Bersama Berjuang

Friday, April 1, 2011

ADUN LENGGENG DI DENDA & DI PENJARA. ADAKAH AKAN ADA PRK LAGI???


ADUN Lenggeng, Mustafa Salim, yang awal bulan ini disabitkan kesalahan menerima rasuah RM2,000, hari ini dihukum penjara tiga tahun. Hakim Mahkamah Sesyen Amran Jantan juga mendenda Mustafa RM20,000.  

Inilah bukti nyata bahawa amalan rasuah ditentang oleh pihak berkuasa tanpa mengira fahaman politik.  Walaupun BN, salah tetap salah.  

Kita harus melihat rasuah dari pandangan yang luas.  Nabi Muhammad pernah bersabda yang bermaksud bahawa di akhir zaman nanti, masalah utama umatnya adalah harta.  Dan rasuah adalah sebahagian dari cara pencarian harta.  Maka, rasuah adalah masalah umat, tanpa mengira fahaman politik.  

BN bermasalah tentang rasuah, GT tidak pernah nafikan.  Namun perlu diingat, rasuah hadir pada yang berkuasa, bukan yang tidak berkuasa.  Andai PR memerintah nanti, adakah pasti rasuah tidak akan wujud?  Bullshit!!! 

Nik Aziz pun pandai merasuah dan menerima rasuah.  Oh silap... itu zakat, bukan rasuah.  Oh silap, itu hadiah, bukan rasuah... hehehehe...  Sama-sama kita banteras rasuah!!!

Well, adakah kita akan berhadapan dengan satu lagi pilihanraya kecil?  Masih sempatkah?  Apapun, bersedialah seluruh jentera BN terutamanya jentera Nogori. 

1 comment:

  1. Salah tetap salah...
    Kerajaan telah melaksanakan hukuman kepada mereka, tidak kira siapa pun mereka...

    Tapi, korang fikir puak2 PR ni kalau buat salah nak ker dia org mengaku????????????
    Tak pernah aku dengar/tengok puak PR ni kena hukum bila buat salah?...

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...