Bersama Berjuang

Saturday, August 13, 2011

PANASSS... Saifuddin Politik Baru Bakal Menyertai PKR??? Abg Nuar Bertepuk Riang!!!


Pengalaman di Kerdau membuatkan GT cukup berminat dengan Saifuddin Abdullah.  Berkongsi nama yang sama dengan Saifuddin PKR, Saifuddin Abdullah sudah mula menanamkan saham yang tinggi untuk bertanding untuk PKR pada PRU yang akan datang.  

Itu adalah plan B nya, kerana ramai yang sudah muak dengan setiap kenyataannnya yang bertentangan dengan kepimpinan DS Najib.  Ok.. Ok.. kebebasan bersuara dan new politics, maka segala tindakannya adalah bertamadun dan tiada salahnya.  

Tapi ini adalah politik, sedangkan berkongsi satu kapal, kerap berselisih pendapat apatah lagi berkongsi idea yang sama dengan pembangkang, lebih baik dia menyertai pembangkang.  Dan dia sedang menyusun strategi untuk membuatkan dirinya "marketable" kepada Anwar, mungkin memikirkan dirinya tidak lagi dapat bertanding pada PRU akan datang.  

Kenyataan terbarunya tentang ketidaksetujuannya dengan pendapat yang mengatakan Bersih 2.0 boleh berakhir dengan keganasan seperti yang terjadi di Great Britain andai tidak ditangani dengan cekap benar-benar membuka seleranya untuk terus berkonfrontasi dengan BN. 

Banyak lagi isu yang boleh ditimbulkannya, seperti isu DUMC, Malaysiakinibabi pembohong dsb.  Tetapi dia memilih untuk memberi kenyataan berhubung isu ini pula.  

Itu belum lagi diimbas penglibatannya dalam mempromosi buku JingGAY, dan membenarkan pelajar universiti berpolitik.  Dan di Kerdau, dia memilih untuk menyerang blogger pro kerajaan berbanding bekerja untuk kemenangan BN!

Jelas, Saifuddin mahukan guarantee seandainya ditendang keluar dari BN pada PRU akan datang.  Dan Anwar sudah dilihat sebagai saviour of his soul!

Kepimpinan UNNO dan Barisan Nasional perlu memikirkan soal ini, kerana kebencian yang sengaja diwujudkan oleh Saifuddin bisa membuatkan rakyat berbulu dengan UMNO dan Barisan Nasional!!!

4 comments:

  1. den rasa tak lama lagi memang dia join PKR. Memang dah jadi lumrah.. budak2 sekolah premier memang ada satu hubungan keakraban yang luar biasa seperti MCOBA dan SDARA. Golongan ini ibarat air dicincang tak kan putus. Walau macam mana sekalipun diaorang ni tetap menyebelahi puak-puak sekolah premier mereka. Alhamdulillah setakat ini kami dari SDARA adalah penyokong kuat kerajaan seperti dr latif, ahmad shabery cheek, dr hanadzlah, dr awang adek dan lain-lain lagi. Sejak anwar beralih arah menentang kerajaan, dia pun bawak gang MCOBA sekali. secara tak langsung saifudin ni berada dalam dilema.

    ReplyDelete
  2. gua sokong luu bro.master politik baru ni dah syok sendiri.

    ReplyDelete
  3. Mohon Link Tuan,
    http://pemikirpolitikjerantut.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Dan sokongan/saranannya untuk menurun usia kelayakan mengundi kepada 18 tahun harus diberi perhatian wajar. Selain dari sewaktu dengan proposisi pembangkang dan NGO pro pembangkang pengundi yang berusia dalam lingkungan 18~ke atas masih lagi remaja. Ciri mentaliti remaja, mengikut psikologi dan pakar penyelidikan otak, belum begitu matang - mereka mudah dipengaruhi dan suka memberontak. Jelas di sini siapakah yang akan mendapat keuntungan? Pembangkang.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...