Bersama Berjuang

Thursday, February 16, 2012

Mangsa Tragedi Pasir Jerlus Pertama Di Selangor Dikenalpasti!!!


Akuan Bersumpah

Dokumen diatas merupakan satu dokumen yang akuan Bersumpah yang SAH mengenai kenyataan seorang lelaki cina yang terlibat dalam penyelewengan pendapatan rakyat Selangor melalui hasil penjualan Pasir.

Gomo nak memetik ulasan dari Kita Gempur.Com

Skandal pasir di Selangor sebenarnya tidak akan tamat selagi kerajaan PKR memerintah. Kenapa aku katakan begitu? Kerana pasir Selangor adalah antara sumber dana terbesar untuk kerajaan negeri kerana kegagalan mereka untuk menjana ekonomi daripada sumber lain. Tidak perlu mendabik dada diatas jumlah simpanan tetap kerajaan negeri kerana semua duit itu adalah hasil penjualan aset-aset yang ada. Sebelum aku pergi jauh, tolong fikir, kenapa dengan duit kerajaan negeri yang berbillion itu tidak dibelanjakan untuk rakyat Selangor? Sumber mengesahkan bahawa duit tersebut akan digunakan untuk dana pilihanraya nanti.

Kematian Patrick Wong yang disyaki dibunuh selepas dikatakan akan membongkar skandal pasir KSSB sebenarnya bukan satu perkara yang pelik. Pendedahan RPK itu ada betulnya. Setiap individu yang cuba mengganggu KSSB akan di ugut supaya tidak lantang bersuara kerana kerajaan PKR tidak mahu ada pengacau dalam memastikan kantung kewangan mereka mencapai target sebelum PRU bermula.


Diatas ini pula Laporan Polis yang telah dibuat oleh bekas pegawai pemasaran yang telah dipecat oleh Syarikat Keroni Kerajaan Selangor yang mana mengesahkan KBSB dibawah pentadbiran Khalid telah mengaut keuntungan yang besar melalui Wong Swee Leong pegawai kanan KBSB. Wong Swee Leong merupakan ketua jabatan Pemasaran KBSB yang berada dibawah tanggungjawap Ronnie Liu.

Menurut Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wong Swee Leong telah memberi harga khas untuk pasir kepada sebuah syarikat bernama Sungai Rambai Angkut Sdn Bhd yang dimiliki oleh Dato’ Tan Chin Huat dengan harga RM13.50 satu tan pasir sedangkan harga pasaran adalah RM17.50.

MP Kapar juga pernah menamakan Wong Swee Leong ini sebagai antara pegawai kanan KSSB yang terlibat di dalam perlombongan pasir secara haram di Selangor. MP Kapar juga mereka bertanggungjawab terhadap kerugian RM10 juta kerana salah urus dan mendakwa mereka mengeluarkan permit kepada pengusaha lombong pasir haram

Psssttt... Rakyat Selangor harus mendesak agar Satu Suruhanjaya Siasatan Diraja Ditubuhkan dalam menyiasat penyelewengan ini.

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sumber:  Papa Gomo

GERAKAN TIMUR:
Pertuduhan Raja Petra memang berat.  Sebelum ini, kematian TBH juga dikaitkan dengan strategi menutup isu penyelewengan DAP.

Apakah Patrick Wong juga mengalami nasib yang sama dengan TBH?

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...