Bersama Berjuang

Friday, April 8, 2011

PILIHANRAYA SARAWAK: MAKNA PERUBAHAN ANTARA DAP DENGAN BARISAN NASIONAL


LGE kena boo di Padungan.  Mesej yang jelas dari rakyat Sarawak yang sukakan kemakmuran walaupun mempunyai kompleksiti etnik.  Politik chauvinism sama sekali tidak akan membawa keamanan.  

Rakyat mahukan perubahan.  Perubahan bermaksud penambahbaikan dari pelbagai segi.  Rakyat Sarawak, mari kita lihat apa maksud perubahan pada DAP.

Bagi DAP, perubahan bermaksud menyalahkan orang lain.  Ini terbukti apabila mereka berlakunya sesuatu isu yg tidak mampu mereka tangani, mereka akan menyalahkan orang lain.

Perubahan juga beerti memperbanyakkan ceramah.  Berceramah siang dan malam untuk memainkan sentimen perkauman sedangkan perpaduan rakyat adalah lebih penting.  

Perubahan bagi DAP juga beerti membuat bising / kacau.  Cukup ketara kita lihat perangai2 pelik mereka di sidang Parlimen.  Perangai yang sama juga akan mereka serapkan kepada ahli-ahli PR untuk turun berdemo, sedangkan mereka tidak akan menyertainya, sekadar mempergunakan rakyat.  Kita lihat demo mendesak membubarkan DUN di Perak, ada mereka turut serta? 

Berbeza pada BN, perubahan beerti menyelesaikan masalah rakyat.  Setiap masalah harus ditangani dengan berhemah dan dgn kadar segera. 

Perubahan bermaksud meningkatkan lanskap pembangunan untuk meningkatkan sosioekonomi rakyat.  

Bagi BN, perubahan yang dibuat haruslah meningkatkan taraf hidup seluruh rakyat.

Bagi BN, perubahan harus menghasilkan pendapatan yang lebih tinggi dari sebelumnya.  

Bagi BN, perubahan yang dijanjikan adalah pasti.  

Bagi DAP, perubahan hanyalah sekadar retorik politik!

1 comment:

  1. sila lawat dan promote blog ini sempena PRN Sarawak. tq!

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...