Bersama Berjuang

Monday, March 28, 2011

300 PENIAGA DIHALAU SEBELUM SAMPAI WAKTUNYA. PETANDA NIK AZIZ NYANYUK?

Adakah anda masih ingat kejadian di Penang yang mana peniaga2 dihalau oleh kerajaan Kalipa LGE sebelum tarikh yang tertulis di dalam notis arahan berpindah?  

Kalau masih, bagus.  Kerana taktik yang sama juga dibuat oleh guru spiritual LGE, Nicky Arjis terhadap peniaga-peniaga Melayu di Kota Bharu.  

"Ini satu penipuan oleh kerajaan negeri kerana Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telah berjanji peniaga itu dibenarkan berniaga sehingga 30 Mei depan, tetapi tiba-tiba syarikat terbabit telah mengeluarkan notis agar (peniaga) berpindah lebih awal,”- petikan dari Utusan. 

GT tidak pasti apa yang berlaku.  Tapi selaku MB, dia perlu perjelaskan perkara yg seharusnya kepada syarikat tersebut sebelum notis dikeluarkan.  Dan bukannya membiarkan syarikat berkenaan membuat keputusan yang meminggirkan keperluan peniaga dan juga janji MB kepada peniaga-peniaga berkenaan.  

Nicky pernah berkata badan uzur bukanlah halangan kerana masih boleh menggunakan otak untuk berfikir.  

Tapi kalau perkara sebegini pun tak mampu difikirkan, apa pulak alasannya?  Mesti dia akan kata masalah komunikasi ataupun salah faham antara MB dengan syarikat berkenaan.  Ataupun Nicky Arjis terlupa. 

Masalahnya, adakah benarlah teori GT ini, betul ke ia masalah komunikasi, atau NYANYUK?  


1 comment:

  1. WALLY SLIPOR PUNYE OTAK DH LUNYAI LA BROO. DAH EXPIRED. DAH X BLEY GUNA ATAU NAK NAK MIKIR2 PSL RAKYAT. YG DIA INGAT SKANG CMNE NAK BIKIN FATWA KHAS UTK LEPASKAN ANUWAR AL JUBURY JEK KEHKEHKEH

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...