Bersama Berjuang

Monday, April 2, 2012

Foto Banjir Di Klang - ADUN Dan Ahli Majlis Fuckatan Di Mana?

Ibu & anak sedang membersihkan rumah mereka

Dinding terpaksa ditebuk bagi mengeluarkan air banjir yang terlalu banyak

Harta benda punah...

kotoran pada dinding itulah tanda aras banjir yang melanda

guru sekolah sedang memindahkan keperluan belajar murid-murid



Ini sebahagian dari foto-foto yang GT perolehi setelah mengetahui Bandar Klang dilanda banjir kilat hari Jumaat yang lalu.  

Mmg teruk bro.. 

Cuma yang GT kesalkan, beberapa orang penduduk yang ditemui berkata, Ronnie Liu menyalahkan kerajaan persekutuan atas banjir yang berlaku.  

Mudahnya menjadi wakil rakyat Fuckatan, sekadar mencipta alasan untuk melepaskan diri masing-masing.  Tanpa punya rasa tanggungjawab kepada rakyat.  

Setelah 4 tahun memerintah, apakah yang dilakukan Ronnie sebagai ADUN Pendamaran? Apakah setelah 4 tahun memerintah, Ronnie Liu gagal mengenali risiko-risiko yang bakal dihadapi oleh kawasannya?

Penduduk yang ditemui mengadu bahawa parit dan saliran yang tidak diselenggara dengan baik sebagai punca utama banjir kilat berkenaan. Penduduk mendakwa sampah sarap telah menyebabkan longkang tersumbat. 

Di mana wakil rakyat? Di mana ahli majlis lantikan Fuckatan?  Tidur? Lena diulit GRO? 

Banjir kilat ini adalah yang paling teruk berlaku sejak mereka mendiami kawasan berkenaan.  Lebih malang, sampah yang tidak dikutip mengikut jadual menyebabkan bau busuk dan dihanyutkan air banjir ke dalam rumah mereka!

Untuk pengetahuan umum, ahli majlis lantikan Fuckatan menerima elaun RM2,500, berbanding sewaktu  kerajaan BN dahulu, iaitu RM500.  Itu belum dikira elaun mesyuarat yang telah dinaikkan sebanyak RM150 berbanding RM50 sebelum ini.  

Kenaikan elaun ini langsung tidak membantu rakyat.  Mungkin juga wang PBT (MPK) telah habis sekadar membayar elaun ahli majlis mereka!  Itu yang menyebabkan ketiadaan wang untuk membiayai kerja-kerja penyelenggaraan kawasan!

Jelas, wang rakyat digunakan untuk kemewahan kroni-kroni mereka sahaja.  Akhirnya, rakyat menjadi mangsa dalam skim "memfaraidkan harta rampasan perang".  

Pssst... Ada sesuatu yang panas hasil "hubungan haram PAS dengan Ambiga".  Dr. Zulkifly Ahmad, terima kasih kerana "menerima" Ambiga sebagai "Timb Presiden PAS".. hehehe.. 

tunggu pukul 5 nanti.. 

1 comment:

  1. Dari turun kawasan basah dek hujan, baik dok joli dgn duit rakyat, begitulah pemikiran ADUN Pakatan Haprak...

    NURUL IZZAH HALALKAN HUBUNGAN GAY? BOLEH JATUH KUFUR! Baca di sini...

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...