Bersama Berjuang

Wednesday, January 11, 2012

Video: Norman Toha, Bekas S/U PAS Buat Mat Hip Hop Kelam Kabut!!!





Norman Toha, adalah bekas calon PAS yang bertanding pada 1999 di Parlimen Kuala Selangor dan 2004 di DUN Bukit Melawat atas arahan kepimpinan PAS Pusat, walaupun beliau sebenarnya anak jati Meru.  Dia juga bekas true reformis, yang turun berdemo pada 1998 untuk membebaskan Al Syaik Al Anwar Al Liwati.

Kelibatnya mula dilihat sewaktu demo anti ambiga dan seksualiti merdeka di Meru oleh NGO yang menggelarkan diri mereka sebagai gerakan masyarakat prihatin.  GT terus memantau, sehinggalah dia muncul pada malam Hasan Ali dipecat.  

Jangkaan GT benar, Norman yang juga bekas S/U PAS muncul kembali,  mungkin kerana sudah tidak tahan mengetahui bahawa Hasan Ali teruk dibelasah oleh rakan-rakan Pakatannya, malah dibiarkan pula bersendirian oleh rakan-rakan PAS kerana ingin melaksanakan amal makruf nahi mungkar di bumi Selangor.

Makna "cohesiveness" atau "ukhwah" tiada lagi di dalam kamus perjuangan PAS yang mana mereka laung-laungkan sebelum ini.

Hasan Ali menentang "imam Mahdi".  Hasan Ali menentang "imam besar khalifah gayung pusaka".  Hasan Ali menentang "anugerah TUHAN"!!!

Itulah punca Hasan Ali ditamatkan riwayat politiknya.  Setahu GT, Norman telah bersama-sama dengan Hasan Ali, pada waktu ketika perjuangkan PAS di Selangor kira-kira 15 tahun yang dulu.  Tentunya mereka punya hubungan yang baik.

Norman anak jati Meru.  Dr. Rani anak jati Pelabuhan Klang.

Norman tahu apa yang berlaku di Meru.

Norman muncul kembali.  Dr. Rani gubra. 

Mat Hip Hop

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...