Bersama Berjuang

Friday, May 6, 2011

AZIZ BARI MELEKEHKAN HUJAH MUFTI YG BERDASARKAN NAS AL QURAN. HEBAT BETUL YA PROF !!!



Abdul Aziz beranggapan kenyataan tokoh agama itu sebagai "naif dan menandakan kejahilannya dalam sejarah politik Malaysia" khususnya berhubung kerjasama kedua-dua parti itu pada awal 1970-an sehingga melahirkan BN pada 1974.

"PAS ditendang oleh Umno pada 1977 dan Kelantan dirampas melalui darurat. Kerjasama atau gabungan Umno-PAS merugikan umat Islam. 

"Ia melemahkan mekanisme semak dan imbang serta persaingan sihat demi kepentingan orang Melayu dan Islam.

Rupanya gabungan UMNO dan PAS sgt ditakuti oleh Aziz.  Mengapa?  Hanya dialah yang tahu jawapannya.  

Bukankah dia harus tahu bahawa waima dengan gabungan ini, masing-masing boleh saling mengingatkan, dan mengurangkan pergeseran sesama Muslim.  Malah, mekanisme dan imbang lebih senang dibuat atas dasar kerjasama, yg sama sekali menjauhkan sikap condong kepada memegang perbezaan, yg selama ini sering dimainkan oleh golongan2 anti perpaduan.

Dan kalau dia mengambil sejarah politik keluarnya PAS dari UMNO, mengapa dia, seorang PROFESSOR, tidak mampu melihat lebih jauh dari itu, iaitu zaman Rasullullah dan 4 sahabat.  

GT tidak boleh menolak fakta sejarah politik dua-dua parti itu, tapi perhatikanlah seruan Islam.  Jgnlah bersikap dangkal dengan ilmu duniawi yang dikurniakan tanpa melihat kepada nas Al Quran.  

Dan GT tidak pernah hairan kalau pimpinan PAS melenting soal perpaduan ini, kerana mereka menganut PAS yg memperjuangkan Isle.  So what???

7 comments:

  1. Biaq pi kat dialah. Tengok mula pun muka bongkak dan penipu. Dia mengaji dulu pun kalau tak pasai dasar umno takkan sampai macam tu. Dasar tak sedar diuntung macam tulah.

    ReplyDelete
  2. memang bkn nye senang nk jd PROFF,tapi bkn nye semua PROFF cerdik..ada juga yg bahalol tahap cipap yg An war balun tu..( mcm proff Aziz Bari cap ayam ni )..org yg rasa dirinye pandai tapi tak berapa pandai ni,selalu buat bodoh yg lebih bodoh dari org yg bodoh buat..

    ReplyDelete
  3. Ini prof haramjadah dari dulu lagi nampak dia menyebelahi Anwar

    ReplyDelete
  4. orang yang menentang perpaduan bagi aku adalah mereka yang menentang muzakarah. banyak cara mengadakan perpaduan walaupun tanpa perlu membubarkan parti masing-masing atau menukar dasar parti.

    Bulat air kerana pembetong
    Bulat kata kerana muafakat.

    ReplyDelete
  5. salam ziarah...

    fakta sebenar

    http://ucsungaiairtawar.blogspot.com/2010/10/bn-tendang-pas-penjelasan-sebenar.html

    ReplyDelete
  6. jangan jadi melayu bodohMay 6, 2011 at 8:12 PM

    NI LAH ANTARA MELAYU YG AKAN GEMBIRA KALAU DAP MENANG NEXT ELECTION.. PROF BODOH!!

    ReplyDelete
  7. golonga yg tak suka orang Islam (dari kumpulan Aus dan Khazraj) di yathrib(madinah) bersatu padu dulu org Yahudi. kini 'yahudi' itu bukan shj ada di israel atau amerika, tapi dekat malaysia ni pun mmg byk 'yahudi' yg tak suka 2kumpulan orang Islam bersatu padu. 'yahudi' ini mmg selalu jadi batu api dan mengungkit keburukn2 saudara seIslam lain agar org Islam terus benci membenci antara satu sama lain.

    -alif

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...