Bersama Berjuang

Saturday, July 9, 2011

Selepas BeerShit: SAH!!! A. Samad Said Boleh Bertanding PRU Yang Akan Datang !!!

GT cadangkan supaya A. Samad Said bertanding sahaja pada PRU yang akan datang.  

Keupayaannya menyulam bait-bait kata melalui puisi dan sajak, akhirnya menjadikan bijak berkata; berbelit-belit!!! 

Beliau mendakwa seramai 50 ribu orang yang telah hadir WALAUPUN DIHALANG OLEH BN, mgkin hasil dari pemerhatian melalui bilik berhawa dingin di Hotel Hilton, sebelum turun ke lobi hotel, menarik nafas panjang dan secara automatik terjatuhlah angka tersebut dari langit!  

Menurut IGP, dianggarkan sekitar 6000 perusuh terbabit dalam perhimpunan haram kali ini.  Angka ini jelas menunjukkan perbezaan yang ketara!  Dan pastinya kebarangkalian untuk tepat, GT memilih PDRM yang sentiasa memantau perkembangan ini!

Itu belum angka yang GT perolehi dari sahabat-sahabat bloggers yang turut sama berlari-lari dikejar FRU dan PGA!

Seperkara yang beliau perlu tahu, hampir keseluruhan kemahuan BeerShit sudah dituruti selepas mendapat perkenan Baginda Tuanku YDPA untuk berjumpa, namun tindakan melambatkan urusan permit dan lokasi, sangat mencurigakan.  Ada udang disebalik babi.  

Mgkin keupayaan beliau untuk berfikir tidak setinggi keupayaannya ketika menghasilkan seni, sehingga helah harbi laknatullah tidak dapat beliau fahami.  

Atau, sukar untuk hidup di Malaysia yang masyarakatnya semakin tidak berminat pada seni puisi dan sajak, yang mungkin mengakibatkan penggiatnya sukar "cari makan".  Itu mungkin boleh menjadi motif kemarahan juga...

Seperti cerita seorang pejuang alif ba ta yang berhajat memanggil seorang penyajak termasyhur untuk majlis pengisian perjuangan untuk anak muda di universitinya, namun terpaksa melupakannya kerana si penyajak meminta ribuan ringgit untuk hadir!

Ribuan ringgit?  Pada Fuckatan, apa ada hal... DAP boleh cari "funder" maaaaa....  Anwar pun ada...

Eloklah tu... lepas ini boleh bertanding atas kerusi, pilih mana suka.. DAP, PAS atau PKR, atau PSM!  Menang kalu, bulan-bulan ada elaun!

8 comments:

  1. orang tua nie tak berapa nak betul dah,usia dimamah usang nyanyuk seperti nik aziz dah nie..sokong anwar mgkn anwar bg dia makan suap tu suka sgt kt nuar.Dulu aku sanjung dengan karya tp bila ko bsama penderhaka negara meluat dah nak mentelaah karya ko

    ReplyDelete
  2. SAMAD SAID. KAH-KAH. RAMBUT MENGERBANG MACAM KAK LIMAH. JANGGUT MASYAALLAH. DIRI SENDIRI PUN TAK TERURUS. SAINTIS YANG CIPTA TEKNOLOGI YANG DIGUNAKAN SELURUH DUNIA PUN RUPA KEMAS TAK MACAM DIA. INI RUPA MACAM MANUSIA SASAU. SUDAHLAH SAMAD SAID WOIII. BUDAK SEKOLAH PUN GELAK TEGOK HANG.

    ReplyDelete
  3. manusia ni memang tak akan puas dengan apa yang ada..Allah kalau dia nak tarik segala yang kita miliki, bila2 masa je..orang tua ni pun samalah akan terjun macam ANU....war..pandai pak dia boh nama (orang kedah)

    ReplyDelete
  4. Kesianlah Pak Samad ni.Berangan hendak jadi YB PKR kot.Kawasan nya Tanjung Rambutan.Kah!kah!kah!

    ReplyDelete
  5. YB. A.Samad Said-wah bagus gak nama tu ada gelaran..terima kasihlaatas saranan. Tapi boleh menang ke?

    Madah pujangga pujaan kasih
    buat tatapan penyokong bersih
    FRU dan Polis dapat menyisih
    himpunan kotor dapat di bersih

    -A.Samad Said

    ReplyDelete
  6. dia asalnya marah pada kerajaan sebab isu ppsmi, tp bila karpal mintaenglish dijadikan bahasa utama dia xckp apapun..nampak sangat dia pun xbetul...nyanyuk agaknya..klu hebat sgt berpuisi mintalah karpal singh or lim kit sial bersajak, nak ke dia org...dah la tu..sedar la sikit awak tu pun dah lama nak mati tu..cukup2lah...dulu aku respect kau tp skrg menjadi antara org aku plg benci atas muka bumi ni selain ambiga dan anwar n lim anak beranak...

    ReplyDelete
  7. gay jugak ni....

    ReplyDelete
  8. Orang tua ni tak habis-habis nak menyusahkan kerajaan. Dulu dialah di antar orang yang sibuk menentang PPSMI, padahal rata-rata tahu penuntut Melayu masih lemah dalam penguasaan Bahasa Inggeris. Yang dia tak tahu PPSMI telah banyak membantu pelajar kita dalam Bahasa Inggeris. Ini dia sibuk pulak nak join bersih. Duduk ruamh sahajalah karang sajak lebih baik. Idiot

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...