Bersama Berjuang

Saturday, April 23, 2011

MCA ITU TANGAN KANAN, DAN DAP ITU TANGAN KIRI !!!

Masyarakat Cina telah melaksanakan hak demokrasi mereka dalam pilihanraya.   Berselindung di sebalik perkataan demokrasi, mereka sebenarnya telah memilih untuk tidak lagi menghormati perjanjian dan pemaktuban perlembagaan sebagai asas negara ini.  

Masyarakat Cina telah beralih kepada DAP, parti perkauman chauvinist yang telah mencetuskan peristiwa 13 Mei 1969.  Seperti yang kita tahu, DAP adalah protege PAP, parti yang telah menguasai Singapork, merampasnya dari orang Melayu.  

Lucu apabila MCA, melalui Timb. Ketua Publisitinya, Loh  Seng Kok berkokok menentang slogan 1Melayu 1Bumi dan mendesak agar rakyat memulaukan akhbar Utusan Malaysia.  Alasannya adalah slogan ini dicipta sebagai satu bentuk hukuman kepada orang Cina yg tidak menyokong BN pada PRN Sarawak baru-baru ini.  Dan yang lebih menghairankan, ia ditentang oleh MCA, parti komponen BN yang pastinya akan beroleh keuntungan dari kewujudannya kelak. 

Nada yang dilihat menyebelahi DAP itu sebenarnya bukanlah asing pada pandangan rakyat marhaen spt GT.  Wujud ketakutan di kalangan ahli MCA sendiri dgn tertubuhnya slogan itu, kerana rancangan orang Cina untuk menguasai Malaysia pasti akan terganggu.  Orang Cina sedar akan permainan politik pemimpin mereka; apabila DAP menyerang, MCA akan berdiam, dan apabila MCA menyerang, DAP akan berdiam atau menyambutnya.   Orang Melayu harus bijak menilai permainan politik orang Cina yang tidak membezakan parti, asal sahaja sesuatu itu menguntungkan bangsa mereka. 

Sewajibnya MCA menentang sikap chauvinist DAP yang melampau sehinggakan mencetuskan rusuhan kaum 69, dan kempen2 berbaur perkauman mereka pada PRU dan PRN Sarawak baru-baru ini.  Namun MCA tidak tampil membelasah DAP kerana perjuangan chauvinist DAP juga menguntungkan MCA yang pastinya ahli mereka bukan terdiri dari masyarakat Melayu dan Bumi. 

Trend pengundian masyarakat Cina bermula dari PRK Hulu Selangor dilihat cuba mengasingkan masyarakat Cina dari kaum2 yang lain.  Pelbagai bantuan untuk mereka diberikan kepada mereka namun mereka masih tidak menyokong kerajaan.  Ini adalah bukti yang paling solid bahawa mereka tidak boleh dipercayai.  

1 Malaysia adalah gagasan yang dibawa oleh Perdana Menteri untuk rakyat Malaysia, manakala 1Melayu 1Bumi adalah gagasan untuk orang Melayu dan Bumiputra yang diilhamkan oleh pejuang bangsa.

MCA ibarat tangan kanan, dan DAP ibarat tangan kiri, satu memukul satu selindung, kiri menumbuk kanan menyorok.  Dan inilah sebenarnya situasi yang sedang dihadapi oleh Tanah MELAYU!

5 comments:

  1. SERUAN 1MELAYU 1BUMIPUTERA!
    BUKTIKAN WAHAI ORANG2 MELAYU TANPA MENGIRA IDEOLOGI, UNDI CALON MELAYU SHJ PRU13 NANTI! TAK KIRALA PARTI MANA ASAL MELAYU! INGAT! MELAYU SHJ UNDI MELAYU! PASTI 60% KUASA POLITIK MELAYU SELAMAT!!!!

    ReplyDelete
  2. salam,, nak tggu ape lg org melayu,, terang2 doh diaorg berpura2,,

    kami tidak mencari suluh
    suluh datang diberi api
    kami tidak mencari musuh
    musuh datang kami nanti

    Rimau

    ReplyDelete
  3. Dah sedar dari dulu lagi MCA, GERAKAN DAN DAP adalah sama saja perjuangannya iaitu untuk satu kaum (Kaum Cina).

    Semakin hari semakin jelas perjuangan mereka adalah sama cuma kem mereka aja berlainan. Tidak mustahil satu hari nanti Melayu dan Bumiputera merempat di negara sendiri.

    Contoh lihat saja Singapura dan terkini Pulau Pinang.

    ReplyDelete
  4. Sekarang mereka dah ada kuasa ikonomi. Sampai masa merebut kuasa politik. Ikonomi orang Melayu perlu di perkukuhkan supaya kita tidak perlu menumpang dan ikonomi dan politik bangsa mereka.

    ReplyDelete
  5. MARI RAMAI RAMAI MENYERTAI GERAKAN BOIKOT KEDAI CINA.

    BUY CHINESE LAST MOVEMENT (BCLM Malaysia)

    JOIN FB PAGE
    http://www.facebook.com/pages/Buy-Chinese-Last-Movement-BCLM-Malaysia/119764648103235

    AYUH SAUDARAKU, BANGKIT!!!

    PANGGILLAH RAKAN2MU UTK BERSAMA2 MENYERTAI GERAKAN INI

    PENGAJARAN SEWAJARNYA WAJIB DILAKSANAKAN SEKARANG!

    TUNJUKKAN SUARA KITA!

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...