Bersama Berjuang

Tuesday, March 27, 2012

BONGKAR!!!: Bukti Ajaran Islam Tidak Diikuti Oleh Pesuruhjaya PAS Selangor!



Di dalam Islam, kita sering diajar agar "tangan kanan memberi, sorokkan tangan kiri".  

Ia merujuk kepada perbuatan menghulurkan bantuan kepada orang susah tetapi menyembunyikan amalannya seolah-olah tangan kanan memberi, tangan kiri tidak mengetahuinya. 

Ertinya dia tidak mengistihar sedekah dikhalayak ramai, sebagai contoh,  menunjukkan replika cek besar-besaran supaya orang ramai mengetahuinya, atau meletakkan nama penyumbang seperti foto di atas.   Dengan itu dia akan mendapat pujian orang. Menjadi riak, dan berkepentingan.

GT pernah melihat amalan yang sama diaplikasikan oleh Teng Chang Kim.  Kini, Dr. Rani juga mengikut jejak Teng Chang Kim.

PAS katanya berasaskan Islam.  Tetapi, mengapa soal di atas tidak pula mengikut ajaran Islam?

Gambar diatas menceritakan segalanya.  Jom kita layan lagu, yang juga pesanan dari Wak Herman:

1 comment:

  1. Tak salahkan tulis nama atas batu...untuk sekadar mempamerkan sumbangan kepada UMUM....memang ia bukan sedekah dan mungkin tiada nilai agama...Rani hanya hendakkan faedah duniawi sahaja dan tidak hendak pun pahala....salah ke, takkan... lagi sekali Rani hendakkan kekuasaan dunia sahaja...

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...