Bersama Berjuang

Friday, June 17, 2011

EDISI DEDAH PANASSSS!!! ZUNAR VS MIKO: PANDANGAN KRITIS ANDA DIPERLUKAN KE ATAS IQ DEWAN PEMUDA PAS!!!

Ini hasil sentuhan penjilat tegar PAS, si Zunar yang GT perolehi dari blog GAP.  Sumbernya, web Tranungkite.  

Jelas kelihatan Kalimah Allah dan Muhammad dijadikan bahan lucuan dan lawak.  Dalam erti kata lain, ia menjadi modal politik.  Mgkin inilah hasil dari "menganut" PAS.  Betapa dia buta tentang sensitiviti orang Islam, samada UMNO atau bukan, kecuali bAhlul PAS.

Dan dibawah ini, kartunis Miko dengan sentuhannya yang berdasarkan kenyataan dari Hadi Awang.


Mengapa Dewan Pemuda PAS senyap gelita terhadap karikatur dari Zunar dan tiba-tiba ingin jadi hero dalam isu nukilan Miko ini?  

Tersinggung?  Owhh...Mgkin kita harus imbas kembali bagaimana kalimah Allah dilacurkan, peliwat dipertahankan, IFC dijadikan teman persekongkolan, dan banyak lagi kebejatan Islam hasil tangan PAS. 

Mengapa tidak pula mereka "tersinggung"?

Andai Tantawi mendakwa karikatur dari Miko mempersendakan hukum dan agama Islam, bagaimana pula dengan karikatur dari Zunar itu? 

Bukankah lebih baik Tantawi "menyerang" Hadi Awang yang mengeluarkan kenyataan yang bodoh bukan kepalang berkenaan "besi" itu?

Sebenarnya, dimana tahap atau level IQ Dewan Pemuda PAS?

5 comments:

  1. mmg dasar ahli pas-pis-pus tak boleh berfikir.. mudah2an mesej dr kartun ni boleh 'ter'serap masuk kedlm otak berlendir diaorg.. kalau tk byk pun sorang dua pun jd laa..

    ReplyDelete
  2. bab yang boleh merugikan pas, mereka akan bertindak dengan cepat. bagi menaikkan nama dan menutup silap, maka mereka akan mengalihkan semua yang ditunjukkan kepada mereka kepada orang lain, iaitu umno. umno bab ni lembab. pemimpin umno banyak bekerja daripada berpolitik. so bila berpolitik, serah jer kat pas, mereka memang pandai, tapi bab kerja dan menunaikan janji, mmmmmm ..... tak ada perkataan yang sesuai.

    ReplyDelete
  3. begitulah hakikat kehidupan....kalau pihak sini semuanya tidak betul...dipihak sana....buatlah apa sahaja...semuanya halal...kalau kita ikuti lukisan2 ZUNAR di HARAKAH...semuanya berpandangan negetif.....bolehlah pulak...SIAPA yg mempromosikan fitnah memfitnah.kafir mengkafir,solat 2 imam,bapa tidak boleh jadi wali kalau bakal besannya orang politik luar,kalau nak diceritakan 1001 malam pun tak habis...yang untungnya SIAPA?????....MASIH tak sedar diri ISRAIL TIMUR semakin mengganas di tanah air sendiri....fikir2kanlah

    ReplyDelete
  4. erks? kartun zunar meletakkan nama Allah di sebelah kiri? Mohammad di dulukan? Baca dari kiri atau dari kanan?

    ReplyDelete
  5. orang pas tahu yang si zunar tu bodoh bodoh alang, itu pasal durang nda mau marah,,,manakal yang si miko ni bijak dari durang itu pasal durang bising,,dah memang orang pas ni bodoh alang

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...