Bersama Berjuang

Friday, March 4, 2011

PRK KERDAU: GEMPAR!!! ANWAR TIDAK MAMPU BERHADAPAN DENGAN UMMI!!!


Malam tadi sejarah tertulis apabila Anwar yang dilabelkan sebagai orator yang baik dan seringkali mencabar debat, terpaksa menelan cairan liwatnya sendiri.  Malam yang panas apabila dipertemukan Sheikh Al Anwar Al Jub dengan Ummi, dengan berhadapan pentas. 

Ummi dalam ceramahnya membongkar kembali peristiwa 1997 agar generasi muda tahu apa yang sebenarnya berlaku.  Bermula dari rasa sangsi terhadap Shamsidar sehinggalah dia ditangkap dan dilayan seperti penjenayah berbahaya.  


Lebih kurang 15 minit Ummi berceramah, Al Jub telah sampai di pentas berhadapan dengan Ummi.  Gaya mukadimah, dan cool Anwar yang selama ini kononnya mempesonakan rakyat, jelas telah hilang.  Anwar dilihat cukup tidak selesa dengan kehadiran Ummi.  Bayangkan, suara Anwar bergetar, gaya orang marah sambil muka yang merah padam.  Sekali sekala Anwar terpaksa memberhentikan kata-katanya apabila Ummi melontarkan kata-kata seperti "kau jangan temberanglah Anwar" dan "Engkau jelaskan mengapa Shamsidar dan Azmin punya asset yang berjuta-juta".  Sheikh Al Jub kelihatan gugup apabila Ummi dengan lantang mempersoalkan beberapa perkara sensasi terhadapnya.  


Klimaks yang tidak terhingga apabila GT melihat Anwar terpaksa beredar awal berikutan tidak tahan dengan soalan demi soalan yang tidak boleh dijawabnya.  Buat kali pertama orang yang kononnya pejuang jalanan, pejuang rakyat, orator yg bagus tidak mampu terus terusan berhadapan dengan Ummi, seorang wanita yang telah dianiaya Anwar 13 tahun yang lalu.  GT difahamkan Anwar mengamuk malam tadi dek tidak mampu berhujah lebih baik dari Ummi.

Lebih 3000 orang yg hadir malam tadi pasti berpuashati dengan penjelasan Ummi!


Ya.. ANWAR MELARIKAN DIRI... ANWAR BACUL ... ANWAR TAKUT BERHADAPAN DENGAN UMMI HAFILDA!!!

3 comments:

  1. Salam...


    keh..keh..keh..

    Pork sheikh yang dah hilang anu...nya

    ReplyDelete
  2. Korang ni, jangan le dimalukan bakal PM kita sampai mcm tu skali!!!... Mane dia nk letak muka nnt, nak sorok dlm bontot Kak Jijah pun tak muat punye. Bg le dia can utk menguatkan hujah dia, tu tgh nk berlatih berdebat ngan Najib nnt. Ni korang dh buat dia malu nk jejakkan kaki ke bumi Pahang dah, nnt tak boleh dpt peruntukan khas dari Israel/IMF, korang juga yg susah. Rakan2 bakal PM kita tu mesti tak mahu beri duit juta2 pd Pahang akan datang, jd la mcm negeri Kelantan, negeri 'maju' yg paling mundur kat Malaysia ni....

    Korang punye pasal, bakal PM kita tu yg pernah berucap 5 jam tanpa henti (pecah rekod dunia tu!!!) terpaksa berucap setengah jam je... Tak kesian ke tengok???

    Tolong ye, jgn buat begitu pada bakal PM kita ni, tak lama lagi dia nk check-in hotel kat Sungai Bamboo.. Kalu korang buat cmni lagi, mesti bakal PM tu tak mau bwk korang skaliiii, nasib korang la....

    Keh keh keh

    ReplyDelete
  3. Kata ummi nyamuk?
    Belah la lu BABI.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...