Bersama Berjuang

Thursday, June 9, 2011

MESTI BACA: KENALI "TAKTIK KOTOR" MAT SABU DALAM DEMO BERSIH!


Mat Sabu bakal mengetuai demo Bersih 2.0 yang bakal diadakan di Dewan Perhimpunan CINA KL & Selangor, Jalan Maharajalela, Kg Attap pada 19 Jun nanti.

Antara tujuannya, inginkan jangkamasa berkempen dilanjutkan kepada 21 hari.  Ini wajah pembangkang yang selalu mahukan kerajaan berjimat cermat.  Namun apabila berkepentingan, mereka lupa apa yang mereka perjuangkan.  Siapa ingin menanggung kos yang bakal meningkat andai dipanjang waktu berkempen nanti?  Bukankah itu menggunakan wang rakyat?  

Rakyat bukanlah seperti pemimpin pembangkang yang "hidup" hasil dari duit ceramah, ceramah dan ceramah.  Maka waktu berkempen yang panjang sudah tentunya lebih masyuuuuukkkk...  Tempoh yang ada sudah memadai, kerana banyak lagi tanggungjawab yang perlu dilaksanakan untuk hidup.  Bukan nak berpolitik semata-mata...

Dan GT masih ingat satu ceramah oleh Mat Sabu berkenaan BERSIH di Meru.  Apa yang Mat Sabu kata?  

"Tuan-tuan jangan takut.  Kita sudah biasa dengan kerja ini.  Kita akan berkumpul di Masjid Negara dan berarak ke Istana Negara. Pastikan kita turun beramai-ramai demi hak rakyat.  Takbirrr..."  Dia kemudiannya menambah JANGAN LUPA BAWA SEKALI WANITA DAN KANAK-KANAK

Inilah bangsatnya Mat Sabu.  Dia tahu risiko berarak dan berdemo di tempat awam dan jalanraya bakal berhadapan dengan polis.  Apakah dia mahu menggunakan wanita dan anak-anak sebagai "benteng manusia"?  Tidakkah dia seharusnya lebih bertanggungjawab kepada keselamatan ahli parti dan keluarganya?


Itulah "panglima" PAS.  Sanggup mempertaruhkan keselamatan insan yang lemah demi kepentingan politik!  Sekadar menghitung untung nasib berlakunya kejadian yang dapat melabelkan "POLIS ZALIM"!  Mmg sungguh pandey kuttey taktik ini!  Dayusss...!!!

Bukankah dalam Islam, kita melarang wanita dan kanak-kanak ke medan "perang"?  Opsss...lupa pulak, PAS telah dibaptiskan... Amen!!!

6 comments:

  1. Pastikan ade spy yg ambik video Mat Sabu masa Besih II nanti ... jangan nanti dia 'hilang' bila berdepan dgn FRU ... macam DSAI hilang bila sampai kat PWTC dulu.

    ReplyDelete
  2. LPAS KENE CEKUP ROMEN DGN NORMAH, MAT SABUN ALIH ARAH. SKANG MAT SABUN KAN KAKI DEMO. KITA UMPAN JEK SABUN SEBUKU KAT MAT SABUN. MESTI DIA SAMBAR PUNYELAH. BIAR DIA MAIN SABUN LAGI DGN NORMAH KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  3. AYUH MAT SABU...KAMI BERSAMAMU...KITA HANCURKAN UMNO!!!

    ReplyDelete
  4. Pergi Jahanamlah umno
    Pergi Jahanamlah umno
    Pergi Jahanamlah umno

    ReplyDelete
  5. ....hebat...orang muda bersama mat sabu, mat sabu harapan kami untuk mara ke Putrajaya....

    Lan-USM.

    ReplyDelete
  6. Walaupun apa yg diperkatakan di sini nampaknya mudah sangat tapi fikirkanlah:
    1. Pihak Pakatan Rakyat tahu yg mereka tidak mungkin dapat merampas pemerintahan dpd Kerajaan BN dengan cara demokrasi. Kerana rakyat dah nampak cara buruk mereka memerintah di Selangor, Penang, Kedah, Kelantan dan di Perak sekejab. Itulah sebabnya DUN negeri2 ini tidak akan dibubarkan oleh pembangkang jika PRU13 diistiharkan sekarang. Mereka mahu merembat duit rakyat selagi yg boleh.
    2. Kaum Cina DAP telah mengarahkan Mat Sabu utk membuat demonstrasi bersih. Mat Sabu memangnya terhutang budi dgn Lim Guan Eng dan DAP Penang dan Mat Sabu pula adalah seorang pakar demonstrasi.
    3. Dgn pembiayaan dari DAP, Mat Sabu akan mengumpulkan lebai2 PAS yg sudah biasa jadi keldai DAP.
    4. Dgn begitu ramai orang yg berkumpul, adalah sangat mudah utk mencetuskan huru-hara. Akibatnya yg berdemonstrasi akan jadi rusuhan menentang pihak Keselamatan Kerajaan.
    5. Pihak DAP akan memerhatikan dari jauh sahaja.
    6. Kaum Melayu janganlah lupa bahawa Armada Amerika ada berdekatan saja di Singapore, kononnya utk membuat latihan tentera dgn tentera Singapore.
    7. Bila tercetus shj rusuhan di Malaysia, Amerika akan masuk campur dgn membantu perusuh2 menentang tentera Kerajaan, kononnya utk menjaga keselamatan negara Singapore.
    8. Senario yg sama akan berlaku spt yg telah terjadi di negara2 Arab baru2 ini.
    9. Dgn itu, mudah sajalah bagi DAP memerintah The Republic of Malaysia.
    Dari masa itu bermulalah mimpi ngeri utk kaum Melayu yg akan mengemis di tanah air sendiri spt yg telah berlaku di Singapura.
    CEGAHLAH SEBELUM PARAH.
    Melayu mudah lupa ????????????

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...