Bersama Berjuang

Saturday, April 23, 2011

UMNO KONSISTEN DGN ISLAM - MAHUKAN PERPADUAN UMMAH. PAS BAGAIMANA?


Pintu rundingan antara Umno dan PAS berhubung kerajaan perpaduan tidak pernah ditutup, kata Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan. Beliau berkata Umno sememangnya sentiasa menunggu tibanya hari orang Melayu sebagai penduduk majoriti negara dapat bersatu dan tidak lagi berpecah belah kerana parti.

"Sekiranya PAS mengambil keputusan untuk tidak bersama lagi dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP dalam pakatan pembangkang, kami sedia berbincang idea mengenai kerajaan perpaduan," katanya. - AD

Alhamdullillah...  ternyata UMNO sgt konsisten dalam menginginkan perpaduan sesama ummah, seiring dengan tuntutan Islam.  

Tatkala Allah menguji ummat Islam di Malaysia dengan tumbangnya kuasa Islam Melayu di Perak, terdapat segelintir ummah Islam yang menentang keras perpaduan spt yang dituntut oleh ajaran Islam itu sendiri.  Allah sebenarnya memberi peluang kepada hambanya untuk bersatu, namun bisikan syaitannirrajim lebih kuat dari iman mereka!!

PAS bagaimana? 

1 comment:

  1. Tidak hairan bin ajaib kalau PAS tidak berminat untok bergabung dengan UMNO, selagi Nicky Aziz dan
    kumpulan Erdogan masih berada di PAS.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...