Bersama Berjuang

Wednesday, November 9, 2011

Tan Tee Beng Sudah Faham... Cuma Penganut PAS Yg Masih Bebal!!!


Agak sukar untuk kita mendengar, seorang Cina menuduh parti kegemaran orang Cina masakini, DAP, sebagai perkauman.  Agak janggal, dari sudut politik, melainkan kenyataan-kenyataan tulus dari pemerhati politik, seperti Prof Emiritus Khoo Kay Kim dan Ustaz Riduan Tee.

Buat sekian kalinya, ahli politik berbangsa Tionghua ini melabelkan sedemikian.  Asasnya kukuh, apabila Tony Pua berkata bahawa apabila DAP menjadi “taiko” dan memerintah, kakitangan awam bakal dikurangkan jumlahnya. 

Apa jua alasan, matlamat DAP sangat jelas.  Iaitu meminggirkan orang Melayu dari arus pembangunan tanahairnya sendiri.  Tidak perlu untuk Tony Pua memberi alasan “teknikal”, kerana taktikal DAP sudah dimengertikan oleh ramai, termasuk Tan Tee Beng, kecuali penyokong-penyokong PAS yang “malu” menjadi Melayu. 

Dengan jumlah 90% penjawat awam yang berbangsa Melayu, tiada apa lagi yang perlu dipertikaikan akan motifnya.  Menurut Tan Tee Beng, apa yang diutarakan oleh Tony Pua tidak mempunyai pelan alternatif, atau dasar bagaimana pengurangan kakitangan kerajaan boleh menyumbang kepada kos efektif dan meningkatkan imej kerajaan. 

Tentulah pendirian DAP itu tidak memerlukan sebarang penjelasan, kerana ia adalah sebahagian dari “pelan pengusiran orang Melayu”.  Penguasaan ekonomi, rumah-rumah berkos tinggi sedang giat dilaksanakan yang bertindak sebagai “jigsaw puzzle” yang menunggu masa untuk menjadi kenyataan.

Baca seterusnya DISINI

2 comments:

  1. Cuba Tuan tanya Tan Tee Beng dia cina jenis apa? Kalu jenis baba dan nyonya penang, orang-orang cina rasis dap tak anggap dia sebagai cina. Sebaliknya cina keturunan melayu. Dan kaum ini juga perlu dihapuskan mengikut kaca mata cina dap.

    Dalam perniagaan pun sama macam tu. Jika cina dap tau yang lawan peniaganya cina baba, seboleh-bolehnya dia akan sabotaj.

    Cuba tuan selak-selak semula sejarah penubuhan MCA. Cina jenis apa yang beriya-iya mahukan perjuangan politik yang seiringan dengan UMNO?

    -jln.ledang ke kg.gelam-

    ReplyDelete
  2. PENGIKUT HAMPAS DAH TERLEBIH MENJILAT PUNGGUNG DAPig YANG TAK CEBOK!@! TU PASAL LAA SEMUA DAH PERINGKAT DUNGGU MACAM LEMBU!!

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...