Bersama Berjuang

Saturday, March 26, 2011

KHALID MASIH PERTAHANKAN ILHAM MARZUKI. SIAPA SEBENARNYA SI ILHAM NIH?

Khalid Ibrahim terus berdegil untuk mengekalkan jawatan Ilham Marzuki biarpun "kelulusan" yang dibuat oleh Ilham mengakibatkan beberapa kontroversi yang melanda YS.  Keputusan ini sebenarnya bertentangan dengan syor yang dibuat oleh panel audit yang mahukan kedua-dua jawatan terpenting dalam YS ditamatkan perkhidmatan.  

Alasannya, Ilham Marzuki masih baru.  Khalid perlu tahu bahawa jawatan ini amat penting, no room for error kata orang Banjar.  

Khalid, ikam bungul!!!  

Kesilapan pada tahap Pengurus Besar tidaklah sekecil kesilapan seorang pembantu tadbir yang tersalah membuat salinan fotokopi dokumen.  Kesilapan pengurus besar  membuat keputusan bermakna kerugian dalam bentuk wang ringgit yang besar nilainya. 

Pemilihan Ilham Marzuki yang berlatarbelakangkan kejuruteraan telah melanggar prinsip dan praktis Sumber Manusia (Human Resource) dalam memilih calon yang berkelayakkan.  Untuk makluman, Ilham juga tidak bekerja tetap selama 10 tahun, hanya menjalankan tugas sebagai konsultan bebas. 

Ini adalah kali kedua Khalid menggunakan "budi bicaranya" terhadap Ilham Marzuki.  Pertama, dia telah menolak usul panel temuduga yang tidak menyenaraipendekkan Ilham sbg Pengurus Besar.  

Mengapa Khalid sangat "menyayangi" Ilham?  Adakah berlaku amalan kronisme tahap tenuk disini???  

Nasib yang berbeza dihadapi oleh Penolong Pengurus Besar yang tiada kuasa meluluskan sebarang usul apabila ditamatkan perkhidmatannnya.

Adakah Khalid cuba menutup kepincangannya dengan mengkambinghitamkan Penolong Pengurus Besar?  Sekadar lakonan sebagai bukti bahawa tindakan telah diambil?  

Seperkara yang GT nak tanya semua orang, betulkah cerita-cerita yang mengatakan bahawa Ilham Marzuki adalah anak buah kepada isteri kedua Khalid Gagap???  Ada sesiapa yang boleh confirmkan???

No comments:

Post a Comment

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...