Bersama Berjuang

Monday, April 2, 2012

MESTI BACA: PANASSS.. "Benih" Hasil Hubungan Haram PAS Dgn Ambiga Ada Di Kuala Selangor? YB Dzul Sila Jawab!


Tahniah kepada YB Dzul Ahmad selaku ahli parlimen Kuala Selangor kerana kejayaan terbaru gerakan murtad di Kuala Selangor.  

Gereja berbahasa Melayu di Kuala Selangor? Itulah kenyataan pada hari ini apabila lensa GT mengenalpasti wujudnya gereja ini di parlimen Kuala Selangor.  

Ia terletak di Alam Jaya, bersebelahan dengan Puncak Alam, dengan jarak kira-kira tidak sampai 10 minit dari UiTM Puncak Alam.  Kedudukan yang strategik untuk proses pembaptisan orang-orang Melayu yang beragama Islam samada di Alam Jaya, Puncak Alam malah UiTM di Puncak Alam dan UiTM Puncak Perdana. 

Motif mereka cukup jelas, apabila tertulis perkataan "Pembaktian Dalam Bahasa Malaysia" menerangkan siapakah golongan sasaran doktrin Kristianisasi ini.  



Pembaktian bermaksud ibadah, atau upacara, atau khutbah.  Ia juga berhubung kait dengan upacara pembaptisan.  Bahasa mudahnya, proses kristianisasi.  

Menyelusuri peristiwa "bersejarah" di dalam kawasan yang dikelilingi dengan majoriti Melayu ini, apakah ia dibangunkan berdasarkan kenyataan sokongan ahli Parlimen Kuala Selangor terhadap pluralisme agama?  Tentunya gerakan ini secara strategiknya melihat kebarangkalian penerimaan dari kuasa politik, dan sokongan PAS serta YB Dzul Ahmad terhadap penggunaaan kalimah Allah menyerlahkan lagi kemungkinan ini yang akhirnya menjadi kenyataaan.  

Hubungan haram di antara PAS dan Ambiga semakin menunjukkan perubahan yang "menarik" di perjalanan politik PAS.  Gereja yang menggunakan bahasa Melayu kini sudah ada di Kuala Selangor atau lebih tepat, di kawasan kejiranan orang Melayu beragama Islam.

Ambiga adalah pejuang murtad tersohor, dengan kes murtad Lina Joy sebagai tapak perjuangannya yang kemudian membuat tuntutan melampau terhadap Islam melalui gerakan IFC.  PAS pula bersekongkol dengan Ambiga.  Lebih menarik, rakyat dihidangkan dengan kenyataan bahawa dari YB Dzul Ahmad bahawa PAS sudi menerima bukan Islam untuk mengisi Timbalan Presiden.  Cakap-cakap politik "mencalonkan" Ambiga sebagai sekutu yang paling layak. 

Pendedahan gerakan murtad oleh Hasan Ali dianggap "perkara kecil berbanding banyak lagi perkara besar" oleh Pesuruhjaya PAS Selangor, YB Dr. Rani Osman.  Maka, tidaklah menjadi satu masalah untuk Gereja ini wujud di kawasan kejiranan 95% Melayu Islam. Kebetulan, lokasi gereja berbahasa Melayu ini berjiran dengan DUN Meru. 

Kuasa Allah Taala, yang menunjukkan apakah untung nasib Agama yang diredhainya, dan juga hambanya yang dipertanggungjawaabkan, seandainya menafikan hakikat bahawa manusia itu diturunkan di muka bumi ini sebagai Khalifah pentadbir bumi.  

GT sabar menunggu peranan JATI, Pekida, PERKASA atau mana-mana pihak berhubung isu ini.  Pendedahan video gerakan murtad oleh Hasan Ali yang mana PAS "tidak galakkan" ahlinya untuk sama menonton seharusnya dijadikan ikhtibar, kerana hanya dengan bukti maka rakyat boleh membuat keputusan yang bijak. 


Kini, penduduk di Alam Jaya, Puncak Alam, mahasiswa UiTM sudah memilik akses kepada pembaktian dalam bahasa Melayu di Gereja!

YB Dzulkefly Ahmad, sila jawab!

3 comments:

  1. Tahniah PAS!!

    NURUL IZZAH HALALKAN HUBUNGAN GAY? BOLEH JATUH KUFUR! Baca di sini...

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. patut ada dalam buku jingga...baru betoi3 jingga"!!!

    ReplyDelete
  3. CEGAH MURTAD / RIDDAH;

    usah dok kata bgitu-bginila.... PAS ke, PKR ke, DAP ke, UMNO ke, PBB ke, ....

    pastikan anak2 kita sendiri tidak jahil agama, tidak terjebak dengan kegiatan lagha, sia-sia & maksiat .... jangan bergaul bebas tanpa batas, jangan hidup cara orang kafir, jangan dok penuhi pusat2 hiburan sarang maksiat .....

    ajak anak bini ke masjid/surau, solat berjemaah, duduk dimajlis pengajian/ilmu bersama ustaz2, banyak mentalaah alquran, hadis, kitab agama... hayati & amal setiap suruhan Allah dan jauhi setiap larangan Allah......

    melayu/muslim terutama pemimpin2 hendaklah berhenti perbuatan sesia... seperti merokok, boros, mengada2, menunjuk2, bergaya, pemalas, tabiat suka melepak termasuk kedai2 kopi mamak, suka menyalahkan orang lain atas kegagalan diri ... buang falsafah songsang "biar papa, asalkan bergaya" ..

    Marilah ramai2 ke masjid menjunjung perintah Allah .... pasti gejala murtad terhindar!

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...