Bersama Berjuang

Monday, June 20, 2011

BERSIH 2.0: ANUWAR MENGAKU DIALAH "MASTERMIND" ?


Tiba2 Anuwar muncul untuk menjadi "hero" kepada Fuckatan.  

Bijak "game" Anuwar.  Orang lain berpeluh ke hulu ke hilir buat kerja, berpeluh dibalun hari-hari oleh blogger, tiba-tiba Anuwar membuat kenyataan kononnya dia boleh menghentikan Bersih 2.0.  Fuhh... dalam bahasa mudah, dia nak ambil kredit dari usaha orang lain.  Perlu diingatkan, Anuwar adalah opportunist, yang akan mengambil segala peluang terhidang dihadapannya tidak kira halal atau haram, untuk mendapatkan political mileage.  Opportunist itu juga yang telah menghancurkan ntah berapa kerat lelaki jambu!

Sedar atau tidak, dia cuba menunjukkan bahawa dia masih lagi berkuasa, sekaligus bakal mempengaruhi rakyat, terutamanya yang atas pagar.  

Kedua, dia cuba menang psywar ke atas DS Najib andai mengikut tarian politiknya.  Sebarang kenyataan bermesejkan "bendera putih" bakal dipolitikkan oleh Anwar di ceramah-ceramahnya akan datang...  

"Tengok.. .itu Najib sudah takut dengan saya, sebab itu Najib mengikut kata saya" - sambil merujuk kepada cadangannya untuk membatalkan Bersih 2.0 sekiranya DS Najib jamin PRU13 adil.  

DS Najib seharusnya serahkan perkara ini kepada SPR.  Tidak perlu dilayan mental macam Anuwar.  Dan apabila DS Najib menjawab, maka lagilah mereka akan tuduh PM masuk campur urusan atau cuba mempolitikkan SPR!

Dan secara tidak langsung juga, dengan kenyataan Anuwar ini, apakah Anuwar mengakui bahawa dialah dalang sebenar BERSIH?

1 comment:

  1. Dimana sahaja ada untung disitulah si AnuWar durjana itu akan muncul. Itu sahaja tujuan hidup dia. Tampa moral pun ...

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...