pada mereka utuh.  PKR pula hanya diberi kerusi2 yang mempunyai pengundi-pengundi berbilang bangsa.  

Atas sebab yang sama juga kita dapat lihat kerusi2 majoriti Melayu terus dipertahankan oleh PAS dalam beberapa PRK yang lalu.  

Namun kekalahan teruk PAS pada PRK-PRK tersebut telah membuka mata pakar-pakar strategi khawarij untuk bertanding di kawasan pengundi berbilang bangsa.  Kenapa?  Kerana arus sokongan pengundi Cina dan India dilihat berpihak kepada pembangkang pada PRU yang lalu.  Oleh itu, PAS ingin mengambil kesempatan ini!!!  PAS sedar orang Melayu sudah hilang keyakinan terhadap PAS yang semakin hari semakin sesat!  Sesat lagi menyesatkan!

PKR pula tidak akan tunduk kepada desakan ini kerana mereka tahu arus kebangkitan orang Melayu Selangor.  PKR tidak mgkin akan bergantung pada undi Melayu Selangor.  Sebagai contoh, lihat sahajalah kenyataan-kenyataan ala DAPigs oleh MB paling bodoh dalam sejarah politik Malaysia, Khalid Ibrahim yang sering kali menimbulkan kemelut hak orang Melayu.  

PKR juga sedar bahawa risiko yang besar apabila bertanding di kerusi2 yang tidak selamat.  Pengurangan jumlah kerusi di DUN akan menyaksikan mereka kehilangan kuasa di Selangor, walaupun Fuckatan menang di Selangor pada PRU yang akan datang. 

PAS Selangor sudah semakin tersepit, angkara kemusnahan yang diciptanya sendiri akibat tidak menghormati prinsip dan perjuangannya sendiri yg terbina sekian lama.  Kini PAS terpaksa pula berhadapan dengan PKR.  "Persetubuhan" dan "cium mulut" antara PAS dan PKR di Selangor sebelum ini rupanya telah menjadi perangkap yang bakal melenyapkan PAS dari peta politik Selangor!  

PAS tidak mampu berdiri sendiri, asyik menonggeng sehingga Anwar menjeling, lalu "diliwat" PAS sehingga tidak mampu berbuat apa-apa lagi.  
SNAP jauh lebih bijak dari PAS walaupun tidak berserban dan berjanggut, dalam menghadapi karenah PKR.  

Persoalannya, adakah PAS cukup "jantan" untuk tidak terus "diliwat" oleh PKR? 

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...