Bersama Berjuang

Friday, May 6, 2011

PERPADUAN HAMAS - FATAH : UMNO - PAS BILA LAGI???


Hamas dan Fatah telah menandatangi perjanjian perdamaian. Ia adalah satu era baru dalam hubungan kedua-dua pihak yang selalu berperang waima masing-masing punya musuh yang sama. Zionisme, jelas, nyata dan terang.

Pemerhati politik melihat perjanjian ini sebagai rapuh, dan tidak stabil. Dan ini bukanlah satu kerisauan kerana kesimpulan diambil berdasarkan hari pertama perjanjian. Semestinya banyak lagi perkara yang harus diambil kira, dari segi prosedur dan ketetapan yang semestinya memerlukan tolak ansur dan pengorbanan dari kedua-dua pihak.

Ia bukanlah suatu yang mudah kerana mereka bukan sahaja berbeza dari pandangan dan pegangan, malah mereka telah berada di tahap PERANG SAUDARA, menggunakan senjata dan byk jiwa yang terkorban.

Perpaduan yang dipatri ini seharusnya difikirkan dan difikirkan sedalam-dalamnya oleh dua parti yang bertunjangkan Islam dan Melayu iaitu UMNO dan PAS. 

baca seterusnya DISINI

3 comments:

  1. Ini berjaya kerana korum pemimpin kedua pihak bersetuju kearah perpaduan.

    UMNO-PAS pula tak semua pemimpin PAS-UMNO yg bersetuju. Juga syarat sebelum berbincang tu dah jadi batu penghalang.

    Jika kedua pihak inginkan perpaduan, ianya boleh dicapai. Hendak seribu daya, tak nak seribu dalih.

    ReplyDelete
  2. orang melayu patut baca surat loh siew cheng dlm blog perkasa

    cina babi sial kurang ajar. menteri kdn tidur. najib? 2X5 penakut

    ReplyDelete
  3. org melayu harus tanam kan sifat benci keatas cina yang terang terangkan sembelih melayu pada 13 mei...semua org melayu kena tahu cerita ni...........Skrg PAS berkawan baik dgn cina nie ....hati2 org melayu semua

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...