Bersama Berjuang

Sunday, May 8, 2011

UMMAT ISLAM AKAN BERSATU PADU TANPA NIK AZIZ!!! NIK AZIZ NYANYUK?


Saya nak bertanya kepada anda semua...

1. Adakah kepala anda telah diacukan dengan senapang ketika mahu pergi ke masjid tadi untuk bersolat Jumaat?

2. Adakah anda pergi ke masjid dengan perasaan gerun dan gementar, takut-takut kalau anda diserang hendap atau dibom?

3. Adakah masjid atau surau di Malaysia dilarang untuk melaungkan azan?

4. Adakah subjek Pendidikan Islam diharamkan untuk di ajar di sekolah rendah dan menengah di Malaysia?

5. Adakah ulama-ulama di Malaysia ditindas dan dianiaya?

6. Adakah selama anda hidup di Malaysia ini, anda rasa terkongkong untuk mengamalkan cara hidup Islam?

Jika jawapan anda semua adalah TIDAK, mengapa orang tua yang kita kenali ini keluarkan kenyataan yang terlalu dangkal dan mengarut. Seolah-olah, selama ini bumi yang kita pijak dan junjung ini berada dalam keadaan huru hara dan tidak aman.

Kalau orang tua ni nak berkias dan menyindir pun, buatlah macam orang yang berilmu tinggi. Bukan macam orang tua yang nyanyuk.

4 comments:

  1. Patut jer digulingkan orang tua nyanyok nie...macam macam hal dibuatnya sebab nak berkuasa lagi,cukuplah 20 tahun ..kelantan apa ada?.kalau Tun Mahadir dulu tau kata suruh letak jawatan kalau dia sampai mampus lah agak mau nya...
    prinsip perjuangan islam dah lari 360% bila dia berkuasa matlamat menghalal kan cara...cukup lah tu ..ya Allah kau beri lah petunjuk petunjuk.kepada hamba mu itu..Islam yang tulen dah dibuang digantilakan dengan isle cara Pas... perpaduan dengan sesama islam tak mau..tapi dengan kafir harbi elok jer sebab nakkan kuasa nauzubillah huminzalik...Ampuni kami ya Allah.jika kami melampaui batas adap dan sopan...

    ReplyDelete
  2. Jasa pemimpin Umno kepada umat Islam sudah terbukti dalam semua segi cnth dalam bidang pendidikan ada UIA dan dalam ekonomi ada BIMB & tabung haji dan yang paling penting Umno lah parti yang meletakkan Agama Islam sebagai rasmi negara dan umat Islam di Malaysia boleh mengerjakan rukun Islam dengan bebas.

    Jika kemungkaran yang hedak dijadikan ukuran, rasanya pemimpin pas sendiri pun banyak melakukan kemungkaran, negeri yg diperintah oleh Pas pun mcm-mcm kemungkaran boleh kita tengok. Bagaimana nak tuduh Umno tidak Islamik?

    Aku bersyukur kehadrat Allah swt diatas kebesaranNya kerana telah meletakkan takdir pemimpin Umno sebagai pemimpin umat Islam di Malaysia.

    Pemimpin Pas janganlah nak jadi pak pandir dalam PR. Bersatulah demi memastikan Agama Islam tetap kukuh dan umatnya bersatu padu.

    ReplyDelete
  3. Memang dah nyanyok pun orang tua ni. Cakap pun dah merapu. Sebenarnya ramai gak ahli-ahli PAS mengharapkan orang tua ni berundur cuma terasa segan dan silu aja nak bersuara. Kalau bersuara nanti dikatakan kurang ajar dan tak menghormati orang tua, walaupun orang tua tu merapu. Itulah kalau dah tak mengaku sesama islam sebagai saudara tetapi sanggup berpelukan dengan musuh-musuh islam. Inilah akibatnya kalau berkawan dengan syaitan.
    Kami genarasi muda Kelantan inginkan perubahan. Malaysia dah lama merdeka tetapi rakyat Kelantan masih ramai yang guna sumber air telaga. Kami tidak mahu lagi menjadi Perantau di negara sendiri untuk mencari rezeki dan kehidupan selesa.

    ReplyDelete
  4. Bukan dunia tak aman, sebenarnya diri dia sendiri yang tak aman. Tak habis-habis dgn perangai hasat dengki dgn bangsa sendiri.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...