Bersama Berjuang

Tuesday, February 8, 2011

EDISI BLASAH NIK AZIZ: FATWA GILA 3 x UNDI PAS = PAHALA TUNAI HAJI


Ustaz Md Noor Deris dalam cabarannya kepada Nik Aziz ada menyebut tentang undi PAS 3 kali bersamaan dengan pahala menunaikan haji.

Dengan kuasa Allah, semalam GT mendapat maklumat dari seseorang yang terlibat secara langsung di PRK Pulai Chondong 1997.  Beliau memberitahu pada kami bahawa fatwa songsang ini mmg wujud.  

Beliau menjadi saksi akan kewujudan fatwa ini dalam satu kempen merayu undi dari rumah ke rumah.  GT terjemahkan dalam bentuk dialog berbahasa Melayu agar mudah anda memahami berbanding dalam dialek Kelantan.  

Hamba Allah:  Makcik, macam mana kehidupan sekarang?
Makcik        :  Alhamdullillah... senang la skit.  

Hamba Allah:  UMNO ada bantu makcik?
Makcik        :  Ada.  Ni jalan tar depan rumah ni pun BN yang buat.

Hamba Allah:  Tu gambar2 anak makcik ke?  Mana mereka, tak nampak pun?
Makcik        :  Oooo.. yang sulung blajar, kat Mesir.  Yang no. 2 tu blaja juga, di Amerika.

Hamba Allah:  Mahal kos belajarnya.  Siapa yang biaya mereka ni?
Makcik        :  Kerajaan BN.  Ada biasiswa MARA ke apa namanya.

Hamba Allah:  Wah!!! Untung lah makcik.  Kerajaan BN bantu semuanya.  
Makcik        :   Alhamdullillah.  Mmg makcik bersyukur.  Terima kasih pada BN.  

Hamba Allah:  Itulah makcik, kami datang ni, nak mohon agar makcik mengundi BN.
Makcik        :  Hok tu, mokcik minta maaflah.  Meme kerajae BN ni tolong mokcik sungguh.  Mokcik banyok2 la terimo kasih.  Tapi nok undi BN ni, mokcik payoh sikit.

Hamba Allah:  Eh!!!  Kenapa makcik? Kan BN dah banyak tolong makcik?
Makcik        :  Meme loh.  Mokcik pahe.  Tapi pese Tuan Guru, kalu pangkoh PAS tigo kali, buleh pahalo seghupo gi Haji.  Lo ni mokcik duo kali doh pangkoh PAS.  Lagi so ja, buleh dapat pahalo tuh.

Hamba Allah:  (Beristighfar sambil menggeleng-gelengkan kepala)

Tamat sudah sessi dialog.

Walaupun mgkin ada yang tergelak atau tersenyum membacanya, tapi inilah realiti yang diceritakan kepada kami.  Sumber kami boleh dipercayai.  GT tidak salahkan makcik itu, kerna janji pahala itu jauh melebihi segalanya. 

Anda nilailah betapa hukum hakam agama dipergunakan atau dilacorkan demi meraih undi rakyat.  Jadi, adakah tuan guru layak untuk berdialog tentang Islam bersama Majlis Fatwa Kebangsaan?  Pigi dah!!!

Percayalah kata2 GT ni... andaikata ada seekor kambing yang dipakaikan gincu dan busana muslimah PAS, dan Nik Aziz mengumumkan bahawa inilah calon PRK Merlimau, maka percayalah bahawa seruan Nik Aziz akan disambut bersahut-sahutan dengan laungan take beer oleh pentaksub2 PAS PIS PUS nih.

Gelap hati...

3 comments:

  1. Semoga Allah Selamatkan Mak Cik tu...

    ReplyDelete
  2. makcik tu betullah tu. Bolehlah tolak pahala haji Nik Aziz masuk akaun mak cik. Tapi bagi kita yang mampu dari segi mental, fizikal walau kewangan belum lagi tak apalah kita beralah dengan makcik. Biarlah kita usaha lebih keras cukupkan simpanan dalam tabung Haji, incase nanti akaun Nik Aziz minus sebab dok banyak sangat taja haji pengundi PAS.

    ReplyDelete
  3. Niat menghalalkan cara. Niat kerana nakbsuruh PA_SeDAP menang. Jadi apa cara pun halal.

    ReplyDelete

Kepada yang "Anonymous", sila tinggal nama glamer dibawah komen anda. DAP beromen, Pas tanggung, berani komen, sendiri tanggung...hehehehe.. Terima kasih!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...