Bersama Berjuang

Friday, April 22, 2011

MSIAKINI DIBELAKANG MAT SABU? APA MUSLIHAT MEREKA???

Sangsi apabila Mkini memberi "coverage" tentang penubuhan kelab penyokong abg mat sabu.  Kita tahu bahawa Mkini adalah media pro PKR yg bertuankan DAP.  Berita tentang PAS hanyalah sekadar umpan di air yang tenang, demi mengaburi mata penyokong PAS akan kononnya pemimpin mereka diberi liputan. 

Tanpa disedari, jiwa mereka diresapi dgn semangat anti-Melayu, dan pemikiran mereka dihantui ketakutan untuk menegakkan Islam.  Kalimah Allah, isu Istana Negara dan beberapa lagi isu sebenarnya adalah propaganda yg cuba ditanamkan didalam minda orang Melayu.  

Skrg, Msiakini pula seakan dibelakang Mat Sabu, walhal Harakah seolah tidak menyokong gelombang ini.  Mskini dilihat lebih suka mempunyai pemimpin Melayu yang mempunyai masalah moral, kerana Mat Sabu amat sinonim dgn bilik 121 dan wanita yang bernama Normah.  

Memiliki pemimpin seumpama ini sebenarnya akan melemahkan lagi ummat Islam dan Melayu.  Namun Msiakini bijak memainkan peranannya dalam mencipta gelora kepimpinan Melayu yang sekaligus bakal menyaksikan Melayu dipimpin oleh pemimpin yang lemah dan longlai.  Oleh sebab yang sama juga, kita lihat DAP byk menggunakan Mat Sabu dalam kempen meraih undi Melayu.  Mat Sabu juga dilantik sebagai ahli lembaga pengarah bebas di PBA Holding.  Tiada yang percuma di dunia ni bro...  ada duit, mesti kena kilija maaa...

Penyokong PAS masih lagi tidak melihat perkara ini.  Bagi mereka, DAP itu kekasih awal dan akhir, kerana melanggar amanat pemimpin PAS bermakna neraka tempat buat mereka. 

Andai Islam dan Melayu dipimpin oleh pemimpin yang lemah, tidak bijak dan tunduk pada orang lain, akhirnya nanti siapa yang beroleh keuntungan dari senario ini?  

Fikir-fikirkanlah...

Pinjam slogan GAP:

1MAT SABU,
NORMAH DIDAHULUKAN
BILIK 121 DIGUNAKAN

hehehehehehe...

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...