Bersama Berjuang

Friday, April 22, 2011

TBH CUBA SEMBUNYIKAN BAHAWA DAP SEDANG MERAMPAS HAK KONTRAKTOR F MELAYU SELANGOR???


Suruhanjaya yang ditubuhkan semakin menampakkan hasil yang agak luarbiasa, namun GT tidak pernah hairan berikutan berundurnya Kapal Poosingh sbg peguam keluarga TBH walhal merekalah yg beria-ia mahu suruhanjaya ini ditubuhkan.  Pada GT, Poosingh and Co sudah melihat kebenaran itu, maka berundur sebelum tali itu menjerut lehernya.  

Terbaru, perempuan Cina bernama Lee Wye Ying mengakui bahawa:

''Semua kontrak diperoleh melalui kontraktor kelas F iaitu syarikat-syarikat bumiputera tetapi kerja-kerja dilakukan oleh syarikat saya. Saya tiada pilihan kerana projek kecil memerlukan kontraktor kelas F yang hanya terbuka untuk bumiputera sahaja.

''Syarikat-syarikat bumiputera turut mendapat bantuan pendahuluan daripada DAP tetapi mereka tidak tahu mengenai projek yang dijalankan kerana saya yang mengawal akaun syarikat,'' 

Lee Wye Ying mengakui bahawa projek-projek tersebut diperolehi dengan bantuan anak saudaranya Lee Khee Heong.  Sementara Teoh Beng Hock pula turut memainkan peranan sebagai orang tengah dalam menentukan sebut harga bagi projek-projek yang diluluskan untuk disampaikan kepada ketuanya, ADUN Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah.

Inilah sebahagian dari kebenaran yang dapat ditampilkan.  Pihak2 berkenaan semakin panas pungkoq dgn pendedahan dari Wye Ying ini.  Misteri TBH kian terungkai.  Ada sesuatu yang cuba TBH sorokkan rupanya.  

Bangsat punya DAP!!!  Mereka spin cerita sehingga SPRM menjadi mangsa.  Bodoh pula mereka yang menggantung gambar TBH dileher, ke hulu ke hilir, ibarat rantai leher yg dipakai oleh ANJING!  

Faktanya ialah DAP merampas hak kontraktor Melayu.  Apalagi yang diperlukan oleh Melayu PAS dan PKR untuk sedar.  Mahukah mereka terus diiktiraf sebagai ANJING DAP selamanya?

4 comments:

  1. Bukan tak ada pagar Melayu dalam PR yang mampu menjaga kepentingan massa cumanya apa depa buat? Bukannya Melayu tak ada mata dan telinga tetapi kenapa tak nampak adanya whistle blower dalam kalangan PR?

    Kini, tiga tahun berlalu, masih tidak kedengaran whistle blower PR meniupkan wiselnya. Apakah PR begitu bersih hinggakan whistle blower tak ada kerja atau sememangnya depa tergamak makan padi?

    Fikir-Fikirkan

    ReplyDelete
  2. apa salahnya bagi kat cina pun projek kelas f tu...cina pun rakyat malaysia mcm melayu jugak...

    pakli

    ReplyDelete
  3. Sikap kontraktor melayu sdri yg menjadi puncanya.. Nape suka sgt Ali Baba projek yg dah bjaya ditender.

    Betepuk sblh tgn x jadik doe..

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...