Bersama Berjuang

Friday, July 1, 2011

KEHKEHKEHKEH... Mahfuz Lontarkan Bangangnya Lagi!!! KEHKEHKEHKEH


Perkara yang simple, namun cukup sukar untuk pemimpin pembangkang memahaminya.  Mgkin sudah ditakdirkan otak mereka tidak mampu berfikir dengan lebih kompleks.

Tuan Ibrahim Tuan Man sudah meletakkan had otaknya untuk berfikir.  Dan tentunya, penganalisis ekonomi tersohor PAS, Mahfuz Omar tidak ketinggalan untuk melontarkan buah fikirannya.

Mahfuz mencabar KDN membuktikan atas alasan apa BeerShit 2.0 itu haram.  Hujahnya BeerShit 2.0 ditunjangi oleh NGO-NGO dan parti politik berdaftar.  Apakah disebabkan berdaftar, maka segala tindakan mereka tidak boleh diharamkan?

Mgkin sudah sampai masanya Mahfuz merujuk kembali kepada Perlembagaan Persekutuan, Fasa 10 yang menyentuh hak rakyat untuk berpersatuan dan berhimpun atau bercakap.  Pastikan dia diberi penerangan penuh agar pemikirannnya tidak se level dengan pelajar SRP aka PMR!

Termaktub juga keperluan untuk mendapatkan permit dari pihak polis untuk sebarang perhimpunan.  Dan pihak polis juga punya prosedur untuk meluluskannya seandainya setiap kriteria dipenuhi.  Malangnya venue yang dipilih bakal mengganggu ketenteraman awam, maka wajarlah pihak Polis MENGHARAMKAN BeerShit 2.0 ini.  

Dan pengharaman BeerShit 2.0 bukanlah mutlak kerana atas pihak Polis telah mencadangkan stadium sebagai venue, agar tidak mengganggu urusan seharian rakyat.  Malangnya penganjur BeerShit terdiri dari mereka yang besar kepala, dan gila kuasa walaupun hakikatnya suara mereka tidak mewakili 27 juta rakyat Malaysia yang lain!

Cukup mudah, Polis tidak memberi permit, maka perhimpunan itu adalah HARAM.  Kira-kira yang cukup ringkas ini tidak mampu difahami oleh penganalisis ekonomi tersohor PAS!

Dan Mahfuz Omar telah melontarkan buah fikirannya.... standard PARIAH!!!

2 comments:

  1. BERSIH sering dikaitkan dengan keadaan yg tidak tercemar dgn apa-apa hal yg buruk.

    9 july 11, himpunan yg didukong oleh pelampau, penyangak, perosak perpaduan disebalik ajenda terancang hendak menghuruharakan negara, hanya wajar digelar BERSHIT sahaja.

    hanya manusia tidak siuman, tidak sedia menerima hakikat pilihanraya yg dijalankan dinegara ini adalah telus dan teratur.

    Hakikatnya perhimpunan yg didalangi pihak pembangkang dan penyangak terdiri gulungan manusia gila kuasa yg disokong yg bodoh belaka.

    Aku cabar BERSHIT senaraikan apa yg pihak SPR buat kerja tidak menurut peraturan.

    Sememangnya bagi jawapan apapon BERSHIT tidak akan terima, itu menteliti pembangkang yg telah jadi kerajaan. cermin 4 KERAJAAN yg dikuasaai pembangkang kerap mengeluarkan buah fikiran bertaraf hampas sahaja.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...