Bersama Berjuang

Saturday, August 13, 2011

Mat Sabu Nak Cover Line... Beranikah Mohon Maaf Kepada Hasan Ali Dan Nasruddin?


Mat Sabu tetiba berlainan nada selepas mesyuarat Biro Politik PAS.  

Menurut sumber, Mat Sabu menyerahkan kepada JAIS untuk membuktikan samada memang terdapat unsur pemurtadan atau tidak, dan bertindak atas kapasiti yang diperuntukkan undang-undang.  Ia nyata bertentangan dengan apa yang PAS lakukan sebelum ini.  

PAS rupanya tidak tahan dengan serangan blogger akibat dari sikap mereka yang mengutamakan politik berbanding isu murtad.  Dan fakta ini disokong dari kenyataan-kenyataan pemimpin PAS yang mempertikaikan tindakan JAIS, dan serangan berbentuk teknikaliti terhadap "serbuan" berkenaan.  

Sedang Khalid Ibrahim sudah membuat kenyataan agar mengambil sikap berdiam diri kepada seluruh exco sambil menantikan kenyataan rasmi selepas raya nanti, Mat Sabu nyata sudah tidak tahan dengan serangan pelbagai pihak.  Bukan itu sahaja, Mat Sabu sebenarnya sudah menghidu malapetaka berhubung isu ini, walhal mereka adalah penentang utama pemurtadan sebelum ini.  

Dayusnya PAS dalam isu pemurtadan ini tidak boleh dinafikan, dan tindakan cover line atau control damage bagi mengembalikan semangat penyokong-penyokong mereka yang sedang hebat di"tutoh" di kedai-kedai kopi sehinggakan tiada lagi ceria di muka mereka!

Pastinya U-Turn ini cukup tidak dapat diterima oleh Khalid Gereja, yang punya peranan memenangkan gereja at all cost!  Dan segala usahanya dilihat bakal hancur musnah dengan kenyataan terbaru dari Mat Sabu.  

Adakah Mat Sabu ikhlas dalam perkara ini?  Jika benar, apakah dia punya "telor" untuk memohon maaf kepada Hasan Ali yang diperlakukan cukup terhina gara-gara menimbulkan kemarahan DAPigs dan PeeGayR?  

Soal mohon maaf kepada Nasruddin, terpulanglah kepada Mat Sabu, kerana Ketua Pemuda PAS ini memang ada "short circuit" yang menyaksikan apa yang ditulis di FB dan Blognya kemudiannya dinafikan oleh dia sendiri.  Kasihan.. sudah hampir gila dia memikirkan betapa PAS semakin hampir ke lubang jamban!!!  Tekanan tahap gaban dek ikutkan pemimpin berjiwakan DAP!

JAIS belum mengemukakan laporan, tetapi Mat Sabu sudah menyerah kalah... Apakah Mat Sabu sudah tahu fakta sebenar yang bakal membuatkan PAS turut "murtad" seandainya masih berdegil mengikut fahaman Father Gonjol Khalid Gereja?

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...